• Äldre 18 Sep 20:41
    11902 visningar
    40 svar
    40
    11902

    Är det fel att vara tillsammans med sin syssling/tremänning????

    Hej! Vet inte riktigt vart jag ska vända mej så jag prövar med att göra en tråd här.

    Nu är det så att jag och min syssling/tremänning verkligen älskar varandra och vill vara med varandra, vi båda är 15 bast och har inte haft världens bästa uppväxt. Dock så har vi aldrig träffats under våra barndomar på släktträffar eller liknande. Så vi tycker att vi inte har en "släktrelation" men vi båda är extremt rädda över vad våra föräldrar ska tycka om det skulle råka komma ut att vi håller på med varandra. OCH JAAAAA VI ÄR GAMLA NOG ATT VETA VAD KÄRLEK ÄR OSV så nåt mähä behöver inte kommentera nåt om det, vill helst bara ha seriösa svar då jag har en extrem ångest över vad andra ska tycka på skolan osv. Funderar på att ta livet av mig men det vet jag inte löser nånting så kommer förmodligen inte göra det, men känslan finns kvar. Ber så mycket om ursäkt om det här är väldigt rörigt men jag skriver i ren förtvivlan och behöver verkligen vägledning här.  Jag och hon tycker dock inte att det är nåt problem att vara med varandra då vi är släkt på så långt håll,  men vi vill helst inte bli utstötta av våra familjer eller bli extrema mobboffer på skolan och tvingas flytta till skellefteå senare. Tackar på förhand för snabba och seriösa svar och jag hoppas att jag kan få hjälp här. Har rejäl ångest // Halvt självmordsbenägen kille på 15 vårar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-18 20:42
    vill även tillägga att vi har en "sexuell" relation. Så det är ingen liten halvbarnlig hålla hand-relation vi har.

  • Svar på tråden Är det fel att vara tillsammans med sin syssling/tremänning????
  • Anonym (JW)
    Äldre 18 Sep 20:43
    #1
    -2 +1

    Ja givetvis är det fel. Ni är släkt. Det handlar om incest. Om ni träffats innan eller inte är inte relevant. Ni är blodssläkt.

  • Äldre 18 Sep 20:43
    #2
    -2 +1

    Nej det är inget fel.

  • Äldre 18 Sep 20:45
    #3
    -1 +1
    Anonym (JW) skrev 2018-09-18 20:43:46 följande:

    Ja givetvis är det fel. Ni är släkt. Det handlar om incest. Om ni träffats innan eller inte är inte relevant. Ni är blodssläkt.


    Trams. Släktskap i det ledet räknas inte. Man får gifta sig med sin kusin som är ännu närmre.
  • Anonym (JW)
    Äldre 18 Sep 20:46
    #4
    -1
    Drottningen1970 skrev 2018-09-18 20:45:06 följande:
    Trams. Släktskap i det ledet räknas inte. Man får gifta sig med sin kusin som är ännu närmre.
    Vad man får och inte får enligt lagen är inte relevant. De är släkt och det räknas i allra högsta grad. Bara för att du tycker det är okej med incest så är det inte det.
  • Anonym (H)
    Äldre 18 Sep 20:47
    #5
    -1 +1

    Nej, det är inget fel, men i andras ögon kan det tyckas vara det. Är man släkt så är man släkt och det kan sticka i andras ögon.. Jag har släktingar långt bak som inte visste om att de var sysslingar. De fick reda på det långt senare när de redan fått barn. Men vår släkt har inte drabbats av det.. Men det kanske inte är något att skryta om och berätta för alla att man är tillsammans med en syssling liksom.

  • Äldre 18 Sep 20:48
    #6
    -1 +1

    Syssling är helt okej.

  • Äldre 18 Sep 20:48
    #7
    -1 +1

    Syssling är helt okej.

  • Äldre 18 Sep 20:49
    #8
    -1 +1

    Syssling är helt okej.

  • Äldre 18 Sep 20:53
    #9

    Tack allihopa, men vad tycker ni jag ska göra? Ska jag fortsätta vara med henne eller ska jag trycka undan och lägga lock på mina känslor?

  • Anonym (Nej)
    Äldre 18 Sep 20:54
    #10
    -1 +1

    Nej, det kan jag faktiskt inte på något sätt tycka är okej. Att mina barn skulle bli tillsammans med någon av mina kusiners barn... Nej. TS, ni är så pass unga att relationen ändå med högsta sannolikhet inte kommer att hålla. Det är sån statistiken ser ut. Det är bättre att ni gör slut nu och går vidare. Hittar andra i framtiden som ni inte är släkt med. Hjärtesorger gör ont och är tyvärr med högsta sannolikhet något man får gå genom många gånger i livet, men man lär sig gå vidare och till slut känns det bättre och lättare.

Svar på tråden Är det fel att vara tillsammans med sin syssling/tremänning????