• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411544 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411544

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Äldre 15 Oct 18:58
    #61
    +2

    Hej TS,


     


    Vad skulle du ge för råd till någon som skrev så här??


     


    Som före detta alkoholist så har jag nu varit nykter i 14 år. Det var kravet från min fru då vi träffades.


     


    Men åren som gott så har man ju sett hur kompisar dricker, men jag vill inte dricka för nu har jag familj, en underbar fru och barn. Dock kan jag ibland titta på mina kompisar som dricker och jag blir så jävla sugen. Men när jag känner att suget blir för mycket så går jag därifrån.

    Det har alltid funkat för mig. Jag vet helt enkelt mina begränsningar och jag vill inte riskera familjen för jag vet att skulle jag ta en drink skulle jag riskera att mista min famillj. Dom skulle helt enkelt inte lita på att jag inte fortsatt att dricka.


     


    Men för ett år sen öppnades en ny pub utanför mitt jobb. Jag har hört av mina jobb kompisar att puben är jätte mysig och att dom serverar dom godaste drinkarna i stan. Om jag lämnar jobbet tidigt en dag skulle frugan aldrig märka om jag bara tog en drink. Kanske en dag när hon inte är hemma. Bara så hon inte märker alkoholen på min andedräkt.


     


    TS ? vad tycker du jag ska göra? Ta en drink så jag får det ur systemet? Samtidigt vill jag absolut inte förlora min familj? Jag behöver hjälp med mitt svåra beslut!?

  • Anonym (man)
    Äldre 15 Oct 19:02
    #62
    +1
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2018-10-15 18:03:57 följande:

    Nästan alla i tråden verkar utgå ifrån att man blir upptäckt om man är otrogen. Jag tror tvärtom att det sker en massa som ingen någonsin får veta om. Och när det gäller samvetet så har jag, från att ha varit ganska svartsjuk när vi blev ihop för 18 år sedan, börjat tänka mer och mer att man kan unna varandra andra upplevelser när man är så pass trygga i relationen som vi är. Men, det är såklart inte samma sak som att vara otrogen. Och jag tror inte att min man ser det på samma sätt. Jag tror inte att han har lust att ligga med andra, även om han såklart tänder på andra. Tror det steget är helt onödigt för honom, han har ju mig. Menar inte att jag är fantastisk utan att jag känner honom som person och vet vilka drivkrafter han har och inte.


    Fast på vilket sätt menar du att unna varandra svek och lögner skulle vara detsamma som att vara trygg i sin relation ? Jag kan absolut tänka mig att vissa kan tänka sig unna sin partner sex med andra, det är väl upp till var och en förutsatt att man är ärlig med det och båda är överens. Men jag tror få är ok med att deras partner går bakom ryggen på dem och ljuger.

    Att ogilla att bli förd bakom ljuset tror jag inte går att likställa med svarrjuka. Det är helt vanligt sunt förnuft. Vem vill ha något slags förhållande med människor man inte vet om man kan lita på?

    Att acceptera lögner och svek har ingenting med mognad eller att vara trygg att göra. Utan snarare väldigt destruktivt och tecken på extremt låg självkänsla.

    Det är väldigt stor skillnad på "jag kan acceptera saker bara du frågar mig först" och "jag accepterar att du ljuger för mig och går bakom min rygg"
  • Anonym (Samma­)
    Äldre 15 Oct 19:04
    #63

    Är i precis samma situation.

    Har de jättebra hemma med min man och barn. Samma med hans fru och barn.

    Ändå kan vi inte sluta tänka på varandra. Blir helt pirrig över att jobba tillsammans och bara råka snudda varann. Känner sån extrem attraktion och får stå emot att bara ta tag och kyssa honom. Han känner desamma och vi pratar om det med varann.

    Men känner ofta samma för min man också så inte så att jag hellre vill ha denna mannen.

  • Anonym (Man19­74)
    Äldre 15 Oct 19:10
    #64
    -1

    Jag och min medarbetare har funnit varandra totalt! Vi kan verkligen prata om allt! Vi är båda gifta och har barn! För några veckor sedan öppnade vi oss och berättade hur vi kände. Vi har sedan dess kyssts på jobbet och vi vill båda mer! I morgon åker vi båda på tjänsteresa och kommer att smyga in till varandra på hotellet! Vi kommer ha passionerat sex med varandra! Hur vi sedan går vidare återstår att se! Just nu känner vi båda att vi är beredda att lämna våra partners för varandra!

    Vi har båda tänkt igenom detta och är beredda att ta konsekvenserna!

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 19:21
    #65
    Anonym (Eldningsförbud) skrev 2018-10-15 06:34:44 följande:

    Skulle råda att tona ner det hela och fokusera lite mer på jobbet och din man och familj. Förstår att det känns lite spännande, kanske förbjudet spännande på sitt sätt...ni vet ju båda vart det kan leda till och ni eggas båda av just det förutom att ni ?klickar? så att säga. Inga heta sms mellan dig och mannen din? Frågan är väl vad du vill egentligen här, eller!? Ice bucket challange :)


    Jag och min man har ett bra sexliv, även om jag vill ha mer sex än han vill. Men vi kryddar till det med leksaker etc. Så känslorna för han på jobbet har liksom inget med mina känslor för min man att göra. Det har bara vuxit fram mellan oss, och utan att det alls var meningen. Jag VILL vara med min man. Men det känns som att jag går under av längtan efter den andra. Ett halvår nu...
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 19:22
    #66
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2018-10-15 18:03:57 följande:

    Nästan alla i tråden verkar utgå ifrån att man blir upptäckt om man är otrogen. Jag tror tvärtom att det sker en massa som ingen någonsin får veta om. Och när det gäller samvetet så har jag, från att ha varit ganska svartsjuk när vi blev ihop för 18 år sedan, börjat tänka mer och mer att man kan unna varandra andra upplevelser när man är så pass trygga i relationen som vi är. Men, det är såklart inte samma sak som att vara otrogen. Och jag tror inte att min man ser det på samma sätt. Jag tror inte att han har lust att ligga med andra, även om han såklart tänder på andra. Tror det steget är helt onödigt för honom, han har ju mig. Menar inte att jag är fantastisk utan att jag känner honom som person och vet vilka drivkrafter han har och inte.


    Låter precis som för oss. Och jag vill inte säga något till honom, för jag tror att detta skulle knäcka honom.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 19:27
    #67
    Anonym (Samma) skrev 2018-10-15 19:04:45 följande:

    Är i precis samma situation.

    Har de jättebra hemma med min man och barn. Samma med hans fru och barn.

    Ändå kan vi inte sluta tänka på varandra. Blir helt pirrig över att jobba tillsammans och bara råka snudda varann. Känner sån extrem attraktion och får stå emot att bara ta tag och kyssa honom. Han känner desamma och vi pratar om det med varann.

    Men känner ofta samma för min man också så inte så att jag hellre vill ha denna mannen.


    Vi har ju inte pratar om nåt, vi går bara som katten runt het gröt. Och just nu är detta det stora känner jag - bör vi tala klarspråk jag och min kollega? Vet inte om det är bensin eller vatten på elden så därför vågar jag inte riktigt...
  • Anonym (Peter Gabrie­l.)
    Äldre 15 Oct 19:29
    #68
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-15 19:27:48 följande:
    Vi har ju inte pratar om nåt, vi går bara som katten runt het gröt. Och just nu är detta det stora känner jag - bör vi tala klarspråk jag och min kollega? Vet inte om det är bensin eller vatten på elden så därför vågar jag inte riktigt...
    TS - vad skulle du vilja göra tillsammans med mannen?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 19:31
    #69
    Anonym (Man1974) skrev 2018-10-15 19:10:52 följande:

    Jag och min medarbetare har funnit varandra totalt! Vi kan verkligen prata om allt! Vi är båda gifta och har barn! För några veckor sedan öppnade vi oss och berättade hur vi kände. Vi har sedan dess kyssts på jobbet och vi vill båda mer! I morgon åker vi båda på tjänsteresa och kommer att smyga in till varandra på hotellet! Vi kommer ha passionerat sex med varandra! Hur vi sedan går vidare återstår att se! Just nu känner vi båda att vi är beredda att lämna våra partners för varandra!

    Vi har båda tänkt igenom detta och är beredda att ta konsekvenserna!


    Vi skulle också åkt iväg på en grej m övernattning m jobbet - bara han och jag då det är vårt gemensamma ansvarsområde men jag kände själv att det går inte. Jag kommer inte kunna säga nej. Så jag duckade den (han ska inte heller åka nu). Men i november är det firmafest och jag vettefan hur det blir...

    Utan att vi talat om det så tror jag dock inte att någon av oss vill lämna våra respektive. Vi vill nog bara leva ut vad vi känner för/med varann - det är så starkt...
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 19:36
    #70
    Anonym (Peter Gabriel.) skrev 2018-10-15 19:29:12 följande:

    TS - vad skulle du vilja göra tillsammans med mannen?


    Jag har skrivit sååå många saker gömt i min mobil, allt det jag vill säga till honom men inte får. Men det här ska inte bli nån sexnovell. Men det är ett sätt att få det ur mig, utan att någon inblandad mår dåligt av det. Jag kan bjuda på det oskyldigaste iaf...

    Vi pratar bara. Du står nära och orden ebbar ut men vi står kvar. Ser varann i ögonen, lite för länge. Nånting ändras. Ingen säger något, men luften är elektrisk. Vill. Får inte. Din hand som tar tag i min höft. Klämmer åt. Närmre. Jag biter mig i läppen. Jag vill. Jag vill så jävla gärna. Men får inte. Inte du heller. Ditt finger som löper längs min underläpp. En stöt genom kroppen. Shit. Snabbare andning. Nära. Nej. Jo. Båda vet var gränsen går, den går här. Herregud vad håller vi på med. Vill. Bara lite. Snälla. Farligt nära. Vill att du ska ta steget. Rädd att jag inte säger nej. Rädd att jag tar steget. Rädd att du säger nej. Rädd att du säger ja....
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift