• Anonym (TS)
    Äldre 3 Oct 20:50
    5867 visningar
    19 svar
    19
    5867

    Missbrukande förälder med barn

    Mitt barns pappa har varit missbrukare. Mest rökt gräs men även tagit tyngre grejer. I dagsläget mår han helt okej vad jag vet, han jobbar och ser frisk ut.

    För att få träffa barnet måste han ändå lämna urinprov, eftersom det bara är några månader sedan han testades positiv för en tung drog. Vi är oense om hur ofta han ska lämna dessa urinprov. Tänker jag fel som tycker att han borde kissa inför varje besök med barnet? Han anser att det är helgalet och propsar på att det räcker med två urinprov i veckan och att han därefter kan träffa barnet fritt. Jag är alltid med under besöken då barnet fortfarande är litet och väldigt mammig.

    Vem av oss har rätt? Motivera gärna!

  • Svar på tråden Missbrukande förälder med barn
  • Äldre 3 Oct 21:02
    #1

    Om han lämnar prov två ggr i veckan och du är med på varje besök så kan jag inte se något problem egentligen. De flesta droger borde gå att upptäcka med pissprov två ggr i veckan.

  • neverp­reggo
    Äldre 3 Oct 22:14
    #2

    Är du med hela tiden så räcker två ggr i veckan mer än nog.

  • Äldre 3 Oct 22:27
    #3
    -1 +1

    Vem av er som har rätt, är det detta det handlar för dig bara?
    Stackars barn och bli använd som ett slagträ.

    Sen säger jag inget om att tas prover som så, och det visat sig han inte kan sköta sig.
    Men varför gör du ditt barn till ett slagträ för?
    Personligen hade jag aldrig gått med på ens ett urinprov, men såklart jag har aldrig varit någon missbrukare heller.


    hur många meter var det?
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 22:36
    #4
    klyban skrev 2018-10-03 22:27:02 följande:

    Vem av er som har rätt, är det detta det handlar för dig bara?

    Stackars barn och bli använd som ett slagträ.

    Sen säger jag inget om att tas prover som så, och det visat sig han inte kan sköta sig.

    Men varför gör du ditt barn till ett slagträ för?

    Personligen hade jag aldrig gått med på ens ett urinprov, men såklart jag har aldrig varit någon missbrukare heller.


    Vad säger du ens? Vadå slagträ?
  • Äldre 3 Oct 22:46
    #5
    Anonym (TS) skrev 2018-10-03 22:36:58 följande:
    Vad säger du ens? Vadå slagträ?

    Det är så situationen blir, och resultatet blir kanske ingen pappa alls för barnet.
    Det är inte samma som man är okey med drogandet.


    Men är man inte nöjd med UP två ggr i veckan, så är det nått som är allvarligt fel.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Man 47)
    Äldre 3 Oct 22:56
    #6

    Varför ska han träffa ett litet barn om han inte klarar av att vara drogfri ?

    3månader utan droger .,..med 2 tester varje vecka ...utan nedslag ......

    Sen kanske .

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 23:07
    #7
    klyban skrev 2018-10-03 22:46:21 följande:

    Det är så situationen blir, och resultatet blir kanske ingen pappa alls för barnet.

    Det är inte samma som man är okey med drogandet.

    Men är man inte nöjd med UP två ggr i veckan, så är det nått som är allvarligt fel.


    Så din poäng är att du tycker att det räcker att han lämnar urinprov två gånger i veckan? Varför inte bara skriva det från början? Surgubbe.
  • Äldre 3 Oct 23:11
    #8
    Anonym (TS) skrev 2018-10-03 23:07:08 följande:
    Så din poäng är att du tycker att det räcker att han lämnar urinprov två gånger i veckan? Varför inte bara skriva det från början? Surgubbe.

    Det känns som du har en agenda, därför jag ställer frågeställningen om slagträ.
    Och hur tänker man om inte UP så ofta är ofta nog?


    hur många meter var det?
  • Äldre 3 Oct 23:34
    #9

    Läs på om hur länge cannabis syns i urinen:

    www.ferle.se/cannabistestning/

  • Äldre 3 Oct 23:37
    #10
    annabellelee skrev 2018-10-03 23:34:21 följande:

    Läs på om hur länge cannabis syns i urinen:

    www.ferle.se/cannabistestning/


    Om han rökt på strax innan han träffar ert barn, vill du ju att det ska synas på nästa testning.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 23:48
    #11
    annabellelee skrev 2018-10-03 23:37:00 följande:

    Om han rökt på strax innan han träffar ert barn, vill du ju att det ska synas på nästa testning.


    Tack för länken. Betyder det att urinprov två gånger i veckan räcker? Han kommer inte undan? Eller har jag missförstått?
  • hoppsa
    Äldre 4 Oct 00:08
    #12
    Anonym (TS) skrev 2018-10-03 23:48:28 följande:

    Tack för länken. Betyder det att urinprov två gånger i veckan räcker? Han kommer inte undan? Eller har jag missförstått?


    Vad gäller cannabis bör en gång i veckan eller t o m varannan vecka räcka. Vad gäller Centralstimulerande och opiater mm är två gånger i veckan rimligt då det är flyktigare men har han inte ett aktivt missbruk och du dessutom är med vid umgänge låter upplägget ni har fullt tillräckligt och iaf jag förstår varför han motsätter sig att det skulle vara befogat med fler prov.
  • Äldre 4 Oct 06:31
    #13
    Anonym (TS) skrev 2018-10-03 23:48:28 följande:
    Tack för länken. Betyder det att urinprov två gånger i veckan räcker? Han kommer inte undan? Eller har jag missförstått?
    Han kan röka 5min innan och inte visa nått.
    hur många meter var det?
  • Furti
    Äldre 4 Oct 08:06
    #14
    klyban skrev 2018-10-04 06:31:19 följande:
    Han kan röka 5min innan och inte visa nått.
    Men då syns det väl på efterföljande test, efter en halv vecka?
  • hoppsa
    Äldre 4 Oct 08:57
    #15
    Furti skrev 2018-10-04 08:06:05 följande:

    Men då syns det väl på efterföljande test, efter en halv vecka?


    Ja, det skulle synas på nästa test. För att veta ifall en person är -påverkad- av cannabis behövs blodprov, ett positivt svar på urinprov innebär inte att personen är påverkad just nu utan det som syns är metaboliter ('nedbrytningsämnen') som i efterhand visar att personen använt cannabis, inte att hen är påverkad just nu, enkelt förklarat. Vid sporadisk användning syns metaboliter upp till några dar/en vecka och vid regelbundet bruk kan de upptäckas i flera veckor i urinen. Tar personen urinprov två gånger i veckan (utan att fuska på nåt sätt) bör det vara tämligen omöjligt att dölja mer än väldigt sporadiskt bruk( typ en gång i månaden max?). Så för detta bör du inte oroa dig. Svårare som jag nämnde innan med flyktigare substanser.
  • Anonym (A)
    Äldre 4 Oct 11:47
    #16
    neverpreggo skrev 2018-10-03 22:14:53 följande:
    Är du med hela tiden så räcker två ggr i veckan mer än nog.
    Håller med
  • Äldre 4 Oct 15:03
    #17
    Furti skrev 2018-10-04 08:06:05 följande:
    Men då syns det väl på efterföljande test, efter en halv vecka?

    Nej, finns ingen som helst garanti för detta.
    Hört exempel på att det slutat synas redan efter 1 dag.

    RMV säger dektionstider på 2-7 dagar i urinen efter ett rök tillfälle.
    I blodet 8-10h senare, inte spårbart längre.
    I saliv 2-4h.

    Men i en sådan här situation så är salivtext bäst, för man vill veta om personen är nykter när den träffar barnet?
    Och detta är salivtest ENDA som kan leverera, och tar rätt kort stund för få resultat.
    De andra säger inget i denna fråga, inte ens alls.
    De kan bara konstatera att konsumtion skett, eller flera veckor senare berätta att det fanns THC i blodet.
    Och då saknar dessa tester funktion för det önskade, om nu inte det handlar om kontrollbehov.
    För då funkar alla dessa hur bra som helst.

    Sen kan man ställa sig relevansen att veta om personen röker cannabis på sin egen tid och för denna situation.
    Är inte den enda frågan att det ska vara nykterhet vid umgänge med barnet?


    hur många meter var det?
  • HerrMu­mins
    Äldre 4 Oct 16:05
    #18
    klyban skrev 2018-10-04 15:03:09 följande:

    Är inte den enda frågan att det ska vara nykterhet vid umgänge med barnet?


    Ja, allt annat är integritetskränkande. I haschets fall är det faktiskt rent ut sagt elakt av TS. Amfetamin, opiater och lugnande substanser går alltid att diskutera, visst - staten säger däremot att det är okej och agerar försäljare. Alkohol är helt okej hos den generella befolkningen och är fritt att köpa av staten.

    Ack å ve - stackars sate.
  • HerrMu­mins
    Äldre 4 Oct 16:09
    #19
    Anonym (TS) skrev 2018-10-03 23:07:08 följande:
    Så din poäng är att du tycker att det räcker att han lämnar urinprov två gånger i veckan? Varför inte bara skriva det från början? Surgubbe.
    Det är inte rimligt att han ska behöva lämna urinprov överhuvudtaget.
Svar på tråden Missbrukande förälder med barn