• Äldre 21 Sep 22:38
    2639 visningar
    4 svar
    4
    2639

    Ivf Riga 2018

    Är det någon som planerar Ivf eller ÄD nu i höst? Erfarenheter från Ivf Riga?

    Finns det möjlighet att få ut sina journaler och provresultat man gjort där och hos dr sokolova om man vill byta klinik eller behöver man börja om på nytt med allt om man väljer att byta klinik. Har gått hos Dr. Sokolova och Ivf Riga i 5 års tid.

    Har gjort ivf och planerar ÄD. Någon som blivit gravid med hjälp av Dr. Sokolova och Ivf Riga när det gäller ÄD. Har tidigare haft Jelena och Zita som koordinator men nu fått en ny som heter Marina.

  • Svar på tråden Ivf Riga 2018
  • Äldre 23 Sep 10:57
    #1

    Jag är gravid sedan jag gjorde äd hos ivf Riga i somras. 
    Vi hade lite otur med våra embryon, så det blev bara en blastocyst av toppkvalitet, de lovade minst två - så vi behövde inte betala fullt pris.
    Men det räckte med den vi fick tillbaka. Är nu i vecka 15+2
    Vi hade Marina som koordinator under hela tiden och jag har alltid haft jättebra kontakt med henne.

    Vi gick direkt på äggdonation då vi valde Riga eftersom vi provat på ivf med egna ägg i Sverige (jag är 41). Men då det inte gav något på två försök så valde vi att gå vidare. Så jag kan inte svara på hur de gör med att få ut journaler.


    Lycka till! 

  • Äldre 18 Oct 09:16
    #2
    1loveamber skrev 2018-09-21 22:38:27 följande:

    Är det någon som planerar Ivf eller ÄD nu i höst? Erfarenheter från Ivf Riga?

    Finns det möjlighet att få ut sina journaler och provresultat man gjort där och hos dr sokolova om man vill byta klinik eller behöver man börja om på nytt med allt om man väljer att byta klinik. Har gått hos Dr. Sokolova och Ivf Riga i 5 års tid.

    Har gjort ivf och planerar ÄD. Någon som blivit gravid med hjälp av Dr. Sokolova och Ivf Riga när det gäller ÄD. Har tidigare haft Jelena och Zita som koordinator men nu fått en ny som heter Marina.


    Om du vill byta klinik så kan jag rekommendera Avaclinic i Riga som jag och min man går på.

    Vi har gjort dubbeldonation där. Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 befruktades, alla levde dag 3 och på dag 5 gjordes PGS på 8 st blastos och 7 var normala kromosommässigt.
  • Äldre 12 Jan 20:26
    #3

    Jag har bara gott att säga om iVF Riga. Vi var där precis och gjorde en behandling, allt kändes otroligt professionellt, mycket bättre än på kliniken i Sverige. De har många olika alternativ för behandling och det känns verkligen att man får en individuell bedömning och behandlingsplan. Jag har haft Marina som kontaktperson och hon har varit underbar, så otroligt vänlig och pedagogisk och hon har alltid svarat väldigt snabbt.

  • Thu 5 Sep 2019 14:42
    #4

    När ni gjorde IVF i Riga, hade ni någon läkare i sverige som skrev ut recept samt ultraljud? Tips på någon 

    Tacksam för hjälp

    /T

Svar på tråden Ivf Riga 2018