• Anonym (Ts)
    Äldre 28 Sep 00:58
    1102 visningar
    5 svar
    5
    1102

    Sertralin och amning, snälla hjälp

    Har försökt stå ut utan men nu har det hänt lite saker som har gjort att jag mår mycket sämre så har tagit en halv tablett igen igår och i förrgår.

    Ammar mitt barn som är snart 2 år och vet inte om jag kan sluta riktigt än för hn har väldigt svårt att sova utan amning.

    Fler som tar /har tagit sertralin när ni ammar?

    Finns det några ångestdämpande man kan ta också för atarax funkar ju tydligen inte? Skulle nog egentligen behöva något ångestdämpande också.

  • Svar på tråden Sertralin och amning, snälla hjälp
  • Äldre 28 Sep 01:25
    #1

    Sertralin fungerat alldeles utmärkt. Åt det varje dag medan jag ammade sonen. Till han var 1,5 åt. Diskuterade med läkare o kom fram till just den här medicinen.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 28 Sep 02:26
    #2
    Lena74 skrev 2018-09-28 01:25:50 följande:

    Sertralin fungerat alldeles utmärkt. Åt det varje dag medan jag ammade sonen. Till han var 1,5 åt. Diskuterade med läkare o kom fram till just den här medicinen.


    Tack för svaret! Hur hög dos tog du? Och du märkte inga biverkningar på honom?

    Jag kanske kommer amma i ca 6 månader till eller så och tror inte jag klarar mig så länge utan
  • Anonym (A)
    Äldre 28 Sep 07:43
    #3

    Googla, Setralin and feeding milk.

  • Äldre 29 Sep 23:07
    #4

    Jag åt sertralin 50 mg både när jag var gravid och när jag ammade. Inga problem med det. Tycker inte att du ska oroa dig. Och inte heller låta bli - medicinen kan ju vara ett väldigt viktigt stöd. Men diskutera med din läkare om du är orolig?

  • Äldre 2 Oct 02:06
    #5

    Jag åt lägsta dosen men det skulle inte vara några problem att höja ifall jag behövde. Du kan känna dig lugn.

Svar på tråden Sertralin och amning, snälla hjälp