• Äldre 28 Sep 13:00
    5233 visningar
    11 svar
    11
    5233

    Barnvagnsproblem, 3 barn under 3 år!

    Hej

    Vet det finns massor av diskussionstrådar med denna typen av problem, Jag får mitt 3dje barn i Februari, har en dotter på 2 och en son på 9 månader nu, dottern hinner inge ens bli 3 innan 3dje kommer. Vi har en Emmaljunga double viking köpt ny förra året, med en easy x rider med sits till, jag vet att det kommer funka typ promenader till affären, men när vi ska shoppa, gå spåret, ut i skogen m.m klarar inte min 2 åring det, hon vill också kunna sova i vagnen, men där ligger ju nästa bebis och lillebror.

    Jag har tittat på vagnar för fler barn typ trillingar m.m men dom är ju så fruktansvärt fula och kostar runt 12 tusen, jag har ingen lust att sälja emmaljungan älskar den.

    Har tittat efter typ dubbel ståbräda tänkte man kunde lägga något mellan vagnen och brädan och så lite jackor å en filt så sover hon gott i varukorgen, även om den bara är för 5 kg så kryper hon gärna in där och det går köpa nya om dom skulle gå sönder. Men det finns varken breda eller "dubbel" ståbräda. Jag skulle vilja ha en sovbräda hehe. Men hur jag än vrider och tänker så hittar jag ingen lösning för 3 sovandes barn på min double viking, måste jag byta vagn ?

    jag är oftast själv så 2 vagnar funkar inte, jag undrar om man kan spänna fast typ en liten sulky framför emmaljungan, men fan vilket bök å alltid krångla med 2 vagnar, varför är inte utbudet större på vagnar för 3 barn som ser normala ut och inte som om man drar runt på ett raketmonster.

    Alla tips är guld värda, hur gjorde ni? jag kan inte bära 2 åringen hela tiden så det är inget alternativ heller.

    Tacksam för alla idéer

  • Svar på tråden Barnvagnsproblem, 3 barn under 3 år!
  • Äldre 28 Sep 13:12
    #1

    Jag skulle tagit den minsta i sele/sjal, alternativt den näst minsta i sele/bärstol på ryggen.

  • Äldre 28 Sep 13:21
    #2

    Tack för tips men alla mina barn kommer med kejsarsnitt för dom är så stora, detta blir mitt 3dje snitt på under 3 år och jag har jätte problem med magmusklerna och mina barn är uttagna i v37 5kg tunga, lillebror vägde över 9kg 3 månader gammal idag 13kg så jag kan inte bära dom, i stol på ryggen kan funka men när jag ska ut och gå är jag inte sugen på att belasta min redan ganska utsatta kropp efter 3 täta graviditeter med 35kg viktuppgång. Men tipset är super bra så tack för det :D

  • Äldre 28 Sep 13:35
    #3

    Balanscykel 
    Tänker att om trean kommer i Februari så kommer snart våren.
    De första månaderna kanske storasyster kan ha ståbräda.
    Jag hade inte orkat ut på långa utflykter med 3 småttingar nyförlöst.
    När du sedan vill gå på promenad för motionens skull skulle en balanscykel kanske passa. När det är trafikerade gator får barnet stå på ståbräda och du slänger upp den lilla cykeln någonstans på vagnen.

  • Äldre 28 Sep 13:38
    #4

    Jag hade nog gett upp det där med att kunna ha 3 barn sovandes i vagnen om det inte är ett alternativ att bära någon av de mindre.

    Hade helt enkelt styrt livet så att vi var på språng när den äldsta inte behövde sova.

    Lillebror är 9 månader nu va? Innebär att även han kommer kunna tulta lite kortare perioder när bebisen kommer och på så sätt kan den äldre få vila lite i vagnen då och då.

    Sen kommer ju bebis i feb, den äldre blir större och innan det är riktigt gosigt väder ute är det inte ens säkert hon sover längre.

  • Äldre 28 Sep 13:46
    #5
    Litalillan skrev 2018-09-28 13:21:36 följande:

    Tack för tips men alla mina barn kommer med kejsarsnitt för dom är så stora, detta blir mitt 3dje snitt på under 3 år och jag har jätte problem med magmusklerna och mina barn är uttagna i v37 5kg tunga, lillebror vägde över 9kg 3 månader gammal idag 13kg så jag kan inte bära dom, i stol på ryggen kan funka men när jag ska ut och gå är jag inte sugen på att belasta min redan ganska utsatta kropp efter 3 täta graviditeter med 35kg viktuppgång. Men tipset är super bra så tack för det :D


    Då är det ju svårare. Om du inte vill köpa en trillingvagn så blir det nog svårt att lösa så att alla tre kan sova samtidigt i vagnen. Den äldsta kommer ju antagligen bara sova en gång per dag, och kanske inte särskilt länge till. Så under en period får du nog tänka dig att hålla dig inne då äldsta barnet sover. Resten av tiden bör ju det äldsta barnet kunna åka ståbräda, och/eller balanscykel som föreslagits i tråden.
  • Äldre 28 Sep 13:51
    #6

    Min son snart tre sover inte när vi är hemma längre, bara i förskolan. Ståbrädan älskar han!

  • Äldre 28 Sep 18:03
    #7
    enmamma skrev 2018-09-28 13:35:00 följande:

    Balanscykel 

    Tänker att om trean kommer i Februari så kommer snart våren.

    De första månaderna kanske storasyster kan ha ståbräda.

    Jag hade inte orkat ut på långa utflykter med 3 småttingar nyförlöst.

    När du sedan vill gå på promenad för motionens skull skulle en balanscykel kanske passa. När det är trafikerade gator får barnet stå på ståbräda och du slänger upp den lilla cykeln någonstans på vagnen.


    Inte tänkt på, det måste jag köpa en, smart! det bästa alternativet hittills. tusen tack nu har jag lite kvällsgöra, hitta en bra balanscykel. Sen får jag nog som någon annan skrev hoppa att alla kan sova samtidigt, men mina 2 nu är väldigt samsovande då storasyster inte går på förskola.
  • Äldre 28 Sep 18:04
    #8
    cosinus skrev 2018-09-28 13:38:33 följande:

    Jag hade nog gett upp det där med att kunna ha 3 barn sovandes i vagnen om det inte är ett alternativ att bära någon av de mindre.

    Hade helt enkelt styrt livet så att vi var på språng när den äldsta inte behövde sova.

    Lillebror är 9 månader nu va? Innebär att även han kommer kunna tulta lite kortare perioder när bebisen kommer och på så sätt kan den äldre få vila lite i vagnen då och då.

    Sen kommer ju bebis i feb, den äldre blir större och innan det är riktigt gosigt väder ute är det inte ens säkert hon sover längre.


    ja jag får nog ge upp det, ja jag hoppas lillebror lärt sig gå i Februari han blir 1 i december. dom får sova omlott varandra isf, kan lillebror sitta på ståbräda också om nu storasyster är trött:)
  • Äldre 28 Sep 18:06
    #9

    Tack alla för tips, får nog inse att alla inte kan sova samtidigt helt enkelt, ska skaffa balanscykel och sen ha min stå/ståbräda och hoppas det funkar :)

  • Äldre 9 Oct 19:02
    #10

    Kollat blocket? Fanns ju några stycken där. 

    Annars denna kanske? 1 liggdel + 2 sittdelar för 8095 eller 9295 för 1liggdel + 3 sittdelar. 


    www.maxinet.se/barnvagnar/babyactive/trippy-trillingsyskonvagn.html

    Gå med i gruppen Barnvagnar! på Facebook och hör där. Tror du får betydligt fler svar där. Glad

  • Äldre 15 Oct 14:42
    #11
    Allvis skrev 2018-10-09 19:02:34 följande:

    Kollat blocket? Fanns ju några stycken där. 

    Annars denna kanske? 1 liggdel + 2 sittdelar för 8095 eller 9295 för 1liggdel + 3 sittdelar. 

    www.maxinet.se/barnvagnar/babyactive/trippy-trillingsyskonvagn.html

    Gå med i gruppen Barnvagnar! på Facebook och hör där. Tror du får betydligt fler svar där. 


    bästa tipset, att jag missat den, den ska jag investera i, gud vad skönt att alla barnen kan få sova och sitta om dom vill :D tusen miljoner tack
Svar på tråden Barnvagnsproblem, 3 barn under 3 år!