• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411590 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411590

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 16:01
    Anonym (Samma sits) skrev 2018-10-16 15:45:09 följande:

    I exakt samma sits som du. Har inte gjort det och fått ur det ur systemet utan kontrollerar mig när vi ses.

    Jag har frågat hur han känner och det har visat sig vara besvarat.

    Jag tänker att vi kommer komma över detta båda 2.


    Det är ju det klokaste på alla sätt och vis.
  • Anonym (FYI)
    Äldre 16 Oct 16:08
    +2
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 15:24:43 följande:
    Jag vet inte egentligen. Jag inser att jag bara borde låta allt rinna ut i sanden. Jag vill bara att det ska gå över..
    Men herregud...Knulla med kollegan då. Skit i man och barn, ekonomi, hus och hem, vv vecka med barnen...
    Ingenting vi säger går ju ändå in. Det hindras förmodligen av det som finns i hjärnan och som passar bättre där än ute i det fria. Du gillar ju egentligen bara "passa på"s inlägg.
  • Anonym (Hm)
    Äldre 16 Oct 16:10
    Anonym (FYI) skrev 2018-10-16 14:59:17 följande:
    Av dina inlägg att döma råder jag dig att söka hjälp. I.a.f om du lever efter dom råden du ger här.
    Något mer narcissistiskt och psykopatiskt förhållningssätt till hur man beter sig i relationer till andra människor har jag sällan sett. Inte ens här på FL.
    Hoppas du lever ensam för stackars din partner annars.

    Vad det gäller vita lögner skall man kanske undvika dom också, men skillnaden på vit lögn och otrohet är att den sällan drabbar någon annan. Det kan man inte säga om otrohet. 
    Håller med
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 16:29
    Anonym (FYI) skrev 2018-10-16 16:08:20 följande:

    Men herregud...Knulla med kollegan då. Skit i man och barn, ekonomi, hus och hem, vv vecka med barnen...

    Ingenting vi säger går ju ändå in. Det hindras förmodligen av det som finns i hjärnan och som passar bättre där än ute i det fria. Du gillar ju egentligen bara "passa på"s inlägg.


    Ursäkta? Jag skriver ju hur många ggr som helst att jag vet och inser att det är fel? Det du citerar är just att jag borde låta det rinna ut i sanden, att jag vet det.
  • Anonym (FYI)
    Äldre 16 Oct 16:34
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 16:29:58 följande:
    Ursäkta? Jag skriver ju hur många ggr som helst att jag vet och inser att det är fel? Det du citerar är just att jag borde låta det rinna ut i sanden, att jag vet det.
    Ja, men varför gör du inte det då ? Du har fått hur många råd som helst i tråden hur du skall gå tillväga, men du är så upptagen med din egen lust att du blockerar allt annat.
  • Äldre 16 Oct 16:50
    Anonym (FYI) skrev 2018-10-16 11:40:29 följande:
    Det finns ju en tredje väg också.
    3) Skilj er, så kan du knulla med vem du vill, utan att behöva tänka på man och barn. 
    Det är just det TS inte vill om du läser hennes TS.
    Därför lade jag aldrig med förslaget om det tredje alternativet.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 16:59
    Anonym (FYI) skrev 2018-10-16 16:34:59 följande:

    Ja, men varför gör du inte det då ? Du har fått hur många råd som helst i tråden hur du skall gå tillväga, men du är så upptagen med din egen lust att du blockerar allt annat.


    Ja. Det är en lust och förälskelse som ställer till det, helt korrekt. Du behöver inte svara mer, jag är glad för den input - åt bägge håll - jag fått / får här. Det hjälper mig. LOGISKT sett vet jag vad som är rätt och fel. Men som sagt - du behöver inte svara mer, de som kan tänkasig fortsätta bolla det med mig får gärna göra det. Just idag känner jag mig starkare i ?låta bli?.
  • Anonym (FYI)
    Äldre 16 Oct 17:34
    +1
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 16:59:35 följande:
    Ja. Det är en lust och förälskelse som ställer till det, helt korrekt. Du behöver inte svara mer, jag är glad för den input - åt bägge håll - jag fått / får här. Det hjälper mig. LOGISKT sett vet jag vad som är rätt och fel. Men som sagt - du behöver inte svara mer, de som kan tänkasig fortsätta bolla det med mig får gärna göra det. Just idag känner jag mig starkare i ?låta bli?.
    Visst, jag förstår att du inte vill ha någon kritik utan bara inlägg som bejakar din lust och sexualitet.
    Men du måste inse att det sitter en prislapp på om du fortsätter som du gjort hittills. Både för dig och din familj.
    Nu vet inte jag hur tolerant din man är, men jag kan säga att du redan har gått så långt där jag personligen skulle börja fundera på om det var värt att fortsätta, om jag hade satts i samma situation.
     
    Du måste förstå min frustration när jag märker att du inte tar till dig av de många goda råden du får.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 18:13
    Anonym (FYI) skrev 2018-10-16 17:34:14 följande:

    Visst, jag förstår att du inte vill ha någon kritik utan bara inlägg som bejakar din lust och sexualitet.

    Men du måste inse att det sitter en prislapp på om du fortsätter som du gjort hittills. Både för dig och din familj.

    Nu vet inte jag hur tolerant din man är, men jag kan säga att du redan har gått så långt där jag personligen skulle börja fundera på om det var värt att fortsätta, om jag hade satts i samma situation.

     

    Du måste förstå min frustration när jag märker att du inte tar till dig av de många goda råden du får.


    Men du läser ju verkligen inte vad jag skriver?? Jag tar åt mig av vad bägge sidor säger, scrolla så ser du det - ena för att det såklart det jag ?vill? höra - och andra sidan för att jag behöver höra det. Så lägg ner.
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 16 Oct 18:18
    Anonym (FYI) skrev 2018-10-16 16:08:20 följande:
    Men herregud...Knulla med kollegan då. Skit i man och barn, ekonomi, hus och hem, vv vecka med barnen...
    Ingenting vi säger går ju ändå in. Det hindras förmodligen av det som finns i hjärnan och som passar bättre där än ute i det fria. Du gillar ju egentligen bara "passa på"s inlägg.
    Du ger uttryck för en fruktansvärt inskränkt syn, dålig människosyn och dessutom försöker du nedvärdera och förminska TS. Varför?

    Hur hon väljer att bemöta detta med den andra mannen har ju ingenting att göra med att TS skulle skita i man, barn, hus o hem, varannan vecka med barnet, etc.
    Vad är du för människa som kommer med sådant skitsnack?

    TS har ju tvärtom berättat att hon älskar sin man. Jag kan inte någonstans se annat än att hon värnar om allt det som du försöker smutsa ned.
    Om hon skulle skita i allt så hade hon ju redan inlett ett förhållande med den andra mannen. I stället så försöker hon seriöst överväga både det ena och det andra. Men trots detta väljer du bemöta henne på ett extremt dåligt sätt.

    Jag vidhåller fortfarande mitt tidigare inlägg.
    TS vet själv bäst hur hon ska hantera detta. Sedan att hon vill ha input och råd från andra med samma eller liknande erfarenhet är något som jag tycker att man bör respektera om man väljer att skriva i tråden.

    Att bara snacka skit, nedvärdera, anklaga och försöka förminska TS tycker jag är ynkligt och säger mycket mera om dig, likväl som flera som skriver här, än vad det säger om TS.

    Respektera trådstarten i första hand.
    Därefter är det helt ok att på saklig grund berätta om sin egen uppfattning i frågan.
    Men jag tycker det är riktigt dåligt att strunta i TS frågeställningar och i stället bara kasta skit och spy ut sin egen galla över henne.
    Att inte kunna skilja på sak och person, att gå till personangrepp mot en annan människa är bara så lågt av dig och av flera i tråden!
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift