• Äldre 12 Sep 18:34
    226419 visningar
    3525 svar
    3525
    226419

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Äldre 1 Feb 20:53
    Inalina skrev 2019-02-01 10:29:52 följande:

    ja bra när man lär sig att hantera saker själv när kroppen beter sig knäppt!  men håller med om att det kan bli tjatigt att åka in för mkt, din bebisflicka verkar ju må bra i alla fall 

    jag tror att min rumpa har vuxit men alla mina byxor jag använder är ju stretch (och dessutom mamma-byxor!) så ska väl inte behöva köpa nya de sista månaderna hoppas jag =)!  blev lite för mkt bullar/kakor/godis/semlor här för mig senaste veckorna så har bestämt mig för att fika på en banan eller knäckemacka när andan faller på istället. Min mage är väldigt upprorisk också när jag får i mig så mkt fett och socker...

    har precis gjort en beställning på HM baby som jag ska hämta upp i sverige om några veckor, tjohoo! letar dock efter fina små hårband till bebisen, har köpt en del kläder i väldigt neutrala färger och jag vet hur svårt det är att se om det är en flicka eller pojke i vissa fall - så små hårband hade vart perfekt tycker jag säg till om du/ni vet nån butik!

    Gillar TROLL-möblerna på NGbaby sidan - helt underbara - men kan ju knappast släpa med mig det till Schweiz hehe. får köpa fina filtar, och tillbehör istället och lägga i bebissängen... jag tror det blir en sovpöl light grey på ng baby - kan nog tyvärr inte låta bli...jag tror bebisen kan sitta och leka i den sen också eller ha sina gosedjur eller nåt i den när hon vuxit ur den...


    Skönt ändå att din mage inte gillar när du äter sånt, så står man nog emot lite bättre. Nu är det ju alldeles för lätt att de slinker ner nånting när suger faller på.. haft en "dålig period" jag med men ska försöka skärpa mig så man slipper gå upp mer än nödvändigt både för ens egen skull och för förlossning osv :)

    Åh, så du ska köpa en sån! Då måste du visa bild sen :D
  • Äldre 1 Feb 21:12
    Mjbo skrev 2019-02-01 20:48:08 följande:

    Inga vadkramper ännu tack och lov :D men foglossningen gör sig mer och mer påmind för varje vecka som går..

    Vilken vecka va du i nu?:)


    27+4 idag. Magen har verkligen exploderat på sistone. Blir även lättare andfådd.
  • S91
    Äldre 1 Feb 23:55
    authentic skrev 2019-02-01 19:39:58 följande:

    Inne i vecka 13 nu, 12+2, och den lilla parveln är banne mig fortfarande going strong där inne. :) Jag är helt överlycklig!! Den vinkade så fint på ULet idag.

    Förut idag var jag så irriterad på dessa spökveckor jag är inne i men nu är jag tacksam haha


    Åh visst är det underbart?? :D skönt att den mådde bra! Åh jag önskar mig spökveckor men mår fortf illa, dock inte lika mycket som innan. Men tiden går ju såååå långsamt? Kan den inte skynda på lite ;)

    Många grattis till fint UL!
  • S91
    Äldre 2 Feb 00:02
    Inalina skrev 2019-02-01 08:56:37 följande:

    ja jag gjorde mitt nipt väldigt tidigt så fick mina provsvar samma dag som jag gjorde kub =) Men får man väldigt dåligt på kub verkar läkarna ändå rekommendera att gå direkt på moderkaksprov - det fick min väninnan göra och hon fick svar att bebisen hade Downs i veckan. annars hade väntan på NIPTproverna (som ändå inte är 100%) tagit för lång tid för processen för dem. 

    tack för att du delar med dig ang bv, känner mig lite lugnare nu och märker ju inte själv något av det. men tabletten jag ska sätta in varje kväll är ENORM och dessutom en 'torr' variant - det där kunde de ju tänkt på när de tillverkade den... mår du lite bättre nu?  


    Ja okej! Vi gjorde aldrig nipt i och med att kub-proverna och UL var bra! I mitt landsting gör de nipt i andra led efter kub om hög sannolikhet vad jag förstod på bm :)

    Vad tråkigt för dina vänner! En mardröm verkligen och samtidigt vet man ju att så mycket annat kan hända trots en bra graviditet och ingen är garanterad ett friskt barn :/

    Tufft att ta ett beslut i den situationen..

    Så länge du mår bra så är det säkert ingen fara! Ja usch de är inte roliga. Borde väl gå att använda vitt vaselin vid själva applicerandet? Det kan ju omöjligt vara farligt! :)

    Mår du bra annars?
  • Äldre 3 Feb 00:39

    Hej!

    Jag har följt er länge, men inte vågat komma in. Men nu är jag här till slut. Jag har längtat efter det i flera år, att få bli en av de lyckliga som lyckats bli gravid med hjälp av IVF. Och att vara med i en "gravid-grupp" istället för en "ivf-grupp". Vi har gjort sex hela behandlingar sedan mitten av 2016. Sex återföringar, och nu vid den sjätte hände det jag hoppats på men knappt vågat tro kunde hända - mitt livs första plus. Jag kan fortfarande knappt tro det trots att jag nu är i vecka 12 (11+4).

    Jag känner igen många av er sen tidigare trådar och är så glad för er skull! Tycker det är så fint med den här tråden, att vi befinner oss i olika skeden av graviditeten och att det finns så otroligt mycket samlad erfarenhet här.


  • Äldre 3 Feb 00:50

    Jaktenpaflow - gravid första IVF efter 1 års försök, 2:a barnet, BF 21 april, pojke  

    Gammelpysen, gravid efter 3,5 års försök, 7e försöket (3 färsk och 4 frys). Bf i slutet av april  

    Ellencassandra - gravid efter 4 års försök, fjärde insättning, 1a barnet BF 2 juni, flicka :)  

    Tossaliten - gravid efter 2 års försökt. Ett IVF som misslyckades, nu gravid naturligt, 3e barnet (första med nuvarande make) BF 15 september  

    Kallamakka, gravid första IVF(3dje insättningen) efter dryga 2,5 års försök, första barnet, BF 30 augusti.  

    Mjbo, Första försöket IVF, 3dje insättningen, försökt 3,5 år. Andra barnet (som är 9 år), första barnet för min man. BF 29e maj, flicka  

    Baku, andra IVF försöket efter 2.5 års försök (manlig faktor och utdragen utredning). Första barnet. BF 6 januari (blir igångsatt nästa vecka om inget händer). Vet inte kön 

    Fröken rabarber, första IVF-försöket, försökt 2 år, första barnet, bf 29 augusti 

    S91. Första ivf-behandlingen, gravid 3e fet. Försökt i 2 1/2 år. Bf 4e augusti. 

    Lillaaw. Tredje ivf försöket ca 2 års försök. (Oförklarligt barnlös som visade sig vara manlig faktor) gjort 3 icsi. Väntar en flicka i slutet av maj. 

    Inalina, Försökt 3,5 år, 2 IVF - 3:e insättningen. Första barnet, flicka BF 23 maj. 

    Anina - Gravid efter 3 års försök, 3 insättningen på 1 IVF. Anledning endometrios. Första barnet (tredje för gubben), BF 11 Maj, en flicka. 

    Kumminsilver - Försökt drygt 2 år, 2:a insättningen av ICSI nummer 2 (4:e insättningen sammanlagt). BF 19 juli. 

    Sommarhopp - Försökt drygt 2 år, 3:e insättningen. BF 18 juni.

    Nuaerdetmintur - Försökt i 8 år, 2 IVF, första barnet, BF 20 juni

    170909 - Syskonförsök 1.5år ett fryst och tre färska, IVF BF 21 maj 

    Akira Öken - Gravid efter 3,5 år. Manlig faktor. IVF 6, sjätte återföringen. BF 20 augusti.


  • Äldre 3 Feb 03:10
    Akira Öken skrev 2019-02-03 00:39:38 följande:

    Hej!

    Jag har följt er länge, men inte vågat komma in. Men nu är jag här till slut. Jag har längtat efter det i flera år, att få bli en av de lyckliga som lyckats bli gravid med hjälp av IVF. Och att vara med i en "gravid-grupp" istället för en "ivf-grupp". Vi har gjort sex hela behandlingar sedan mitten av 2016. Sex återföringar, och nu vid den sjätte hände det jag hoppats på men knappt vågat tro kunde hända - mitt livs första plus. Jag kan fortfarande knappt tro det trots att jag nu är i vecka 12 (11+4).

    Jag känner igen många av er sen tidigare trådar och är så glad för er skull! Tycker det är så fint med den här tråden, att vi befinner oss i olika skeden av graviditeten och att det finns så otroligt mycket samlad erfarenhet här.


    Stort grattis! Så roligt att få se dig här! Känner igen dig från annan grupp då vi gjort tidigare behandling samtidigt. Men nu var det verkligen din tur!

    Här i gruppen finns ett fantastiskt stöd genom graviditeten och eftersom vi harkommit väldigt olika långt så finns i princip alltid nån som redan gått igenom det du nu gör och kan hjälpa dig med pepp och tips. Förbered dig på oro, för som mamma (och speciellt ivfmamma) kommer du nu aldrig sluta oroa dig. Men vid de tillfällena är gruppen underbar och förstår vår extra noja på ett sätt som andra inte gör.

    Själv sitter jag nu, mitt i natten, och ammar min älskade son. Han har precis blivit två veckor och jag har fortfarande inte fattat att det där pluset faktiskt var på riktigt.

    Så återigen, välkommen och lycka till med allt :)
  • Äldre 3 Feb 08:08
    Akira Öken skrev 2019-02-03 00:39:38 följande:

    Hej!

    Jag har följt er länge, men inte vågat komma in. Men nu är jag här till slut. Jag har längtat efter det i flera år, att få bli en av de lyckliga som lyckats bli gravid med hjälp av IVF. Och att vara med i en "gravid-grupp" istället för en "ivf-grupp". Vi har gjort sex hela behandlingar sedan mitten av 2016. Sex återföringar, och nu vid den sjätte hände det jag hoppats på men knappt vågat tro kunde hända - mitt livs första plus. Jag kan fortfarande knappt tro det trots att jag nu är i vecka 12 (11+4).

    Jag känner igen många av er sen tidigare trådar och är så glad för er skull! Tycker det är så fint med den här tråden, att vi befinner oss i olika skeden av graviditeten och att det finns så otroligt mycket samlad erfarenhet här.


    Ja dig känner jag igen sedan tidigare grupper. Stooort grattis till graviditeten! Härligt att du äntligen vågat dig hit, visst är det en underbar känsla! :)

    Ska du göra kub? :)
  • Äldre 3 Feb 09:01
    Akira Öken skrev 2019-02-03 00:39:38 följande:

    Hej!

    Jag har följt er länge, men inte vågat komma in. Men nu är jag här till slut. Jag har längtat efter det i flera år, att få bli en av de lyckliga som lyckats bli gravid med hjälp av IVF. Och att vara med i en "gravid-grupp" istället för en "ivf-grupp". Vi har gjort sex hela behandlingar sedan mitten av 2016. Sex återföringar, och nu vid den sjätte hände det jag hoppats på men knappt vågat tro kunde hända - mitt livs första plus. Jag kan fortfarande knappt tro det trots att jag nu är i vecka 12 (11+4).

    Jag känner igen många av er sen tidigare trådar och är så glad för er skull! Tycker det är så fint med den här tråden, att vi befinner oss i olika skeden av graviditeten och att det finns så otroligt mycket samlad erfarenhet här.


    Åh va roligt å ha dig här! :D Känner ju igen dig från flera trådar sen tidigare! Stort grattis!! :) förstår precis hur du känner.. jag har svårt å förstå det själv ibland att jag e gravid :P

    Välkommen hit iallafall! Hur mår du annars? :) haft nå krämpor? Kram!
  • Äldre 3 Feb 11:04
    Akira Öken skrev 2019-02-03 00:39:38 följande:

    Hej!

    Jag har följt er länge, men inte vågat komma in. Men nu är jag här till slut. Jag har längtat efter det i flera år, att få bli en av de lyckliga som lyckats bli gravid med hjälp av IVF. Och att vara med i en "gravid-grupp" istället för en "ivf-grupp". Vi har gjort sex hela behandlingar sedan mitten av 2016. Sex återföringar, och nu vid den sjätte hände det jag hoppats på men knappt vågat tro kunde hända - mitt livs första plus. Jag kan fortfarande knappt tro det trots att jag nu är i vecka 12 (11+4).

    Jag känner igen många av er sen tidigare trådar och är så glad för er skull! Tycker det är så fint med den här tråden, att vi befinner oss i olika skeden av graviditeten och att det finns så otroligt mycket samlad erfarenhet här.


    Stort stort Grattis! Känner också igen dig sen tidigare trådar. Har också kämpat grymt myclet för vårt plus, 7 behandlingar och en insemination, plusset kom efter 2,5 år. Jättegrattis till er! När är det dags?
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF