• Äldre 12 Sep 18:34
    225415 visningar
    3525 svar
    3525
    225415

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 8 Dec 16:11

    Jag har handlat på hm. Ett par svarta klassiska med en massa tyg till magen. Köpte dock storlek 40 (är i vanliga fall en 36a) men har redan accepterat att viktökningen är villkoret för att få vara gravid.

  • Äldre 8 Dec 17:01
    Mjbo skrev 2018-12-08 15:55:29 följande:

    Hej alla fina! :)

    Idag var jag på jakt efter mammabyxor för jag tycker mina börjar trycka lite uppe i magen.. Gick på hm och tänkte att där har dom ju rätt bra utbud och pris oså.. men fy tusan så besviken ja blev. Jag tyckte varenda byxa jag provade va obekväm och satt fult. Kände mig 50 kilo tyngre i dem, blev så himla tjock :o

    Visst va de några av er här inne som köpte byxor nyss och älskade dem?? Vilken modell var det?

    Hoppas ni har en mysig helg, här har det äntligen snöat, kommit ca 2dm inatt och under dagen så nu är julkänslorna på topp:)


    Jag har också kört hm, men vågar inte säga vilken modell. Dock kan jag rekommendera ett märke som heter boob. Det är lite dyrare, men hjälp så nöjd jag är.

    www.zalando.se/boob-tygbyxor-black-bx329b005-q11.html

    Köpte dessa, ser att de är slut på zalando nu, men kanske finns på annat ställe. Skulle vilja beskriva dem som finare mjukisbyxor. Bekväma som mjukisar, men tillräckligt fina för att kunna användas till vardags. Jobbar på kontor där vi kör klädkod hel och ren och representabel och där har det verkligen inte varit några problem. Måste man ha lite finare än så passar de kanske inte. Kvaliteten var också förvånansvärt bra. Har tvättat dem massor av gånger och se ser fortfarande jättefina ut. Färgen är som ny och inga noppror (förutom där jag råkat slita lite med mitt foglossningsbälte). Föreställer mig också att dessa kan vara bekväma efter bebis är född.

    Hm-byxorna jag köpt var lite "stiligare", men inte riktigt lika bekväma. Dock gav de bättre stöd åt magen.
  • Äldre 8 Dec 21:11

    Hej på er alla!

    Nu var det längesen jag skrev här :)

    Jag hoppas alla mår bra och att magarna växer som bara den!! Här växer det och sparkar i magen för fullt. Jag fick aldrig veta lm jag har framvägg eller bakvägg, men jag tror att myran ligger framför eftersom jag känner så tydligt och började redan känna i v 14. Det är en livlig myra jag har i magen och kan redan nu märka av när han är vaken eller sover, vissa tider som jag märkt han är mest aktiv på! :)

    Hur går det för er? Känner ni något än?

    Helt sinnes att man snart har gått 18 veckor... halva tiden snart! Tiden har bara flugit fram, så tacksam för det!!

    Jag mår verkligen super bra nu och allt rullar på som vanligt. Dock har jag lite ont i underlivet, har fått åderbråck på blygdläpparna och det tynger nedåt. Idag när jag bajsade, hård i magen som jag är så tog jag i och då kom det blod från slidan. Blev såklart nojjig igen men jag antar att det är pga av trycket occh den ökande blodmägnden. Inte undra på att jag blöder lätt där nere :/

    Ni då? Några komplikationer? Ser att nån har hemsk foglossning :/ Fy vad hemskt!

    Kram!

  • Äldre 8 Dec 21:16
    gammelpysen skrev 2018-12-08 16:11:30 följande:

    Jag har handlat på hm. Ett par svarta klassiska med en massa tyg till magen. Köpte dock storlek 40 (är i vanliga fall en 36a) men har redan accepterat att viktökningen är villkoret för att få vara gravid.


    Kände du dig bra i dessa? Kanske var nå konstigt på modellen jag provade, eller oxå har mitt huvud inte hunnit med i dessa kilon ja lagt på mig, för ja kände mig som en flodhäst haha:p
  • Äldre 8 Dec 21:24
    Seb81 skrev 2018-12-08 21:11:25 följande:

    Hej på er alla!

    Nu var det längesen jag skrev här :)

    Jag hoppas alla mår bra och att magarna växer som bara den!! Här växer det och sparkar i magen för fullt. Jag fick aldrig veta lm jag har framvägg eller bakvägg, men jag tror att myran ligger framför eftersom jag känner så tydligt och började redan känna i v 14. Det är en livlig myra jag har i magen och kan redan nu märka av när han är vaken eller sover, vissa tider som jag märkt han är mest aktiv på! :)

    Hur går det för er? Känner ni något än?

    Helt sinnes att man snart har gått 18 veckor... halva tiden snart! Tiden har bara flugit fram, så tacksam för det!!

    Jag mår verkligen super bra nu och allt rullar på som vanligt. Dock har jag lite ont i underlivet, har fått åderbråck på blygdläpparna och det tynger nedåt. Idag när jag bajsade, hård i magen som jag är så tog jag i och då kom det blod från slidan. Blev såklart nojjig igen men jag antar att det är pga av trycket occh den ökande blodmägnden. Inte undra på att jag blöder lätt där nere :/

    Ni då? Några komplikationer? Ser att nån har hemsk foglossning :/ Fy vad hemskt!

    Kram!


    Oj va jobbigt det lät med trycket och ont där nere, känns som att det borde kunna vänta till efter förlossningen inte innan :p

    Finn det något som gör att det blir bättre eller är det bara att gilla läget?

    Min mage växer, är i vecka 16 men ser gravid ut redan, eller tjock, Beroende på vad jag har för kläder på mig. Är medveten om att man går upp i graviditeten, och jag va inställd på det, men min hjärna vill inte riktigt hänga med, känner mig tjock och plufsig.. Hoppas den känslan släpper lite snart, även om ja kommer bli mycket större så inbillar jag mig att när magen är en hård kula att det ska kännas bättre på något vis. Vet inte, men de känns så :)

    Komplikationer skulle ja nog inte säga, men börjar känna av fogarna lite redan, inte så mycket än men känner nån gång ibland sådär. Hoppas de håller sig borta ett tag till;) sen är ja förstoppad, jämt. Dricker laktulos varje kväll och har gjort i flera veckor, hoppas ja över det en dag eller två blir de hemskt :p

    Inte kännt av några sparkar eller nått än tyvärr.. längtar tills ja kännt nått :)
  • Äldre 8 Dec 21:24
    BaKu skrev 2018-12-08 17:01:34 följande:

    Jag har också kört hm, men vågar inte säga vilken modell. Dock kan jag rekommendera ett märke som heter boob. Det är lite dyrare, men hjälp så nöjd jag är.

    www.zalando.se/boob-tygbyxor-black-bx329b005-q11.html

    Köpte dessa, ser att de är slut på zalando nu, men kanske finns på annat ställe. Skulle vilja beskriva dem som finare mjukisbyxor. Bekväma som mjukisar, men tillräckligt fina för att kunna användas till vardags. Jobbar på kontor där vi kör klädkod hel och ren och representabel och där har det verkligen inte varit några problem. Måste man ha lite finare än så passar de kanske inte. Kvaliteten var också förvånansvärt bra. Har tvättat dem massor av gånger och se ser fortfarande jättefina ut. Färgen är som ny och inga noppror (förutom där jag råkat slita lite med mitt foglossningsbälte). Föreställer mig också att dessa kan vara bekväma efter bebis är född.

    Hm-byxorna jag köpt var lite "stiligare", men inte riktigt lika bekväma. Dock gav de bättre stöd åt magen.


    Tack så mycket för ditt tips! Ska kolla upp detta :)
  • Äldre 9 Dec 14:06
    Mjbo skrev 2018-12-08 21:16:07 följande:

    Kände du dig bra i dessa? Kanske var nå konstigt på modellen jag provade, eller oxå har mitt huvud inte hunnit med i dessa kilon ja lagt på mig, för ja kände mig som en flodhäst haha:p


    Jag tycker de är jättesköna! Hade gärna köpt fler par men känner att pengarna rinner iväg. Har köpt 3 nya bh i veckan. Den första på 75d var lite för liten i omkrets (har visst lagt på mig även där) så köpte två på twilfit igår storlek 80d (är i vanliga fall 75b). Underbar kvalité, var något lättare tyg, modellen heter space tror jag. Kan verkligen rekommendera den. Går att böja ner med så tänker mig att det kommer funka för amning också om inte brösten blir ännu större (med sonen gick jag upp absurt myclet och närmade mig fkupa...).

    Ultraljud i morgon och vi ska ta reda på vad det är för filur som gömmer sig där inne då har redan spanat in lite kläder på kapp Ahl... är det en tjej ska jag köpa en helt otroligt söt body med hjärtan <3 blir glad vad det än är. Har nog både pojk- och flicknamn klara, två gamla namn som släktingar haft som var födda på 30- respektive 00-talet. Speciellt tjejnamnet är väldigt ovanligt men blir ursnyggt ihop med vårt efternamn
  • Äldre 9 Dec 20:07
    gammelpysen skrev 2018-12-09 14:06:18 följande:

    Jag tycker de är jättesköna! Hade gärna köpt fler par men känner att pengarna rinner iväg. Har köpt 3 nya bh i veckan. Den första på 75d var lite för liten i omkrets (har visst lagt på mig även där) så köpte två på twilfit igår storlek 80d (är i vanliga fall 75b). Underbar kvalité, var något lättare tyg, modellen heter space tror jag. Kan verkligen rekommendera den. Går att böja ner med så tänker mig att det kommer funka för amning också om inte brösten blir ännu större (med sonen gick jag upp absurt myclet och närmade mig fkupa...).

    Ultraljud i morgon och vi ska ta reda på vad det är för filur som gömmer sig där inne då har redan spanat in lite kläder på kapp Ahl... är det en tjej ska jag köpa en helt otroligt söt body med hjärtan <3 blir glad vad det än är. Har nog både pojk- och flicknamn klara, två gamla namn som släktingar haft som var födda på 30- respektive 00-talet. Speciellt tjejnamnet är väldigt ovanligt men blir ursnyggt ihop med vårt efternamn


    Lycka till på ultraljudet imorgon!<3
  • Äldre 9 Dec 21:55
    gammelpysen skrev 2018-12-09 14:06:18 följande:

    Jag tycker de är jättesköna! Hade gärna köpt fler par men känner att pengarna rinner iväg. Har köpt 3 nya bh i veckan. Den första på 75d var lite för liten i omkrets (har visst lagt på mig även där) så köpte två på twilfit igår storlek 80d (är i vanliga fall 75b). Underbar kvalité, var något lättare tyg, modellen heter space tror jag. Kan verkligen rekommendera den. Går att böja ner med så tänker mig att det kommer funka för amning också om inte brösten blir ännu större (med sonen gick jag upp absurt myclet och närmade mig fkupa...).

    Ultraljud i morgon och vi ska ta reda på vad det är för filur som gömmer sig där inne då har redan spanat in lite kläder på kapp Ahl... är det en tjej ska jag köpa en helt otroligt söt body med hjärtan <3 blir glad vad det än är. Har nog både pojk- och flicknamn klara, två gamla namn som släktingar haft som var födda på 30- respektive 00-talet. Speciellt tjejnamnet är väldigt ovanligt men blir ursnyggt ihop med vårt efternamn


    Härligt att du hittade ett par du gillade. Va inget fel på dom jag provade heller, gick upp en strl, 38 ist för 36, och de passade bra.. Men kände mig som en flodhäst ändå :p det är väl bara att vänja sig antar ja :p

    Ang bh strl har jag oxå gått från B-kupa till D-kupa.. Dom är rejält stora nu, hoppas dom inte växer så mycket mer, då kommer de bli problem att hitta bh sen, blir så dyrt då oxå?!

    Kul att du hittade en ny du gillade, låter ju perfekt att de går att vika ner så man kan amma med den oxå, är den tänkt för det eller finns det inga axelband? :)

    Stort lycka till imorgon på ultraljudet. Är det rul?
  • Äldre 9 Dec 23:19

    Japp, rul. Är lite nervös faktiskt över att ta reda på kön. Vore kul med en tjej samtidigt som jag gärna vill att min man ska få en son.. känns som om man kommer att sörja det man inte får hur man än vänder och vrider på Det! Helt otroligt med tanke på hur mycket man kämpat för att komma hit...

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF