• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • jaktenpaflow
    Ellencassandra skrev 2019-02-18 16:33:26 följande:

    Hon hade nog bara en lugn dag för både igår å idag är hon ganska vild :) har ju också moderkakan i framvägg så kan ju va att hon sparkar där mot å jag inte känner lika väl. Men som ni säger är man orolig så ska man nog åka in en gång för mycket :)

    Nu har jag köpt nässpray så får hoppas att det hjälper så man kan sova xD


    Var skönt! De kan göra en riktigt orolig de små bebisarna! Jag måste också åka och köpa nässpray Känner mig svullen i näsan och ont i bihålorna:( Även jätteont i huvudet men det är nog bara biverkning av en medicin jag äter för tillfället, blir helt yr. Köpte du ngn speciell nässpray för gravidkudde?
  • Mjbo
    Ellencassandra skrev 2019-02-18 16:35:48 följande:

    Ja det e väl så :) verkar variera från dag till dag. Men kom på att jag flängde omkring mycket i lördags så hon sov nog pga av det. Igår å idag har jag vilat mycket å då är hon helvild :P så beror nog på hur mycket man själv är igång!

    Såg att du skrev att ni har tapetserat å fixat golvet! Till barnrummet menar du va? :) va kul! Vad blev det för tapet? :)


    Tapeten är från rusta faktiskt. Älskar den:) du är inte med i Facebook gruppen va? Uppdaterar med bilder där allt eftersom nått görs i rummet :D
  • Ellencassandra
    Mjbo skrev 2019-02-18 19:39:11 följande:

    Tapeten är från rusta faktiskt. Älskar den:) du är inte med i Facebook gruppen va? Uppdaterar med bilder där allt eftersom nått görs i rummet :D


    Juste! Har helt glömt bort. Hur blir jag medlem i gruppen? :o
  • Ellencassandra
    jaktenpaflow skrev 2019-02-18 18:11:40 följande:

    Var skönt! De kan göra en riktigt orolig de små bebisarna! Jag måste också åka och köpa nässpray Känner mig svullen i näsan och ont i bihålorna:( Även jätteont i huvudet men det är nog bara biverkning av en medicin jag äter för tillfället, blir helt yr. Köpte du ngn speciell nässpray för gravidkudde?


    Verkligen :) usch då. Det är mycket som händer i kroppen alltså. Jag köpte nån som var godkänd för gravida å som man kunde använda lite längre än de andra. Den var lite mildare. Orkar inte gå å hämta den just nu haha e för lat men jag skriver vad den hette sen ;)
  • Akira Öken
    Ellencassandra skrev 2019-02-17 20:49:35 följande:

    Men usch då :( minns hur det kändes med den där tröttheten. Hoppas det går över snart! Tror jag börja bli piggare runt v 15! Åh va jobbigt med huvudvärken också :( har du pratat med din bm? Kanske hon har nåt bra tips. Det e ju vanligt å ha det men kan ju va järnbrist eller nåt sånt? Hoppas du mår bättre snart iallafall!

    Åh tack för tips. Ska kolla upp det! :)

    Ja det e fantastiskt å känna rörelser å så. Snart är du där också :D


    Hoppas att det blir så för mig med, att jag blir piggare från vecka 15 (från och med onsdag). :) Jag har ringt barnmorskan som förhoppningsvis ringer upp imorgon. Tack!
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2019-02-17 23:00:55 följande:

    Spännande att du redan är i v 14! Vad tiden går fort! Har ni gjort kub? Tråkigt att du inte mår så bra, har du mått så hela graviditeten? Hur känns det annars i graviditeten?:)


    Eller hur! Känns som att det börjar gå lite snabbare nu, i börjar var det som att dagarna sniglade sig fram. Vi har inte gjort kub, men nipt och svaret var bra! Jag mår sämre nu än tidigare. De senaste veckorna har huvudvärken och tröttheten varit så gott som ständig. Annars går det bra, hoppas jag. Lite oroligt nu fram till RUL när man inte får se att den lever och mår bra på länge.

    Hur mår du och hur långt har du kvar nu?
  • Kallamakka
    Ellencassandra skrev 2019-02-18 20:26:58 följande:

    Juste! Har helt glömt bort. Hur blir jag medlem i gruppen? :o


    Skriv personligt meddelande till 170909,så bjuds du in till gruppen(om jag inte blandar ihop alla men de tror jag inte) :)
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2019-02-18 21:01:11 följande:

    Eller hur! Känns som att det börjar gå lite snabbare nu, i börjar var det som att dagarna sniglade sig fram. Vi har inte gjort kub, men nipt och svaret var bra! Jag mår sämre nu än tidigare. De senaste veckorna har huvudvärken och tröttheten varit så gott som ständig. Annars går det bra, hoppas jag. Lite oroligt nu fram till RUL när man inte får se att den lever och mår bra på länge.

    Hur mår du och hur långt har du kvar nu?


    Ja de första veckorna är verkligen pina! Och veckorna fram till RUL är ju inte jätteroliga, innan mage och rörelser! Grattis till bra NIPT resultat! Kollade ni kön?:)

    Jo nu mår jag bra! Men blev ambulansfärd till KS förra veckan pga blödande moderkaka och sammandragningar så gick ligga inne i fyra dagar. Jag fick kortison som skulle skynda på mognaden av lillens lungor ifall de hade behövt plocka ut honom. Sen fick vi träffa barnläkare och prata om situationen och hur det eventuellt kunde bli så det var lite nära att det blev en februari bebis. Är ju bara i v 31+0 idag så vill inte att han ska komma än:( Sjukskriven nu och får inte bära, gå mkt eller liknande... De sa att jag kunde förvänta mig mer blödningar så nu går jag runt och känner mig stressad över det:/
  • 170909
    Ellencassandra skrev 2019-02-18 20:26:58 följande:
    Juste! Har helt glömt bort. Hur blir jag medlem i gruppen? :o
    Jag behöver epost adress till dig för att kunna lägga till dig. Det kan du ju skriva här i tråden men om är bättre, då det är lätt att missa något inlägg. Jag loggar in då och då bara, men läser det mesta om jag inte har en intensiv jobb och skola period
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF