• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411753 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411753

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Eldni­ngsför­bud)
    Äldre 15 Oct 06:34
    #41

    Skulle råda att tona ner det hela och fokusera lite mer på jobbet och din man och familj. Förstår att det känns lite spännande, kanske förbjudet spännande på sitt sätt...ni vet ju båda vart det kan leda till och ni eggas båda av just det förutom att ni ?klickar? så att säga. Inga heta sms mellan dig och mannen din? Frågan är väl vad du vill egentligen här, eller!? Ice bucket challange :)

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 07:09
    #42
    Anonym (man) skrev 2018-10-15 01:52:26 följande:

    Nej, för det du egentligen frågar är typ... är det någon som slängt på 5 liter bensin i en eld och fått den att slockna?

    Tror du på det där själv? Fåse du är dökåt på kollegan, men om du bara provar lite så kommer du tappa lusten? Låter det logiskt?

    Om det inte låter logiskt är det förmodligen för att det helt urbota korkat. Slänger man 5 liter eld på en eld så brinner hela huset ner. Sen kan du säker inbilla dig annat mendet är precis det, en inbillning.

    Det här är valet är inte så komplicerat, det står mellan att knulla kollegan och förlora din familj eller ge fan i att knulla kollegan och behålla din familj. Allt annat du fantiserar är din hjärna som försöker hitta sätt att övertala dig själv.


    Den logiska delen av mig vet ju att du nog har rätt..
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 07:11
    #43
    Anonym (Nu tänker vi lite längre.) skrev 2018-10-15 02:00:50 följande:

    Vi leker med tanken att du ligger med din "kollega ". Berättar för din man. Nångång kommer det ju fram. Du tänker säkert att han föflåter dig. MEN tänk om han lämnar dig samma sekund du berättar. För han LITAR inte på dig längre. Det ni hade ( om du har sex med din kollega) har DU förstört. Det finns inget förtroende längre. Och JA du kommer ångra ditt sne steg om du gör det en vacker dag. Kom ihåg att jag skrev det här då.


    Jag tänker ju at det aldrig nånsin ska komma fram isåfall. Men jag hör ju själv att det låter som att jag lever i lala-land..
  • Anonym (Peter Gabrie­l.)
    Äldre 15 Oct 07:16
    #44
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-15 07:11:37 följande:

    Jag tänker ju at det aldrig nånsin ska komma fram isåfall. Men jag hör ju själv att det låter som att jag lever i lala-land..


    Och du får våt fitta av att tänka på sex med din kollega. Tänk på spänningen när ni tar av er kläderna. ...
  • Äldre 15 Oct 07:32
    #45
    +1

    TS, om du gör det och överlever det hela utan dåligt samvete så är du inte i rätt relation.

    Och om du gör och du faktiskt får extremt dåligt samvete så kommer det att äta upp dig inifrån. Även om du tror att du ska lyckas hålla det hemligt så kommer det lysa igenom på ett sätt eller annat.

    Tycker du på riktigt att det känns riktigt att offra mannen du älskar för att du är kåt?

    Det du borde göra i det här läget är egentligen att kanske korta ner dina arbetsdagar om möjligt och lägga mer tid och energi på din man. Planera in dejtkvällar och spendera ensamtid med bara honom så kanske den andra snubben bleknar i bakgrunden.

    Alternativt så berättar du för din man hur du känner innan det har hänt något, då har du tagit bort "spänningen" i det hela och händer det något så kommer han veta på en gång vad du gjort.

  • Anonym (Två år)
    Äldre 15 Oct 07:37
    #46

    Ja du.... i 2 år har jag gått med dessa känslor för en annan man. Men för mig är det oerhört mycket mer än fysisk attraktion. Kanske för att det inte började med fysisk attraktion. Precis som du och din kollega klickar vi på alla plan och där finns en spänning man kan ta på. Jag har aldrig tänkt tanken att jag skulle vilja ligga med honom för att få honom ur systemet. Han lämnar inte mina tankar som det är nu, att ha sex med honom skulle med stor sannolikhet göra det hela om möjligt mer smärtsamt. För mig är han viktigare än att jag skulle låta det stanna vid någon tillfällig njutning. Jag har berättat för honom om mina känslor, för ca 1 år sedan. Det resulterade i att vi nu står varandra ännu närmre, trots att han sade sig inte känna riktigt samma sak. Men vår relation har blivit mer intensiv, mer sprakande än någonsin. Kanske är han hög på känslan av att veta att jag känner det jag gör, kanske är det en ego boost han lever på, kanske har hans känslor förändrats.

    Jag har valt att lämna mitt äktenskap. Det beslutet har paradoxalt allt och inget att göra med den andra mannen.

    Tillfälliga känslor för andra har hänt att jag haft tidigare, de har alltid gått över efter ett tag. Jag har då hållit mig undan och så har det lagt sig efter ett tag. Men i det här fallet har det känts som omöjligt. Viktigt att förstå är att jag inte valde bort mitt äktenskap på grund av honom. Kanske hamnar jag i slutändan i ett läge där jag varken har min man eller min kollega. Men de känslor jag har för min kollega har jag aldrig haft för någon annan människa och den vetskapen säger mig att jag inte älskar min man på det sätt man bör älska sin respektive och nog aldrig riktigt gjort.

    Vad jag vill säga är, rannsaka dig själv, älskar du din man, är känslorna för den andre tillfälliga? Är din kollega någon du verkligen egentligen skulle vilja leva med, eller vill du bara ligga med honom? Försök sortera ut dina känslor.

  • Äldre 15 Oct 07:56
    #47
    Anonym (FYI) skrev 2018-10-15 00:29:23 följande:

    Seriöst...Vad är detta för ett jäkla råd.??

    "Följ hjärtat"

    Ok, om Ts ville/skulle skiljas. Men att ge sin man och sina två barn ett elände med en massa bråk och hat om/när det skulle komma fram. Det är ju det saken gäller. Hon vill bara knulla ! Svika sin man och sina barn.

    Nä ts, snacka med din man. Han kanske har sitt "frikort" klart redan.


    Menar ju inte följa hjärtat som att hon ska bedra sin man. Kanske mer att låta bli om det nu är så att hon älskar sin man som hon skriver. Eller så kanske hons hjärta mer luta åt den nya mannen, ingen människa eller ta kan ju styra sina känslor! Sedan finns ju en mängd olika alternativ hon kan välja utöver det.
  • Äldre 15 Oct 08:00
    #48
    Anonym (man) skrev 2018-10-15 01:48:13 följande:

    Klart man inte ångrar nåt om man saknar samvete. 


    Hur vet du ens något om mina beslut, sa aldrig något om dem, mer än att jag har varit i samma situation som ts och att det inte är en lätt situation. Nämnde aldrig vilken väg jag valde bara att jag inte ångrar det.
  • Anonym (Erfar­enhetj­agvet)
    Äldre 15 Oct 08:25
    #49
    Anonym (Två år) skrev 2018-10-15 07:37:35 följande:

    Ja du.... i 2 år har jag gått med dessa känslor för en annan man. Men för mig är det oerhört mycket mer än fysisk attraktion. Kanske för att det inte började med fysisk attraktion. Precis som du och din kollega klickar vi på alla plan och där finns en spänning man kan ta på. Jag har aldrig tänkt tanken att jag skulle vilja ligga med honom för att få honom ur systemet. Han lämnar inte mina tankar som det är nu, att ha sex med honom skulle med stor sannolikhet göra det hela om möjligt mer smärtsamt. För mig är han viktigare än att jag skulle låta det stanna vid någon tillfällig njutning. Jag har berättat för honom om mina känslor, för ca 1 år sedan. Det resulterade i att vi nu står varandra ännu närmre, trots att han sade sig inte känna riktigt samma sak. Men vår relation har blivit mer intensiv, mer sprakande än någonsin. Kanske är han hög på känslan av att veta att jag känner det jag gör, kanske är det en ego boost han lever på, kanske har hans känslor förändrats.

    Jag har valt att lämna mitt äktenskap. Det beslutet har paradoxalt allt och inget att göra med den andra mannen.

    Tillfälliga känslor för andra har hänt att jag haft tidigare, de har alltid gått över efter ett tag. Jag har då hållit mig undan och så har det lagt sig efter ett tag. Men i det här fallet har det känts som omöjligt. Viktigt att förstå är att jag inte valde bort mitt äktenskap på grund av honom. Kanske hamnar jag i slutändan i ett läge där jag varken har min man eller min kollega. Men de känslor jag har för min kollega har jag aldrig haft för någon annan människa och den vetskapen säger mig att jag inte älskar min man på det sätt man bör älska sin respektive och nog aldrig riktigt gjort.

    Vad jag vill säga är, rannsaka dig själv, älskar du din man, är känslorna för den andre tillfälliga? Är din kollega någon du verkligen egentligen skulle vilja leva med, eller vill du bara ligga med honom? Försök sortera ut dina känslor.


    Det svåra här är att det inte går att sortera sina känslor om man är mitt i det, att ta sig tid för reflektion är viktigt.

    Hur ska hon veta om det är någon hon vill leva med, hon kan ju knappast lära känna honom på alla plan i sin situation.

    Jag tror att hon ska börja med sin relation, vad vill hon med den? Är den något att bygga vidare på, när hon upplever starka känslor för någon utomstående?

    Släppa skuld och acceptera så här är läget, vad vill jag med detta?

    För otroheten har hon redan utfört emotionellt.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 08:49
    #50

    Jag vill bara säga TACK för att ni är så konstruktiva och hjälper mig att vända på alla stenar, och inte bara skriker att jag är dum i huvudet. Det hjälper mig att tänka efter ännu mer.

    Jag är inte beredd att offra det jag och min har för detta, där har jag ju redan svaret egentligen. Men jag vill heller inte dö utan att få uppleva det jag tror det skulle innebära. MEN jag försöker omfamna den härliga känslan det ändå innebär att gå runt m fjärilar i magen och vara så tänd på någon. Det har ju gjort att vi har väldigt mkt sex hemma (jag har dock högre sexdrift än min man).

    Steg 1 är att jag INTE ska skypea med min kollega idag. Babysteps.

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift