• Äldre 12 Sep 18:34
    225457 visningar
    3525 svar
    3525
    225457

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Thu 2 May 2019 22:59
    gammelpysen skrev 2019-05-02 20:37:42 följande:

    BF + 3 idag. Försök till hinnsvepning men inre modermunnen var sluten så det gick inte riktigt. Nu har jag tid för igångsättning 13 maj...


    Bara att planera för brödbak, långkok och kanske en ansiktsmask imorgon då!
  • Thu 2 May 2019 23:18

    Tack alla. Verkar som om det fick igång något, tror slemproppen gick ikväll, så nu håller vi tummarna. För bli långpromenad i morgon och hoppas att hon sjunker ner rejält.

  • Fri 3 May 2019 09:28
    gammelpysen skrev 2019-05-02 23:18:42 följande:

    Tack alla. Verkar som om det fick igång något, tror slemproppen gick ikväll, så nu håller vi tummarna. För bli långpromenad i morgon och hoppas att hon sjunker ner rejält.


    Åh så spännande :) förstår att du är otålig att få träffa henne men som sagt ni har ju ett slutdatum nu i alla fall !! stor kram!
  • Fri 3 May 2019 10:40

    Tack. Inget idag. Suck.

  • Sun 5 May 2019 13:28

    Uppdatering härifrån. V 40+6 och fortfarande inget. Pigg som en lärka men fått mer ont i bäcken och fogar eftersom jag försöker vara aktiv och få henne att sjunka ner.

    En vecka till, sen igångsättning...

  • Sun 5 May 2019 19:21
    gammelpysen skrev 2019-05-05 13:28:18 följande:

    Uppdatering härifrån. V 40+6 och fortfarande inget. Pigg som en lärka men fått mer ont i bäcken och fogar eftersom jag försöker vara aktiv och få henne att sjunka ner.

    En vecka till, sen igångsättning...


    Snart så! Lycka till när det väl är dags!
  • Sun 5 May 2019 21:35

    Var längesen jag skrev här men följer tråden :) 3,5 veckor kvar till bf nu och är sjukskriven med mycket ödem i hela kroppen. Benen, fötter och händer med karpaltunnelsyndrom i händer av svullnaden. Kan inte gå mer än ett par hundra meter. Så trött på att bara ligga hemma med benen i högläge! Känner mig ensam och uttråkad.

    Min sambo valde att spela golf i 8 timmar idag när vi hade en ledig dag och jag uttryckligen sa att jag inte ville vara själv. Blev så besviken ;(

    Inte så långt kvar nu för många av oss i tråden. Hoppas det ska gå bra för er alla! Är det någon som har planerat snitt och fått datum? :)


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Sun 5 May 2019 23:49
    gammelpysen skrev 2019-05-05 13:28:18 följande:

    Uppdatering härifrån. V 40+6 och fortfarande inget. Pigg som en lärka men fått mer ont i bäcken och fogar eftersom jag försöker vara aktiv och få henne att sjunka ner.

    En vecka till, sen igångsättning...


    Åh, vad frustrerande när ni väntat så länge och man tror det ska vara klart! Håller tummarna för att det händer något inom kort! Hallonbladste? :)
  • Sun 5 May 2019 23:52
    LillaAw skrev 2019-05-05 21:35:18 följande:

    Var längesen jag skrev här men följer tråden :) 3,5 veckor kvar till bf nu och är sjukskriven med mycket ödem i hela kroppen. Benen, fötter och händer med karpaltunnelsyndrom i händer av svullnaden. Kan inte gå mer än ett par hundra meter. Så trött på att bara ligga hemma med benen i högläge! Känner mig ensam och uttråkad.

    Min sambo valde att spela golf i 8 timmar idag när vi hade en ledig dag och jag uttryckligen sa att jag inte ville vara själv. Blev så besviken ;(

    Inte så långt kvar nu för många av oss i tråden. Hoppas det ska gå bra för er alla! Är det någon som har planerat snitt och fått datum? :)


    Vad kul med uppdatering, även om det låter som att du har det tufft nu! Finns det något som lindrar? Förstår verkligen din besvikelse. Jag hade inte heller tyckt att det varit schysst om min partner gjort så. Hoppas att ni kan prata om det och att partnern prioriterar lite bättre framöver. Kram
  • Mon 6 May 2019 06:47
    Akira Öken skrev 2019-05-05 23:49:06 följande:

    Åh, vad frustrerande när ni väntat så länge och man tror det ska vara klart! Håller tummarna för att det händer något inom kort! Hallonbladste? :)


    Det har jag provat i en vecka nu. Händer inget.

    Ska ringa kvinnohälsan idag och be dem prova hinnsvepning igen. Jag VILL verkligen inte bli igångsatt..

    Visst gick du över tiden också? Hur mycket?
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF