• Anonym (Gisel­le)
    Äldre 16 Sep 08:38
    2178 visningar
    7 svar
    7
    2178

    Adoptera bort för att maken vill?

    Är gravid i v.18 och maken är deprimerad. Vill inte behålla barnet utan vill att jag ska adoptera bort det. Hur ska jag göra detta? Är inte redo på att adoptera bort mitt barn. Har två sen tidigare.

  • Svar på tråden Adoptera bort för att maken vill?
  • Anonym (Gisel­le) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 08:38
    #1

    Är det någon här som har adopterart bort sitt barn i Sverige efter förlossning ?

  • Anonym (Varfö­r?)
    Äldre 16 Sep 08:48
    #2

    Varför i hela friden skulle DU adoptera bort ditt barn för att HAN inte vill ha det..? Han borde ta upp sina känslor med sin behandlande läkare/terapeut istället och få hjälp.


    Anonym (Giselle) skrev 2018-09-16 08:38:00 följande:

    Är gravid i v.18 och maken är deprimerad. Vill inte behålla barnet utan vill att jag ska adoptera bort det. Hur ska jag göra detta? Är inte redo på att adoptera bort mitt barn. Har två sen tidigare.


  • Äldre 16 Sep 08:55
    #3

    Men herregud hur kan du ens överväga tanken att adoptera bort ditt barn pga honom? Han måste ju söka hjälp för det där snälla nån.

  • Anonym (Adopt­ion)
    Äldre 16 Sep 09:02
    #4
    Anonym (Giselle) skrev 2018-09-16 08:38:42 följande:

    Är det någon här som har adopterart bort sitt barn i Sverige efter förlossning ?


    Tror det är ovanligt att adoptera inom Sverige. Läste på om det en hel del innan vi lyckades bli gravida. En väldigt osäker process för den som vill adoptera svenskfödda barn då bioföräldern har vissa rättigheter. Till exempel kan föräldern "ångra" sig upp till ett år efter att barnet lämnats till sina adoptivföräldrar. Många gör just det också och då står adoptivföräldrarna där, ännu en gång utan barn för att bioföräldrarna har den möjligheten. Självklart jättebra för barnet och bioföräldrarna, men utifrån en adoptivföräldrar syn så drar man dig nog för att chansa med ett svenskfött barn då.
  • Äldre 16 Sep 09:08
    #5

    Du kan ju ha ensam vårdnad om barnet så kan han bara bidra ekonomiskt och ha umgänge om han själv vill det.

    För du behöver ju inte ge upp barnet för att han gör det?

    Prata med mvc om att han kanske behöver stöd därifrån med depressionen och graviditeten.

  • Anonym (A)
    Äldre 16 Sep 11:27
    #6
    Celaena skrev 2018-09-16 08:55:18 följande:
    Men herregud hur kan du ens överväga tanken att adoptera bort ditt barn pga honom? Han måste ju söka hjälp för det där snälla nån.
    Håller med
  • Anonym (Gisel­le) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 17:38
    #7

    Tack alla för svar. Kommer ej kunna adoptera bort barnet.

Svar på tråden Adoptera bort för att maken vill?