• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411608 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411608

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 19:38
    #71
    Canadasvensk skrev 2018-10-15 18:58:58 följande:

    Hej TS,

     

    Vad skulle du ge för råd till någon som skrev så här??

     

    Som före detta alkoholist så har jag nu varit nykter i 14 år. Det var kravet från min fru då vi träffades.

     

    Men åren som gott så har man ju sett hur kompisar dricker, men jag vill inte dricka för nu har jag familj, en underbar fru och barn. Dock kan jag ibland titta på mina kompisar som dricker och jag blir så jävla sugen. Men när jag känner att suget blir för mycket så går jag därifrån.

    Det har alltid funkat för mig. Jag vet helt enkelt mina begränsningar och jag vill inte riskera familjen för jag vet att skulle jag ta en drink skulle jag riskera att mista min famillj. Dom skulle helt enkelt inte lita på att jag inte fortsatt att dricka.

     

    Men för ett år sen öppnades en ny pub utanför mitt jobb. Jag har hört av mina jobb kompisar att puben är jätte mysig och att dom serverar dom godaste drinkarna i stan. Om jag lämnar jobbet tidigt en dag skulle frugan aldrig märka om jag bara tog en drink. Kanske en dag när hon inte är hemma. Bara så hon inte märker alkoholen på min andedräkt.

     

    TS ? vad tycker du jag ska göra? Ta en drink så jag får det ur systemet? Samtidigt vill jag absolut inte förlora min familj? Jag behöver hjälp med mitt svåra beslut!?


    Mitt korta svar är - det är inte värt det. Låt bli. Jag vet ju det.
  • Anonym (Öppen­sinnad­)
    Äldre 15 Oct 19:38
    #72

    Detta är lite av ett scenario vi har disskuterat många gånger under en längre tid i vårat förhållande. Det vi kom fram till är att varför skulle den ena parten neka den andre njutning? Vi är på det klara att vi älskar varandra men ingen av oss äger ju den andre! Min kropp är min liksåväl som min partner äger sin. Det vi har lovat varandra är våra hjärtan! Kvinnan i förhållandet har fått leva ut sin fantasi och träffat en annan man. Vi har även gemensamt gett oss in i swingersvärlden lite smått. Och för oss är vårat förhållande starkare än någonsin. Vi är öppnare med varandra och om möjligt är vi som nykära i varandra på nytt efter 15+ år tillsammans. Men vi hade som sagt pratat om det länge innan, är nog tom över dryga året innan vi tog beslutet om ett öppet förhållande. Man lever bara en gång, men var rädd om de i din närhet. Var öppen och tydlig om du skall göra något, kanske tom har din man fantasier som han inte vågar prata med dig om?

  • Anonym (Peter Gabrie­l.)
    Äldre 15 Oct 19:39
    #73
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-15 19:36:03 följande:
    Jag har skrivit sååå många saker gömt i min mobil, allt det jag vill säga till honom men inte får. Men det här ska inte bli nån sexnovell. Men det är ett sätt att få det ur mig, utan att någon inblandad mår dåligt av det. Jag kan bjuda på det oskyldigaste iaf...

    Vi pratar bara. Du står nära och orden ebbar ut men vi står kvar. Ser varann i ögonen, lite för länge. Nånting ändras. Ingen säger något, men luften är elektrisk. Vill. Får inte. Din hand som tar tag i min höft. Klämmer åt. Närmre. Jag biter mig i läppen. Jag vill. Jag vill så jävla gärna. Men får inte. Inte du heller. Ditt finger som löper längs min underläpp. En stöt genom kroppen. Shit. Snabbare andning. Nära. Nej. Jo. Båda vet var gränsen går, den går här. Herregud vad håller vi på med. Vill. Bara lite. Snälla. Farligt nära. Vill att du ska ta steget. Rädd att jag inte säger nej. Rädd att jag tar steget. Rädd att du säger nej. Rädd att du säger ja....
    Elektrisk spänning. Vad vill du att han gör med din kropp...?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 19:43
    #74
    Anonym (Öppensinnad) skrev 2018-10-15 19:38:24 följande:

    Detta är lite av ett scenario vi har disskuterat många gånger under en längre tid i vårat förhållande. Det vi kom fram till är att varför skulle den ena parten neka den andre njutning? Vi är på det klara att vi älskar varandra men ingen av oss äger ju den andre! Min kropp är min liksåväl som min partner äger sin. Det vi har lovat varandra är våra hjärtan! Kvinnan i förhållandet har fått leva ut sin fantasi och träffat en annan man. Vi har även gemensamt gett oss in i swingersvärlden lite smått. Och för oss är vårat förhållande starkare än någonsin. Vi är öppnare med varandra och om möjligt är vi som nykära i varandra på nytt efter 15+ år tillsammans. Men vi hade som sagt pratat om det länge innan, är nog tom över dryga året innan vi tog beslutet om ett öppet förhållande. Man lever bara en gång, men var rädd om de i din närhet. Var öppen och tydlig om du skall göra något, kanske tom har din man fantasier som han inte vågar prata med dig om?


    Vi har vänner i vår närhet som är mer eller mindre swingers, så vi har pratat om scenarier etc innan och detta är inte riktigt rätt för oss. Jag känner heller inget behov av sex med andra generellt, utan det är denna människa specifikt. Men som det känns nu så unnar jag min man vilket frikort som helst bara jag får detta....
  • Anonym (Kinna­)
    Äldre 15 Oct 20:41
    #75

    Det hade kunnat vara jag som skrev den tråden för några år sedan. Jag valde att skilja mig. Lever nu lycklig med min fd kollega. Att vara otrogen är inget jag rekommenderar.

  • Gameof­throne­s
    Äldre 15 Oct 20:51
    #76

    Åh intressant tråd, skriver mer till dig imorgonbitti.

  • Äldre 15 Oct 21:20
    #77

    Sju sidor in i tråden och ännu ingen dräpande kommentar från Taquine? Besviken.

  • Anonym (Passa på)
    Äldre 15 Oct 21:27
    #78
    -1
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-15 17:49:46 följande:

    djävulen på min axel säger samma sak. Förnuftet säger nåt helt annat...


    Känner igen mig fast det var väldigt länge sen. Var en fantastisk upplevelse som ingen tog skada av och som jag levt på länge.. Skulle inte vilja vara utan den oavsett vad moraltanterna här säger.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 21:28
    #79
    -1
    Anonym (Passa på) skrev 2018-10-15 21:27:10 följande:

    Känner igen mig fast det var väldigt länge sen. Var en fantastisk upplevelse som ingen tog skada av och som jag levt på länge.. Skulle inte vilja vara utan den oavsett vad moraltanterna här säger.


    Djävulen på axeln hälsar att det precis det här jag vill höra. Att det går.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 21:29
    #80
    Anonym (Kinna) skrev 2018-10-15 20:41:19 följande:

    Det hade kunnat vara jag som skrev den tråden för några år sedan. Jag valde att skilja mig. Lever nu lycklig med min fd kollega. Att vara otrogen är inget jag rekommenderar.


    Förstår dig. Vill eg inte skilja mig. Vill bara ha kakan och äta den, uppenbarligen....fan...
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift