• Anonym (..)

    Varför anses det så illa att vara emot abort?

    Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

  • Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (konstigt argument)
    Anonym (Y) skrev 2021-09-11 17:33:35 följande:

    Om man är emot abort, måste man givetvis ha en plan för hur barn, bars föräldrar inte vill ha dem, ska tas om hand.


    Det har sällan dessa abortmotståndare.


    De vill bara tvinga andra, men har ingen plan.


    Om du ska vara emot att jag mördar varje person som står i vägen för vad jag vill i mitt liv, så måste du först komma upp med en plan för hur det ska lösas istället.
  • Anonym (F)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2021-09-18 21:14:54 följande:
    Om du ska vara emot att jag mördar varje person som står i vägen för vad jag vill i mitt liv, så måste du först komma upp med en plan för hur det ska lösas istället.
    Det finns redan en plan för mördare. Samhället har redan lagar för det. 
  • Anonym (F)
    Maya84 skrev 2021-09-12 01:32:28 följande:
    Så vad tror du en massa oönskade barn som ska växa upp på olika hem och institutioner skulle kosta skattebetalarna?
    Fast Elsa skrev inte att de skulle födas, hon skrev att tjejen skulle använda preventivmedel.
  • Anonym (konstigt argument)
    Anonym (F) skrev 2021-09-18 21:27:19 följande:
    Det finns redan en plan för mördare. Samhället har redan lagar för det. 
    nu var det ju hur planen skulle se ut i det fall att inget mord skulle ske
  • Anonym

    Om du är emot fria aborter så hindrar du andras valmöjligheter. Det är därför folk blir arga.
    Däremot kan du tycka vad du vill

  • Anonym (F)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2021-09-18 21:32:36 följande:
    nu var det ju hur planen skulle se ut i det fall att inget mord skulle ske
    Du skrev att du skulle mörda.
  • Anonym (konstigt argument)
    Anonym (F) skrev 2021-09-18 21:36:18 följande:
    Du skrev att du skulle mörda.
    Det gjorde jag faktiskt inte. Jag skrev att den som tycker att jag inte ska mörda, måste ha en plan för hur mina problem ska lösas på annat sätt än att mörda.
  • Anonym (Oh no)

    Kom på min mannens att funka i en strumpa. Han kallade det orgasm. Jag kallar det massmord..

  • Anonym (Aborter)

    Ingen person får helt bestämma över sin kropp i sjukvården.

    Dessutom är det inte alls tillåtet med att fåbestämma allt över sin kropp, det är exempelvis olagligt att smuggla knark i en kondom i sin kropp.

    Kvinnor som vill göra en abort har blivit det oftast efter lagligt sex och de knullar ju inte för att få rätt till sin kropp utan för att njuta av sex och sedan ska samhället betala för deras aborter.

  • Anonym (F)
    Anonym (Aborter) skrev 2022-01-04 20:12:13 följande:

    Ingen person får helt bestämma över sin kropp i sjukvården.

    Dessutom är det inte alls tillåtet med att fåbestämma allt över sin kropp, det är exempelvis olagligt att smuggla knark i en kondom i sin kropp.

    Kvinnor som vill göra en abort har blivit det oftast efter lagligt sex och de knullar ju inte för att få rätt till sin kropp utan för att njuta av sex och sedan ska samhället betala för deras aborter.


    Det är olagligt att smuggla knark. Punkt. 

    Vill du hellre betala för barnen? 

Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?