• Äldre 12 Sep 18:34
    226533 visningar
    3525 svar
    3525
    226533

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 2 Dec 20:02

    Hej tjejer, hittade den här sidan med info om sjukdomar under graviditeten. Kanske kan vara till någon hjälp!

    www.medscinet.se/infpreg/publicInfo.aspx

  • Äldre 2 Dec 20:42
    gammelpysen skrev 2018-12-02 20:01:23 följande:

    Ja, snart halvvägs!!! Det är så skönt!!!

    Jag mår rätt ok. Äter normalt igen. Märker att magen växt rejält bara senaste veckorna.. börjar märkas när man ska knyta skor eller böja sig ned!

    Tyvärr inga sparkar riktigt än. Vet å andra sidan att moderkakan ligger i framvägg så oroar mig inte. I morgon ska vi till barnmorskan. Hoppas att vi kan få lyssna på lite hjärtljud...

    Hur mår du själv?


    Vad skönt att vissa saker iaf återgår till deg normala:) Ja tänk snart är det världen kalaskula vi har där! Nej det är ju tidigt fortfarande. Har du känt några rörelser? Jag har känt en del till och från sen mer och mer och nu inget alls på två dagar. Men min mage är lite mindre också nu än för några dagar sedan så tror han åkt bak lite, eller buffar inåt. Vad kul med BM besök, jag ska dit på tisdag:) Ja nör börjar man få höra hjärtljuden?
  • Äldre 2 Dec 21:43
    jaktenpaflow skrev 2018-12-02 20:42:37 följande:

    Vad skönt att vissa saker iaf återgår till deg normala:) Ja tänk snart är det världen kalaskula vi har där! Nej det är ju tidigt fortfarande. Har du känt några rörelser? Jag har känt en del till och från sen mer och mer och nu inget alls på två dagar. Men min mage är lite mindre också nu än för några dagar sedan så tror han åkt bak lite, eller buffar inåt. Vad kul med BM besök, jag ska dit på tisdag:) Ja nör börjar man få höra hjärtljuden?


    Skönt att höra att du inte heller märkt så mycket än jag tror att man hör hjärtljuden from nu, typ. Jag tror att de lyssnar på besöket i morgon, vore skönt att veta att allt är bra!

    Igår bråkade jag lite med minipysen. Lade mig på rygg och tryckte lite mot magen. BUFF sa det då, visserligen bara en liten en, men kändes skönt att veta att någon reagerade längtar efter att maken och store pojken ska få känna också. Ibland tycker jag mig känna att mini är vaken, men inget riktigt uppenbart än...
  • Äldre 3 Dec 05:23
    jaktenpaflow skrev 2018-12-02 18:50:24 följande:

    Tack så mycket känns jättebra!! Igår var jag bara i chock men idag har det smält in lite:) När var det du hade RUL? Man blandar ju så lätt ihop allas datum :l


    Haha jag förstår det verkligen :) kul :D då får du köpa kill kläder den här gången då ;)

    Jag har RUL den 7e januari så det e lååångt dit. Men tiden går ofta fort vid juletider :)
  • Äldre 3 Dec 10:17
    gammelpysen skrev 2018-12-02 21:43:10 följande:
    Skönt att höra att du inte heller märkt så mycket än jag tror att man hör hjärtljuden from nu, typ. Jag tror att de lyssnar på besöket i morgon, vore skönt att veta att allt är bra!

    Igår bråkade jag lite med minipysen. Lade mig på rygg och tryckte lite mot magen. BUFF sa det då, visserligen bara en liten en, men kändes skönt att veta att någon reagerade längtar efter att maken och store pojken ska få känna också. Ibland tycker jag mig känna att mini är vaken, men inget riktigt uppenbart än...
    Gud så mysigt. Längtar tills jag oxå känner nånting.. Och såklart tills mannen och dottern oxå kan känna.. Än så länge känner jag ingenting.. Däremot växer magen. Senaste veckan har den exploderat. Går inte att dölja det över huvud taget nu, hur stora koftor jag än skulle inskaffat haha :P 

    Har dock inget behov av att dölja det längre heller, de flesta vet, alla på jobbet och de närmsta vännerna och så.. Så det gör inget att magen sticker ut :) Mannen ÄLSKAR att jag börjar få mage.. Han tycker det är såå mysigt.. Jag däremot tycker det är lite jobbigt när han ska hålla på och klämma och känna på den, Är jag kanske ensam om det?? Hoppas det släpper, för självklart ska han oxå få känna.. men känner starkt obehag och tar gärna bort hans hand när den kommer mot magen.. än så länge.. Jag jobbar på det :) 
  • Äldre 3 Dec 11:19
    Mjbo skrev 2018-12-03 10:17:57 följande:

    Gud så mysigt. Längtar tills jag oxå känner nånting.. Och såklart tills mannen och dottern oxå kan känna.. Än så länge känner jag ingenting.. Däremot växer magen. Senaste veckan har den exploderat. Går inte att dölja det över huvud taget nu, hur stora koftor jag än skulle inskaffat haha :P 

    Har dock inget behov av att dölja det längre heller, de flesta vet, alla på jobbet och de närmsta vännerna och så.. Så det gör inget att magen sticker ut :) Mannen ÄLSKAR att jag börjar få mage.. Han tycker det är såå mysigt.. Jag däremot tycker det är lite jobbigt när han ska hålla på och klämma och känna på den, Är jag kanske ensam om det?? Hoppas det släpper, för självklart ska han oxå få känna.. men känner starkt obehag och tar gärna bort hans hand när den kommer mot magen.. än så länge.. Jag jobbar på det :) 


    Haha, min man är salig. Går runt och nynnar på vårt smeknamn till mini och klappar magen!

    Vilken vecka är du i nu? 19+0 idag. Som sagt, lite häftigt vad fort det gått. Nu har jag i princip fiskat efter kommentarer. Ingen vågar fråga! I fredags hade jag tajta mammabyxor och en tajt tröja. Först då kom några frågor...
  • Äldre 3 Dec 11:41
    gammelpysen skrev 2018-12-03 11:19:58 följande:

    Haha, min man är salig. Går runt och nynnar på vårt smeknamn till mini och klappar magen!

    Vilken vecka är du i nu? 19+0 idag. Som sagt, lite häftigt vad fort det gått. Nu har jag i princip fiskat efter kommentarer. Ingen vågar fråga! I fredags hade jag tajta mammabyxor och en tajt tröja. Först då kom några frågor...


    Haha härligt :D

    Åh äntligen, så de kom några kommentarer tillslut! Va roligt! :D

    Jag är i vecka 15 :)
  • Äldre 3 Dec 13:37

    Hm. Alltså såg en tjej på instagram nu som lagt upp en bild på sin gravidmage i v 32. Och jag har typ exakt lika stor mage. Är det nåt fel på mig? XD nä men alltså såklart jag är glad att jag har en mage men hur kan den vara så stor redan? Är i v 15. Och det är ju mitt första barn. Har inte gått upp speciellt mycket heller. Det e bara runt magen som det växer. Jag vet att alla är olika men tycker det är ovanligt tidigt?

    Ska till bm på onsdag så då kan jag ju fråga lite mer :P hoppas ni alla mår bra :)

  • Äldre 3 Dec 15:36
    jaktenpaflow skrev 2018-12-02 13:13:30 följande:

    Jag är i chock vi ska få en liten pojke!! Haha helt sjukt första pojken i min familj på 43 år! Jag trodde ju verkligen tjej så behöver ställa om mig lite men så spännande:) Sen börjar man tänka praktiskt, alla tjej grejer man har! Vad gör man med dem lixom haha:) Bara börja tänk på namn!


    stort grattis! vad härligt! Jättekul med en av varje Hjärta
  • Äldre 3 Dec 15:38
    Sommarhopp skrev 2018-12-02 15:09:31 följande:

    I fredags kväll fick vi svar på niptestet, och vi väntar en son med låg risk för allt som de testade för. Känns så overkligt och verkligt på samma gång. Jag har i hela mitt liv föreställt mig att jag skulle få en dotter, så nu ska jag ställa om. Men vi är så glada! V 11+ 4 idag och har äntligen börjat slappna av, och känna att vi väntar barn och inte missfall.


    Grattis till fint resultat och till att det blir en pojke :) det har ju varit lite en av tjej-tråd detta så nu blev det minsann lite mer jämlikt Flört skönt att du kan slappna av mer också - jag släppte väldigt mycket oroliga tanker när vi fick svar på NIPT och sedan dess har jag kunnat njuta av graviditeten på riktigt och även berättat för folk, det känns så mycket roligare då!Solig
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF