• Äldre 24 Sep 09:41
    3185 visningar
    5 svar
    5
    3185

    HJÄLP! Välja åkpåse till nyfödd

    Hej!

    Vi har en snart 3-veckors bebis här hemma och behöver nu införskaffa en åkpåse till vår Bugaboo Donkey 2, men det är en djungel utan dess like! Det bästa hade varit en variant som går att justeras och nyttjas höst-vinter-vår (bör nämnas att vi bor i Stockholm) och gärna att den har en förlägningsdel som kan träs på när hon blivit större och äldre.

    Har ni några bra tips och rekommendationer? Vore så oerhört tacksam för all hjälp denna förvirrade, nyblivna mammahjärna kan få.

  • Svar på tråden HJÄLP! Välja åkpåse till nyfödd
  • Äldre 24 Sep 09:42
    #1

    Vi hade en Buggaboo (Cam) och hade deras egna åkpåse till. Funkade utmärkt.

  • Äldre 24 Sep 10:00
    #2

    Duckan, har du deras ?vanliga? åkpåse eller High Performance-varianten?

  • Äldre 24 Sep 10:07
    #3

    Dottern är 11 år vid det här laget så jag får anta att det är "den vanliga" för det fanns bara en då

  • Äldre 25 Sep 08:20
    #4

    Eller så lägger du ett fårskinn i botten på liggdelen och väljer filt/täcke efter temperatur. Oftast är det ju ett lock till liggdelen som skyddar bra mot vind. Dom det är i mälardalen nu med minus på morgonen och flera plus på dagarna så tycker jag att det är bästa lösningen. Likaså på vintern. Sällan riktigt kallt men väldigt växlande i temperatur.

    Jag tycker åkpåse är smidigt när de börjar röra sig mer ca 5-6 månader när det är dags för sittdel

  • Little­Sunshi­ne84
    Äldre 12 Oct 20:14
    #5

    Vi köpte bugaboos påse till buffalon. Köpte den i fleece. Bor i Sthlm också och den var lagom!

Svar på tråden HJÄLP! Välja åkpåse till nyfödd