• Äldre 7 Oct 12:54
    1966 visningar
    4 svar
    4
    1966

    Foglossning (sömnlösa nätter)

    hej alla, går in i vecka 25 på tisdag. Har nu i två nätter knappt fått någon sömn då jag har så fruktansvärt ont på insida lår, ljumskarna , det strålar upp och bränner i underlivet. Har fått detta under tidigare veckor men då bara under dagtid. Det har nu blivit mycket värre när jag lägger mig ner och ska sova. Har provat värmekudde, och kudde mellan benen men inget av detta har funkat. Enda gången det inte gör ont är när jag ligger raklång på rygg, vilket jag inte vill då jag hört att det inte är bra att sova på rygg under senare veckor av graviditeten. Känner någon annan igen eller har haft samma foglossningssmärtor som jag beskriver ? Är det normalt att ha så ont ? Hur många dagar/veckor/månader höll erat på ? Var det varje natt eller gav det med sig till slut ?

    Tacksam för svar ! /trötter ????

  • Svar på tråden Foglossning (sömnlösa nätter)
  • Äldre 7 Oct 13:10
    #1

    Du kan sova på rygg om du tycker det är bekvämt.

    Ring din bm imorgon och hör med henne om det behöver undersökas närmre.

  • Äldre 7 Oct 13:17
    #2

    Tack för den infon, då blir det helt klart ett alternativ. Ja jag ska ringa henne nu under veckan, tror hon är tillbaka på onsdag, men finns säkert någon annan som jag kan fråga redan i morgon.

  • Anonym (O)
    Äldre 7 Oct 13:19
    #3

    För mej började det I v 15 och gick inte över helt förns två år efter förlossningen. Du kan ligga på rygg så länge du inte mår dåligt av det. Jag kunde sova på rygg ganska länge, men till slut trycker bebisen på stora kroppspulsådern och man blir yrslig och mår illa, det är inte bra. Hoppas du hittar något som funkar för dej!

  • Äldre 7 Oct 13:27
    #4

    Men oj stackare, två år efter ! Låter bra, kag älskar att ligga på rygg, men hörde någonstans att det kan minska syretillförseln till barnet ? Men jag känner inget konstigt av att ligga på rygg så kanske inte är någon fara :)

Svar på tråden Foglossning (sömnlösa nätter)