• Äldre 12 Sep 18:34
    225425 visningar
    3525 svar
    3525
    225425

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 3 Jan 08:45
    Kallamakka skrev 2019-01-02 23:53:05 följande:
    Är förvånad över att tiden går rätt fort :) kanske är det för att man inte har nåt att googla på, eftersom man läst allt redan kring veckorna, så man får snällt dryga ut tiden med annat :)

    Jag mår bra. Och det är skrämmande. Vill gärna känna nåt som tyder på graviditet istället, min hypotyreos kom tillbaka denna graviditet, med råge(alldeles för högt värde)- så ska börja medicinera mot det igen, sköldkörteln ger sina symtom som blir svåra att avgöra om det är den eller graviditet som känns.. ska bli skönt att börja jobba igen så man får tankar på annat fram till ultraljudet.
    Hejsan!! Ville säga grattis till dig att du är med i gruppen igen! Underbart tycker jag! Många av mina vänner inkl jag själv har fått ett missfall och sedan har det gått bra så jag hoppas att det gäller även för digHjärta Kram!
  • Äldre 3 Jan 09:27
    Inalina skrev 2019-01-03 08:45:51 följande:

    Hejsan!! Ville säga grattis till dig att du är med i gruppen igen! Underbart tycker jag! Många av mina vänner inkl jag själv har fått ett missfall och sedan har det gått bra så jag hoppas att det gäller även för dig Kram!


    Tack vännen! Vill också tro att det ska gå bra nu. ?? Kram
  • Äldre 3 Jan 11:20
    Mjbo skrev 2019-01-02 17:18:37 följande:

    Har oxå läst det, så jag försöker att tänka att de är helt normalt. Men Men.. imorgon får vi se va de är för kön oxå, ska efter ultraljudet tillsammans åka och köpa de första klädesplaggen! Längtar så! :D

    Hehe va sa pensionären då?! Blev lite paff kanske?! :)


    Åh va spännande!! Hör av dig efteråt!! :) har du nån känsla av vad det kan vara för nåt? :) vi ska göra samma! RUL på måndag å få veta att allt ser bra ut och könet på bebisen :) efteråt ska vi köpa nån body eller nånting :D
  • Äldre 3 Jan 11:23
    jaktenpaflow skrev 2019-01-02 21:38:23 följande:

    Åh tack för intressant tips ska kolla på det:) Håller verkligen med om att vi är superheroes och supermorsor! Tänk vad stärkta vi blir av vår resa även om den är tuff! Kram på dig


    Först gick hon igenom min rygg å hållning osv. Sen fick jag lägga mig på sidan å hon använde en massage apparat för å mjuka upp musklerna vilket var jätteskönt å sen massera hon med olja å grejer. Detta gjorde hon båda besöken jag va där. Så fick jag en del övningar. Ska dit på tisdag å längtar till den där massagen. Var så skönt :P usch då det låter inge kul med onda å svullna fötter! Kanske dags för stödstrumpor å så?

    Kram!
  • Äldre 3 Jan 11:44
    jaktenpaflow skrev 2019-01-02 21:49:29 följande:

    Måste bara fråga alla hur ni mår hormonellt? Känner ni några upp och nedgångar? Jag känner mig till och från som ett psykfall som ör superkänslig och känner mig typ ensam och övergiven. Vill konstant få bekräftelse och bli daltad med(hehe)! Har även fått ett sjukt kontrollbehov och ?nesting känsla?. Att jag måste göra om saker hemma och få allt perfekt. Allt från väggfärg till gardiner till nytt lekrum och tvättstuga, filtar. Ja ni hör ju, det är ju inte normalt! Blir typ så uppstressad att jag inte kan sova och får kort stubin... Någon annan som känner igen sig lite eller kan tala vett i mig?


    Jag är mer blödig än vanligt. Skulle kunna lipa för det mesta och måste ibland bita mig i läppen för att inte bli tårögd
  • Äldre 3 Jan 11:45
    jaktenpaflow skrev 2019-01-02 21:49:29 följande:

    Måste bara fråga alla hur ni mår hormonellt? Känner ni några upp och nedgångar? Jag känner mig till och från som ett psykfall som ör superkänslig och känner mig typ ensam och övergiven. Vill konstant få bekräftelse och bli daltad med(hehe)! Har även fått ett sjukt kontrollbehov och ?nesting känsla?. Att jag måste göra om saker hemma och få allt perfekt. Allt från väggfärg till gardiner till nytt lekrum och tvättstuga, filtar. Ja ni hör ju, det är ju inte normalt! Blir typ så uppstressad att jag inte kan sova och får kort stubin... Någon annan som känner igen sig lite eller kan tala vett i mig?


    Jag är mer blödig än vanligt. Skulle kunna lipa för det mesta och måste ibland bita mig i läppen för att inte bli tårögd
  • Äldre 3 Jan 11:45
    jaktenpaflow skrev 2019-01-02 21:49:29 följande:

    Måste bara fråga alla hur ni mår hormonellt? Känner ni några upp och nedgångar? Jag känner mig till och från som ett psykfall som ör superkänslig och känner mig typ ensam och övergiven. Vill konstant få bekräftelse och bli daltad med(hehe)! Har även fått ett sjukt kontrollbehov och ?nesting känsla?. Att jag måste göra om saker hemma och få allt perfekt. Allt från väggfärg till gardiner till nytt lekrum och tvättstuga, filtar. Ja ni hör ju, det är ju inte normalt! Blir typ så uppstressad att jag inte kan sova och får kort stubin... Någon annan som känner igen sig lite eller kan tala vett i mig?


    Jag är mer blödig än vanligt. Skulle kunna lipa för det mesta och måste ibland bita mig i läppen för att inte bli tårögd
  • Äldre 3 Jan 14:09
    Inalina skrev 2019-01-03 08:44:50 följande:

    Heeej!! Å gott nytt år på er alla här inne :) Spännande med RUL idag - jag ska på mitt vid kl 14!! Kul att ni får reda på könet nu! Låter ju som en toppenidé att köpa lite kläder när ni vet senare idag då :) vi har fortfarande inte köpt något - blev sugen på att köpa fina baby-uggs häromdagen men eftersom bebisen kommer på sommaren kan det kanske bli lite fel som första grej haha =)

    Mår du bra? Har själv vart i väg på golfsemester nu i 8 dagar och gått otroligt mkt så fått ont i ena höften - annars känns allt bra och magen är inte särskilt stor även om det åtminstone syns att man är gravid nu äntligen! 

    Åh hör av dig efter rul!!!

    Kram


    Hej! Åh va härligt med en semester, men nu får du ta de lite lugnt ett tag då kanske om de blivit för mycket gående. Man känner väl vad kroppen klarar av :)

    Vi har varit på rul nu och allt såg så bra ut. HON vinkade, sparkade och smakade med munnen. Helt otroligt. Fick både 3d bilder och vanliga, så häftigt!! :) Vi väntar alltså en liten flicka! <3 Vi åkte till affären efteråt och köpte en klänning, en body och ett par byxor. Så mysigt och stå där och klämma och känna på allting, man svävar på moln! Helt otroligt, vi är så otroligt lyckliga!! <3

    Hur har det gått för dig?? Du är väl inne just nu?! :)
  • Äldre 3 Jan 14:14
    Ellencassandra skrev 2019-01-03 11:20:44 följande:

    Åh va spännande!! Hör av dig efteråt!! :) har du nån känsla av vad det kan vara för nåt? :) vi ska göra samma! RUL på måndag å få veta att allt ser bra ut och könet på bebisen :) efteråt ska vi köpa nån body eller nånting :D


    Som jag skrev ovanför här nyss så väntar vi en liten flicka <3 vi har ganska klart för oss vilka namn vi gillar mest när det gäller flicka, så de handlar nog mest om vilket vi ska välja av de vi gillar mest :D

    Vi köpte en klänning, en body och ett par byxor, sån känsla att få köpa det till OSS!! Det var inte en present till någon annan utan till oss!!! Man kan inte förstå <3 allt såg bra ut för övrigt och vi har fortfarande samma datum kvar. Gick in i vecka 20 idag :)

    Hade förresten moderkakan i framvägg, förklarar varför jag inte känner jätte mycket än, känner bebisen imallanåt men det är inte ofta.. Men om ett par veckor har det ingen betydelse sa hon, utan de är mest nu i början. Så snart kännet jag lika mycket som alla andra:)

    Är du nervös för måndag? :)
  • Äldre 3 Jan 18:16

    Hej alla hoppar in i denna tråd fick pluss på stickan den 28/12 efter andra ivf vi är super lyckliga. Nu är det trötthet o illamående o känsligheten som är värst. Fick min första ultra den 14/1 ska bli spännande få se. När gjorde ni er första ultraljud? Från vilken v kan man få reda på könet? När är era bf beräknade? Kram till er alla.

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF