• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • gammelpysen
    tossaliten skrev 2019-01-12 18:20:31 följande:

    Också precis plussat. Jag har barn sedan tidigare men inte med min man. Vi har försökt i 2 år men efter IVF utredning visade det sig att det var både slöa och få spermier. Vi gjorde vår första IVF i höstas men utan ett plus.

    Inväntade mensen igen nu i januari för att få påbörja försök nr 2...döm om min förvåning om jag plussade i veckan istället!! :o 

    Får man hänga på?


    Absolut! Välkommen!
  • BaKu

    Tänkte uppdatera er lite. Ingen bebis ännu. Imorgon är en vecka över. Inga direkta tecken på att det är på gång heller. Haft lite småvärkar/sammandragningar vissa mornar, men gått över direkt...

    Börjar bli otålig. Inte så farligt att vänta som jag trodde. Mest jobbigt är sömnbristen (som ju inte lär bli bättre sen). Kan inte ligga bekvämt. Har kommit fram till att soffan funkar bättre än sängen för tillfället. Dock tråkigt att inte få sova bredvid mannen. Och han får svårt att somna när jag inte är där, men däremot sover han nog bättre när han väl somnat och jag inte väcker honom för nattens femtioelfte toalettbesök.

    Mest jobbigt är att vi så gärna vill träffa bebisen nu. Mannen pillar konstant på vagnen och undrar hur snabbt man kan gå ut på promenad. I väntan försöker han hänga med mitt syskonbarn så mycket som möjligt. Själv orkar jag inte riktigt det dessvärre.

    Mitt syskonbarn har dock förklarat för oss att bebisen inte vill komma ut. Oklart varför och hoppas det ändras snart :p

  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-01-11 16:14:15 följande:

    Nä skötbord är väl egentligen ingen big deal - men bra om man får plats med det åtminstone OCH kan stänga toadörren ;) det är mitt enda krav haha!

    jag vet att det finns såna man kan sätta på badkaret men då det är vårt enda badrum och vi duschar i badkaret varje dag är det inget bra option heller tänkte jag...om den inte är smidig att plocka bort i och för sig - då kan det ju funka.

    Jysk kan faktiskt vara rätt bra - tror det finns här nånstans också så kanske få ta en titt! jag skulle också vilja ha en fotpall till vilket denna inte har - KAREs kostar runt 7-9000 kr.

    ska bli kul att gå på shoppingrunda i morgon o kolla ut lite grejer till bebisen så det inte blir någon stress när det närmar sig på riktigt =) 

    trevlig helg på er allihopa!!


    Hur gick det på shoppingen igår? Hittade du några roliga saker till bebisen? :)
  • Ellencassandra
    170909 skrev 2019-01-12 16:47:49 följande:

    Vi använda vad jag skulle kalla för sovpåse till tjejen just för att täcket aldrig låg still av någon anledning. Vi reglerade värmen med dragkedjan och ibland en tröja och ibland bara blöja. Kommer leta upp de jag har och använda igen för jag tyckte om det var praktiskt och passade oss.

    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60373351/


    Tack för tips :) kollade på det nu och det verkar vara bra. Just att man kan reglera värmen å så. :)
  • Ellencassandra
    tossaliten skrev 2019-01-12 18:20:31 följande:

    Också precis plussat. Jag har barn sedan tidigare men inte med min man. Vi har försökt i 2 år men efter IVF utredning visade det sig att det var både slöa och få spermier. Vi gjorde vår första IVF i höstas men utan ett plus.

    Inväntade mensen igen nu i januari för att få påbörja försök nr 2...döm om min förvåning om jag plussade i veckan istället!! :o 

    Får man hänga på?


    Grattis och välkommen :) när har du bf? :)
  • tossaliten

    [quote=79358094][quote-nick]Ellencassandra skrev 2019-01-13 09:32:37 följande:[/quote-nick]Grattis och välkommen :) när har du bf? :)[/

    Tack! :)

    Bf 15/9

  • Ellencassandra
    tossaliten skrev 2019-01-13 09:46:05 följande:

    [quote=79358094][quote-nick]Ellencassandra skrev 2019-01-13 09:32:37 följande:[/quote-nick]Grattis och välkommen :) när har du bf? :)[/

    Tack! :)

    Bf 15/9


    Spännande :) vad roligt att ni lyckades naturligt! Så du slapp ännu mer sprutor osv! Har du nåt tidigt ul inbokat?
  • tossaliten

    [quote=79358257][quote-nick]Ellencassandra skrev 2019-01-13 10:59:37 följande:[/quote-nick]Spännande :) vad roligt att ni lyckades naturligt! Så du slapp ännu mer sprutor osv! Har du nåt tidigt ul inbokat?[/

    Nä inte vågat tro detta än så inte varken ringt bm eller berättat för mannen!!! Övertygad om MF!! KAN inte vara såhär bra!!! ???? trist men måste väl tr på det snart!

  • tossaliten

    [quote=79358257][quote-nick]Ellencassandra skrev 2019-01-13 10:59:37 följande:[/quote-nick]Spännande :) vad roligt att ni lyckades naturligt! Så du slapp ännu mer sprutor osv! Har du nåt tidigt ul inbokat?[/

    Nä inte vågat tro detta än så inte varken ringt bm eller berättat för mannen!!! Övertygad om MF!! KAN inte vara såhär bra!!! ???? trist men måste väl tr på det snart!

  • Mjbo
    tossaliten skrev 2019-01-13 13:39:48 följande:

    [quote=79358257][quote-nick]Ellencassandra skrev 2019-01-13 10:59:37 följande:[/quote-nick]Spännande :) vad roligt att ni lyckades naturligt! Så du slapp ännu mer sprutor osv! Har du nåt tidigt ul inbokat?[/

    Nä inte vågat tro detta än så inte varken ringt bm eller berättat för mannen!!! Övertygad om MF!! KAN inte vara såhär bra!!! ???? trist men måste väl tr på det snart!


    Vi alla här inne har gått igenom exakt dom tankarna du har, så vi vet precis hur du menar och känner.. Du kommer dit så småningom. Stort grattis!
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF