• Äldre 12 Oct 08:07
    2972 visningar
    7 svar
    7
    2972

    Positivt test - sen negativt men ingen mens!

    Hej alla! Jag går sönder av förvirring!

    Jag skulle ha mens 1 oktober..(12 dagar sen) men ingen mens kom!

    Gjorde CB digitalt test som visar hur många veckor 3 dagar efter beräknade mensen...NEGATIVT test

    Väntade ytterligare en vecka = gjorde ett CB digitalt vanligt test som visade plus inom en minut! Jag blev överlycklig. Min man också.vi har gått på rosa moln! Tills igår kväll då jag gjorde ett test på såna där teststickor jag hade hemma= Negativt..

    gjorde ett till inatt vid 4.00 = negativt

    Nu på morgon gjorde jag ett till likadant test = negativt!

    Men ingen mens?!!?? De sticker då och då i magen som de gjorde förra gången jag var gravid. Men inga bröstkänningar alls som förra gången.. jag spydde igår morse men är de bara hjärnan som spökade fram det? För har inga andra känningar!

    Ni med liknande erfarenhet - vad händer nu? Jag har ännu inget sagt åt min man om de negativa testen. Är de dags att säga att de inte blir nån baby? :(

    Har haft regelbunden mens annars men haft jättedålig aptit sista 2 månaderna ..

  • Svar på tråden Positivt test - sen negativt men ingen mens!
  • Äldre 12 Oct 08:18
    #1

    jag skulle absolut berätta för mannen om testen du gjorde som blev negativa.

    Kan ske kan du få ta blodprov och se nivåer? Jag misstänker att om du ringer kvinnokliniken att dem säger att du ska avvakta.. men ett blodprov och nästa om några dagar skulle kunna visa om nivåerna stiger (om det skulle visa sig att du är gravid med första provet)

    har du provat ta en till CB samma som visade +?

    lycka till.

  • Äldre 12 Oct 08:28
    #2

    Jag hade också berättat för mannen, bättre att kunna stötta varandra än att gå runt i ovisshet själv och oroa sig medan han inget vet!

    Håller med om att blodprov om några dagar nog hade varit det bästa, annars att ta ett nytt cb test igen! Jag fick själva veta att jag var gravid i början av veckan, och jag vet bara att vissa gånger jag testade (har säkert tagit 10 test för att vara säker Oskyldig) så har testen visat svagare och starkare plus, jag tror att hCg-hormonet kan vara högre och lägre beroende på när man tar testet osv.

    Så kan kanske vara så att du helt enkelt testat på tider/dagar då det varit lägre? Oskyldig

  • Äldre 12 Oct 10:03
    #3

    Mens kommer du ju inte få eftersom du var/är gravid. Så vad som kommer hända är ju att du får ett väldigt tidigt missfall. Förmodligen har graviditeten bara precis hunnit fästa innan den stannade av, och då kan det mer eller mindre tillbakabildas och testen blir negativa redan innan missfallet sätter igång.

    Avvakta ett par dagar och ta ett nytt test med morgonurin. Ta ett digitalt då också. Är det negativt så får du invänta blödning. Är det positivt bör du kontakta barnmorska/gyn för kontroll av nivåerna eftersom det kan tyda på utomkveds om hormonerna går upp och ner.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 13 Oct 07:41
    #4

    Återigen positivt test på morgon med CB. Svagt! Men helt klart positivt . får ringa barnmorskan på måndag.. antar att de är utomkveds då :(

  • Äldre 13 Oct 07:46
    #5
    trueblood93 skrev 2018-10-13 07:41:23 följande:

    Återigen positivt test på morgon med CB. Svagt! Men helt klart positivt . får ringa barnmorskan på måndag.. antar att de är utomkveds då :(


    Det behöver det inte. Men ta det på allvar. Får du akut smärta på en sida, alltså jätteont inte bara lite dragningar eller småhugg så sök gynakuten.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 14 Oct 15:25
    #6

    Bruna flytningar igårkväll.. i morse och lite svagt molvärk. Nu på dagen när jag satt på toan kom mörkt blod. Inga mängder alls. Inte ens som mens. Men ändå blod.

    Men gör dock inte alls ont? Mycket värre med mens. Är detta missfall typiskt ? :/

  • Äldre 14 Oct 16:14
    #7
    EpicNurse skrev 2018-10-13 07:46:39 följande:

    Det behöver det inte. Men ta det på allvar. Får du akut smärta på en sida, alltså jätteont inte bara lite dragningar eller småhugg så sök gynakuten.


    Fått bruna flytningar och nu värker de av och till. Mörkt blod har även kommit så förstår att jag fått ett missfall nu. De sjunker in. Men man hoppades in i det sista.. :(
Svar på tråden Positivt test - sen negativt men ingen mens!