• Äldre 23 Sep 09:56
    2630 visningar
    5 svar
    5
    2630

    Behöver akuta råd om hur hantera 11-årig mobbare

    Min tjej umgås med tre andra tjejer i klassen, den ena har bara gått ett år med de. Utländsk tjej, pratar svenska. Kräver xtremt mkt smsande och bekräftelse på sms, snap osv, dagliga frågor om de är bff, om min tjej gillar henne mer än de andra osv. Hon blir svartsjuk om A leker med någon av de efter skolan, om hon inte gillar alla foton hon lägger ut osv. Helt stört. Ingen av de andra beter sig så. A blir helt slut av detta. Har pratat med fröken HUR mkt som helst, och pratar med tjejerna var och varannan dag. Hjälper inte. Jag har lagt mig i otrevliga smskonversationer, hjälper inte. Mamman backar sin dottern, verkar rent ut sagt störd i huvudet (nu är jag arg). Tjejerna får inte prata i skolan om fritidsaktiviteter, för då blir hon sotis. A tog bort snap och musicaly eftersom vi tycker de är för unga, och det blir bara tjafs med den ena tjejen. Så i går när vi har gäster, så ringer en av tjejerna och frågar om A har skrivit dumma saker på musicaly om de andra två, vilket hon inte har såklart. De bråkar ju aldrig. Då har alltså den där tjejen, som jag nu upplever har psykopatdrag, loggat in som A (det är endast hon som kan lösenordet), och skrivit en massa strunt för att skapa konflikt och splittring med de andra två vettiga tjejerna. Hur fan gör vi nu? Är ju helt stört detta! Tjejerna trodde på A, men ändå. I dag ska knäpptjejen ha bowlingkalas och har uteslutit A. Också helt stört. Hur tar man makten från en sån här person? Skolan är lite mesig. Min tjej är vettig och schysst, men kan inte riktigt värja sig mot denna unge.

  • Svar på tråden Behöver akuta råd om hur hantera 11-årig mobbare
  • Äldre 23 Sep 10:27
    #1

    Låter som det är bäst att dumpa denna tjejen. 

    Skriv till henne en sista gång och förklara läget. Sen blockera henne överallt och ignorera henne i skolan.

  • Äldre 23 Sep 10:42
    #2

    Vad som händer på internet och fritiden är inte skolans problem. Lärarens jobb är att undervisa. Skolan ska inte behöva lägga massor med tid och resurser på sånt bara för att ni låter era barn ha mobiler och appar obevakat.

    Du bör se till så din dotter inte har mobilen i skolan. Vill du henne något akut så kan du ringa skolan. Sedan är hon uppenbarligen för ung för socialamedier.

    Du använder en hel del svordomar och fula ord men du tror att din dotter är helt oskuldsfull i kontakten med andra?

    Se till så din dotter avregistrerar sig från appar som hon är för ung för. Avregistrerar hon sig så kan ingen logga in på hennes konto och din dotter kan inte gå in på sånt i smyg. Ni kan inte göra något åt den andra tjejen. Ni kan bara påverka ert eget barn.

  • Äldre 23 Sep 11:08
    #3
    Jw83 skrev 2018-09-23 10:42:05 följande:

    Vad som händer på internet och fritiden är inte skolans problem. Lärarens jobb är att undervisa. Skolan ska inte behöva lägga massor med tid och resurser på sånt bara för att ni låter era barn ha mobiler och appar obevakat.

    Du bör se till så din dotter inte har mobilen i skolan. Vill du henne något akut så kan du ringa skolan. Sedan är hon uppenbarligen för ung för socialamedier.

    Du använder en hel del svordomar och fula ord men du tror att din dotter är helt oskuldsfull i kontakten med andra?

    Se till så din dotter avregistrerar sig från appar som hon är för ung för. Avregistrerar hon sig så kan ingen logga in på hennes konto och din dotter kan inte gå in på sånt i smyg. Ni kan inte göra något åt den andra tjejen. Ni kan bara påverka ert eget barn.


    Haha, jag skrev fan och stört och du tycker det är en hel del fula ord och svordomar? Jösses ????

    Min dotter ÄR oskyldig i denna soppa, den andra är en tjej som har svåra problem med bekräftelsebehov och som medvetet skapar splittring. Detta är visst skolans problem, barnen får inte ha mobil i skolan. Det som utspelar sig i skolan skrev jag om i ts. Hon kontrollerar vad tjejerna får prata om, vem som ska sitta med vem osv. Sen efter skoltid skickar hon massa sms mm, svartsjuka sms. En stalker nästan.
  • Äldre 23 Sep 11:10
    #4
    gahadas skrev 2018-09-23 10:27:38 följande:

    Låter som det är bäst att dumpa denna tjejen. 

    Skriv till henne en sista gång och förklara läget. Sen blockera henne överallt och ignorera henne i skolan.


    Men sjukt svårt, liten skola, fyra tjejer som har umgåtts några månader, känns sjukt att frysa ut den ena. Hon är ju ett barn. Men sjukt manipulerande och medveten i det hon gör.
  • Äldre 23 Sep 11:27
    #5
    Hearts76 skrev 2018-09-23 11:10:13 följande:
    Men sjukt svårt, liten skola, fyra tjejer som har umgåtts några månader, känns sjukt att frysa ut den ena. Hon är ju ett barn. Men sjukt manipulerande och medveten i det hon gör.
    Man behöver inte umgås med någon som trakasserar en på det viset.
Svar på tråden Behöver akuta råd om hur hantera 11-årig mobbare