• Anonym (Jk)
    Äldre 18 Sep 19:09
    795 visningar
    4 svar
    4
    795

    Skyddsboende -ångest

    Sitter med mina små älskade djur sedan igår på ett skyddat boende . Jag är så arg och ledsen samtidigt över hur situationen pga mitt ex. Varför kan han inte bara vara som en normal man och fatta vinken att det är slut, men förvandlat livet till ett rent helvete för mig. Misshandel, övergrepp , låst in mig och hållt mig fastbunden :(

    Har jag vågat göra en polisanmälan, nej , ångest över det för alla tjatar på mig, jag orkar bara inte med alla förhör , och berätta om allt jag bara vill glömma , lägga locket på liksom.

    Vill bara kunna återvända till jobb , mitt hem och att livet blir som innan mannen kom in i mitt liv.

    Var bara tvungen att skriva av mig, har så svårt att prata med folk om allt också, håller en mask uppe som faller av så fort man är ensam .

    Någon som varit i liknade situation och kan ge lite råd ? Vet inte vad för råd jag eftersöker egentligen .

    Tack för er tid att läsa.

  • Svar på tråden Skyddsboende -ångest
  • Anonym (Vera)
    Äldre 18 Sep 20:04
    #1

    Jag är också på skyddat nu.

    Förstår precis hur du känner. Jag ville också bara lägga locket på och glömma. Men det behöver bearbetas pratas om annars kan du inte läka.

    Om du skulle direkt börja jobba igen och låtsas att du är okej så en dag kollapsar du. Skiten måste ut. Gråt. Prata med personalen. Anmäl till polisen nu. För desto längre du väntar så glömmer du viktiga detaljer.

    Jag fick vara i polis förhör två dagar sammanlagt 8 tim utan paus. Och gråta det gjorde jag. Man får ha sin advokat med eller annan stöd. Men poliskvinnan var så fin mot mig så allt gick så bra.

    Jag vet att det är tufft. Du behöver all stöd nu du kan få. Jag lovar att det känns bättre efteråt hur tufft det än är att prata om det.

  • eilgbm­ls
    Äldre 18 Sep 20:16
    #2

    Låter fördjävligt hörrni.

    Krya på er och hoppas allt löser sig. Själv skall jag ensam vandra genom skuggornas dal.

  • Anonym (Jk) Trådstartaren
    Äldre 18 Sep 21:29
    #3

    Tack tjejer <3

    #1 så starkt och modigt av dig, 8 timmar , kudos till dig <3

    Jag bara känner också att är det lönt att anmäla, de verkar ju lägga ner så många utredningar av vad man läst eller ger straff på typ 3 månader, men jag antar att för att markera och stå upp för sig själv så är anmälan bra.

    När man gått i sin bubbla och man hittar sätt att överleva som sen bara spricker får man sån panik och det händer saker man inte förstår förrän efter, och hur förstörd man är . Kändes så skönt ändå igår när jag kom, känslan av trygghet och att kunna koppla av , tänkte nu kommer jag kunna sova , icke, sängen påminde om hans med samma sänggavel :( så nu har jag dragit in madrassen i stora rummet o sover på golvet, så knäpp man är. Kan du känna att minnet är påverkat , jag kan bara stanna upp å stå helt stilla o inte minnas vad jag skulle göra eller vad jag är på väg, stress kanske .

    Ja tänkte att jag skulle jobba som imorgon men förstår vad du menar och känner nu att det hade aldrig gått. Jag är så tacksam att jag o kisarna fick komma hit så snabbt o man får väl låta sig själv landa . Det är skönt att få prata med människor som förstår, att prata med folk som inte förstår går knappt , de bara undrar varför gjorde du inte slut innan , ja om de vore så enkelt.

    #2 <3

  • Anonym (G)
    Äldre 18 Sep 21:30
    #4
    eilgbmls skrev 2018-09-18 20:16:17 följande:
    Låter fördjävligt hörrni.

    Krya på er och hoppas allt löser sig. Själv skall jag ensam vandra genom skuggornas dal.
    Håller med.
Svar på tråden Skyddsboende -ångest