• Äldre 16 Sep 19:50
    1821 visningar
    8 svar
    8
    1821

    Äggdonation Spanien

    Vi har som par äntligen enats om att Spanien blir det landet där vi kommer att ta nästa steg, äggdonation! Både jag och min sambo kommer att vara 43 år innan året är slut. Vi har innan gått igenom 7 st misslyckade IVF behandlingar i Sverige och aldrig fått se ett plus. Min sambo har två barn i ett tidigare förhållande och jag inga barn alls. Efter sina barn har han gått igenom en vasektomi men aldrig haft några problem med att få ut spermier med hjälp av TESA/PESA  Jag har varit gravid och valt att göra abort när jag var yngre. Längtan efter barn för mig kan jag inte ens beskriva med rättvisa ord. Det betyder allt för mig och vårt förhållande, tro mig!
    Nästa steg för oss är att välja klinik i Spanien. Vilken ska vi välja? - Och varför?
    Vi bor i Uppsala och önskar en klinik som är lätt att flyga till året runt.  Hit me med alla era erfarenheter och förslag! 

  • Svar på tråden Äggdonation Spanien
  • Äldre 18 Sep 20:05
    #1

    Ingen här som har gjort äggdonation i Spanien och kan rekommendera en eller flera kliniker??

  • Äldre 19 Sep 18:35
    #2
    Chrimalou skrev 2018-09-16 19:50:20 följande:

    Vi har som par äntligen enats om att Spanien blir det landet där vi kommer att ta nästa steg, äggdonation! Både jag och min sambo kommer att vara 43 år innan året är slut. Vi har innan gått igenom 7 st misslyckade IVF behandlingar i Sverige och aldrig fått se ett plus. Min sambo har två barn i ett tidigare förhållande och jag inga barn alls. Efter sina barn har han gått igenom en vasektomi men aldrig haft några problem med att få ut spermier med hjälp av TESA/PESA  Jag har varit gravid och valt att göra abort när jag var yngre. Längtan efter barn för mig kan jag inte ens beskriva med rättvisa ord. Det betyder allt för mig och vårt förhållande, tro mig!

    Nästa steg för oss är att välja klinik i Spanien. Vilken ska vi välja? - Och varför?

    Vi bor i Uppsala och önskar en klinik som är lätt att flyga till året runt.  Hit me med alla era erfarenheter och förslag! 


    Vi har gjort både äggdonation och spermiedonation alltså dubbeldonation. Vi valde inte Spanien utan Riga. Men om du vill ha en klinik som att flyga till så tar det bara 1 timme att flyga dit direkt från Arlanda. Det går också att åka dit med båt.
  • Äldre 27 Sep 22:14
    #3

    Vi har valt att göra äggdonation i Spanien, det var det vi kunde enas om.
    Har nu varit i kontakt med IVI Alicante och har en bokad första tid där den 13/11 för provtagningar osv.

    Känns långt dit, men känns ändå skönt med lite andrum och möjlighet att förbereda sig fysiskt och mentalt innan.

  • Äldre 27 Sep 22:57
    #4

    Vi har gjort ÄD i st Petersburg men på Ivf kliniken vi gick på i Sthlm så tipsade dom om den kliniken och sa att dom var jätteduktiga där. Vi ville dock ha mycket info och även bilder på donatorn och då föll valet på Ava istället. Stort lycka till, vi fick vår flicka för snart 4 mån sen:)

  • Spain
    Äldre 27 Jan 21:15
    #5

    Hej
    Kanske sent svar, kanske har ni redan hittat klinik. Jag har besökt några stycken på Costa del Sol. I stort sett kändes ingen seriös.
    Valde till slut IVI Malaga, nu ligger den i Benalmadena. Kan inte säga att jag är särskilt nöjd so far, informationen har varit katastrofalt dålig. Med tanke på summan man betalar skulle de kunna ringa upp och uppdatera vad som sker och fråga hur man känner sig. 
    Men å andra sidan är det väldigt spanskt att ej svara på email. Jag jobbar här och blir irriterad varje dag på deras olust till att arbeta.
    Om 3-4 veckor ska ÄD ske, vi får se hur det går.
    Finns det någon mer här i Spanien vore såå skoj!

  • Anonym (Bella­)
    Äldre 8 Feb 08:24
    #6

    Hur har det gått för er? Har ni hittat någon bra klinik i spanien? Vi har oxå övervägt detta land för vår äd...

  • Spain
    Äldre 15 Feb 14:50
    #7

    Transfer om 3 dagar, nu känns det spännande och efter att ha sagt vad jag tycker till min klinik har de verkligen bättrat sig och svarar snabbt på alla email och förklarar bra vad som sker..
    Har hopp!

  • Äldre 15 Mar 19:29
    #8

    Hur har det gått för er som gjort ÄD i Spanien? Någon som gjort sin i Alicante? Tar gärna emot tips på boende där inför vår äd!

Svar på tråden Äggdonation Spanien