• Äldre 22 Sep 00:34
    1440 visningar
    8 svar
    8
    1440

    Känsligare som pappa?

    Hej!

    Har idag har son på 16 veckor.

    Innan jag blev pappa så har jag mer eller mindre aldrig fått tårar i ögonen av känsliga saker. Jag har aldrig visat mig "svag".

    Men sen min son kom så märker jag att jag har blivit känsligare. Det räcker ibland att jag bara fular och gör mig löjlig inför min son och han ger ett stort leende tillbaka. Då kan ögonen vattnas lite lätt, men troligen är en alls känslor för hur mycket man älskar honom.

    Även klipp på internet som jag aldrig reagerat på tidigare kan vara en utmaning..

    Är det vanligt tro?

    Har ni själva märkt att ni förändrats? :)

    Inlägget är inriktat till pappor där ute!

  • Svar på tråden Känsligare som pappa?
  • Äldre 22 Sep 10:45
    #1

    Upp

  • Richi3
    Äldre 22 Sep 12:40
    #2

    Att man blir lite av en mjukis kan även det ändra den allra tuffaste gangsterpersonen.. Absolut inget konstigt mannen! Jag instämmer helt på den här kommentaren. Skäms

  • Furti
    Äldre 22 Sep 12:43
    #3

    Småbarnspappor är mjukisar. Jag antar att det är evolutionen som fixat det för att de små barnen inte ska råka illa ut.

    Men det går över lite när barnen blir äldre, dock inte helt.

  • Äldre 22 Sep 23:01
    #4

    Tack för svar :)

    Någon annan,?

  • Äldre 22 Sep 23:54
    #5

    Nu är ju inte jag man men vill svara ändå . Intressant ämne tycker jag. Har själv sett på min man och även min egen pappa förändrades av att få mig. Min pappa var en riktig tuff och hård man som inte alltid var trevlig att ha att göra med för vissa personer. Han blev en riktig mjukis och det har även min man blivit.

  • Richi3
    Äldre 23 Sep 14:15
    #6
    EE2017 skrev 2018-09-22 23:54:11 följande:

    Nu är ju inte jag man men vill svara ändå . Intressant ämne tycker jag. Har själv sett på min man och även min egen pappa förändrades av att få mig. Min pappa var en riktig tuff och hård man som inte alltid var trevlig att ha att göra med för vissa personer. Han blev en riktig mjukis och det har även min man blivit.


    Tummen upp och härligt att höra "EE2017.
  • Äldre 23 Sep 14:31
    #7

    Jag är definitivt känsligare efter att ha blivit papppa. Har mest märkt det när man ser på film när det blir lite känslomässigt.

    I förrgår höll jag på att börja gråta när jag såg "Captain Fantastic" med hustru och föräldrar. Jag tänkte då på virke och cirkelsågar för att distrahera och lugna ner mig lite och det fungerade bra.

    Annars är jag nog lugnare också. Blev lätt arg förr när det exempelvis gick skit att meka i cykeln, men nu har jag kanske mer perspektiv på världen och orkar inte bli arg på sånt.

  • Äldre 22 Jan 15:08
    #8

    Känner absolut igen mig, även mindre dramatiska filmer kan ge mig en tår i ögat när jag kan koppla det till dottern och hur starkt man känner. Man kan lätt bli oerhört sentimental :)

Svar på tråden Känsligare som pappa?