• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    412137 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    412137

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Äldre 16 Oct 10:33
    +3
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-14 21:26:58 följande:
    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!
    Bra då har du två alternativ.

    1) Bryt kontakten med mannen du är "kåt på". Och sluta upp med att hitta på olika ursäkter att "träffas" på arbetstid. Det borde gå då ni jobbar på olika avdelningar. Om ni måste träffas så har ett strikt och artigt spom man har med sina kollegor normalt.

    2)
    Fråga din man om det är okey att du knullar med mannen du är kåt på. Säger din man att det är okey så skall du låta din man få samma generösa erbjudande tillbaka om han blir kåt på någon annan kvinna.
    Säger din man nej, så får du fundera på vad som verkligen är viktigast för dig "att knulla kollegan" eller att satsa på mannen som du hävdar att du älskar.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Äldre 16 Oct 10:36
    EnAnonumius skrev 2018-10-16 10:33:23 följande:
    Bra då har du två alternativ.

    1) Bryt kontakten med mannen du är "kåt på". Och sluta upp med att hitta på olika ursäkter att "träffas" på arbetstid. Det borde gå då ni jobbar på olika avdelningar. Om ni måste träffas så har ett strikt och artigt spom man har med sina kollegor normalt.

    2)
    Fråga din man om det är okey att du knullar med mannen du är kåt på. Säger din man att det är okey så skall du låta din man få samma generösa erbjudande tillbaka om han blir kåt på någon annan kvinna.
    Säger din man nej, så får du fundera på vad som verkligen är viktigast för dig "att knulla kollegan" eller att satsa på mannen som du hävdar att du älskar.
    Kunde nog inte sammanfatta det bättre själv. Det är nog de två bästa vägarna att gå. Nr 2 är ju att föredra först kanske och skulle det inte gå får du köra på nummer 1.
  • Gameof­throne­s
    Äldre 16 Oct 10:40
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 10:22:43 följande:

    Det är just det. Jag ÄR inte olycklig. Jag har en bra relation. Detta är bara känslor som vuxit fram och en elektricitet i luften som är galen. Jag har inte gjort nåt, eller sagt nåt, inte han heller. Vi har inte talat klarspråk på nåt sätt, det bara känns som katten runt het gröt.

    Jag vill bara ha sex med denna man, jag vill inte att han lämnar sin fru, jag vill inte lämna min man. Har också alltid tänkt att nåt MÅSTE vara fel hemma om man får såna här känslor för någon annan - men nej. Nu upplever jag det själv och kan säga att för mig är det två helt separata känslor för två olika personer.


    Åh, vad jobbigt, det känns så. Måste man få såna känslor.... jag vet inte vad jag ska ge dig får råd. Du vill inte lämna din man och du vill inte att han ska lämna sin fru. ( haha, gör ett uppbrott och ha sex! ????????,)

    Nää, det var elakt, men jag menar hjärtligt skämt. Ibland måste man skämta för man är i en konstig siutuation.

    Det är nått du själv måste fixa vet inte hur.... personkemin med elektrisktet... jobbigt och ha den ( kåta känslan)....

    Det har jag haft men har blivit mer bakåt och tillbakadragen och kort, på naturligt sätt men trevlig. När sån situation har uppstått. Skrev det tidigare inlägg, trodde att ni hade nått utanför jobbet.
  • Anonym (Clair­e)
    Äldre 16 Oct 11:08

    Mitt tips: ligg inte med din kollega, styr över känslorna på någon annan istället, allra helst din man. Då slipper du trassel och att andra blir sårade, och slipper upptäcka att verkligheten inte är lika bra som fantasin.

    Själv är jag kär i Jamie i Outlander, skulle göra nästan vad som helst för att få honom till man, men det går ju inte. Killar i Sverige går inte i kilt, och om de är så snygga tittar de inte just på mig med så trånande blickar *suck*. Känns ganska bra att bara ha honom på TV, för då slipper jag märka att det inte funkar och kan ha min egen man kvar.

  • Anonym (Känne­r igen mig)
    Äldre 16 Oct 11:32
    -1 +1
    Anonym (man) skrev 2018-10-15 21:53:30 följande:

    Att inte såra och förnedra andra människor trodde jag var en ganska generellt princip. Men du kanske tycker det är ok? Varför skulle du annars råda TS att göra just det?

    Ja det var ju stort av dig att tycka jättesynd om personerna som blir drabbade men ändå råder TS att göra just det som kommer göra dem illa. Det får dina kondolenser att låta en aning toma.


    Jag har inte skrivit någonstans att TS ska ligga med sin kollega. Har bara resonerat kring att jag också vill ligga med en kollega och tror att jag skulle kunna leva med att ha det på samvetet. För nej, jag tycker inte att man sårar och förnedrar om ingen får veta om att man är otrogen. Alltså ingen, man lättar inte sitt hjärta för bästisen, det går inte runt folk och vet att x har blivit bedragen.

    Leva i en lögn (som man inte har valt och inte vet om)? Ja det är ju en närmast filosofisk fråga. Vi har varit ihop i 18 år, hur vet jag att jag inte lever i en lögn redan? Han har haft gott om tillfällen, jobbat utomlands längre perioder mm. Jag tror att han är trogen men jag kan aldrig veta, och vill inte veta. Menar inte att det är ett argument för att vara otrogen, bara att långa relationer kan vara bra fast den teoretiska möjligheten att de inte är exklusiva alltid finns där.
  • Anonym (FYI)
    Äldre 16 Oct 11:40
    EnAnonumius skrev 2018-10-16 10:33:23 följande:
    Bra då har du två alternativ.

    1) Bryt kontakten med mannen du är "kåt på". Och sluta upp med att hitta på olika ursäkter att "träffas" på arbetstid. Det borde gå då ni jobbar på olika avdelningar. Om ni måste träffas så har ett strikt och artigt spom man har med sina kollegor normalt.

    2)
    Fråga din man om det är okey att du knullar med mannen du är kåt på. Säger din man att det är okey så skall du låta din man få samma generösa erbjudande tillbaka om han blir kåt på någon annan kvinna.
    Säger din man nej, så får du fundera på vad som verkligen är viktigast för dig "att knulla kollegan" eller att satsa på mannen som du hävdar att du älskar.
    Det finns ju en tredje väg också.
    3) Skilj er, så kan du knulla med vem du vill, utan att behöva tänka på man och barn. 
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 11:46
    +1
    Anonym (Angel) skrev 2018-10-16 08:43:43 följande:
    Det är lätt att säga till någon annan ?jag skulle aldrig...? när man inte varit vederbörandes situation. Så sa jag med, men tji fick jag när blixten slog ner i mig och den där mannen samtidigt... jag som aldrig skulle, med han som heller aldrig skulle. Var lite ödmjuk, livet händer oss alla ibland.
    Ok, men om man varit i vederbörandes situation och valt att INTE svika, är man berättigad att ha åsikter då? Eller är det bara folk som inte lyckats hantera situationen på ett värdigt sätt som har rätt att ha åsikter om TS dilemma?

    Bara för att du misslyckades med att hålla på dina principer när blixten slog ner  betyder väl inte att det inte finns andra som lyckats bättre med hålla huvudet kallt när det åskat, Och om dessa personer lyckats med det varför skulle de inte kunna säga, "jag skulle aldrig"?

    Ja livet händer oss alla hela tiden, men vi hanterar den på olika sätt. 
  • Anonym (Passa på)
    Äldre 16 Oct 11:53
    -1
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 10:22:43 följande:
    Det är just det. Jag ÄR inte olycklig. Jag har en bra relation. Detta är bara känslor som vuxit fram och en elektricitet i luften som är galen. Jag har inte gjort nåt, eller sagt nåt, inte han heller. Vi har inte talat klarspråk på nåt sätt, det bara känns som katten runt het gröt.

    Jag vill bara ha sex med denna man, jag vill inte att han lämnar sin fru, jag vill inte lämna min man. Har också alltid tänkt att nåt MÅSTE vara fel hemma om man får såna här känslor för någon annan - men nej. Nu upplever jag det själv och kan säga att för mig är det två helt separata känslor för två olika personer.
    Egentligen är väl situationen rätt perfekt. Du är upptagen, han är upptagen. Blir alltså inga jobbiga "krav" i övrigt. Och du får uppleva i förälskelsebubblan och elektriciteten eller vad man nu väljer att kalla det ännu en gång.
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 12:03
    Anonym (Känner igen mig) skrev 2018-10-16 11:32:09 följande:
    Jag har inte skrivit någonstans att TS ska ligga med sin kollega. Har bara resonerat kring att jag också vill ligga med en kollega och tror att jag skulle kunna leva med att ha det på samvetet. För nej, jag tycker inte att man sårar och förnedrar om ingen får veta om att man är otrogen. Alltså ingen, man lättar inte sitt hjärta för bästisen, det går inte runt folk och vet att x har blivit bedragen.

    Leva i en lögn (som man inte har valt och inte vet om)? Ja det är ju en närmast filosofisk fråga. Vi har varit ihop i 18 år, hur vet jag att jag inte lever i en lögn redan? Han har haft gott om tillfällen, jobbat utomlands längre perioder mm. Jag tror att han är trogen men jag kan aldrig veta, och vill inte veta. Menar inte att det är ett argument för att vara otrogen, bara att långa relationer kan vara bra fast den teoretiska möjligheten att de inte är exklusiva alltid finns där.
    Så med andra ord det du säger är...

    1) Det är ok att göra vad man vill mot andra bara de aldrig får veta

    2) Det är ok att svika sin partner för personen kan ju ha svikit dig tidigare utan att du vet om det

    Tycker du på fullt allvar att det här låter logiskt? Resonerar du likadant i andra sammanhang?

    1) Det är ok att pissa i ditt kaffe bara du slipper få reda på det

    2) Det är ok att pissa i ditt kaffe för du kan ju ha gjort det i min tidigare utan att jag vetat om det?

    Ja långa relationer kan förändras med tiden och vill man ta bort exklusiviteten så är det helt ok men då är det ett GEMENSAMT beslut och inte ett beslut som den ene fegt tar ensidigt bakom ryggen på den andra. Så ditt argument håller inte. 
    Ett öppet förhållande är ett GEMENSAMT beslut som BÅDA kommit överens om, otrohet är ett fegt sätt att ge sig själv rätten att sätta gränserna i förhållandet lite som det passar en själv för tillfället och förneka sin partner samma frihet.
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 12:06
    +1
    Anonym (Passa på) skrev 2018-10-16 11:53:26 följande:
    Egentligen är väl situationen rätt perfekt. Du är upptagen, han är upptagen. Blir alltså inga jobbiga "krav" i övrigt. Och du får uppleva i förälskelsebubblan och elektriciteten eller vad man nu väljer att kalla det ännu en gång.
    Perfekt om man väljer att blunda för att man också sviker sin partner och barn och riskerar att fucka upp livet för alla, men såna små detaljer glömde du kanske ta med i ekvationen?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift