• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 14:54:18 följande:
    Så resonerar jag också. Jag är inte efter att göra något MOT min man, utan FÖR mig själv.
    Alltså snacka om att vinkla och förvanska på alla sätt som går för att försöka komma fram till "rätt" slutsats.

    Hur resonerade du där? Det är ju fortfarande en och samma handling vi snackar om...eller? Det du gör FÖR dig själv gör du MOT din partner? Hur du än vrider och vänder på orden för att få det att låta bättre så kommer du fortfarande inte runt att det är ett svek mot din partner. Det blir liksom inte snyggare och bättre bara för att du kallar det för olika namn.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 16:59:35 följande:
    Ja. Det är en lust och förälskelse som ställer till det, helt korrekt. Du behöver inte svara mer, jag är glad för den input - åt bägge håll - jag fått / får här. Det hjälper mig. LOGISKT sett vet jag vad som är rätt och fel. Men som sagt - du behöver inte svara mer, de som kan tänkasig fortsätta bolla det med mig får gärna göra det. Just idag känner jag mig starkare i ?låta bli?.

    Fast vad finns det att bolla?
    Du vet ju redan att det är helt urbota idiotiskt att sabba din familj och fucka upp dina ungars tillvaro för några knull med kollegan? Vad mer finns att diskutera?
    Vad är det du vill få ut av din tråd?
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 18:29:46 följande:

    Fast vad finns det att bolla?
    Du vet ju redan att det är helt urbota idiotiskt att sabba din familj och fucka upp dina ungars tillvaro för några knull med kollegan? Vad mer finns att diskutera?
    Vad är det du vill få ut av din tråd?
    Lugna ner dig! Hon vill väl bara få lite andra infallsvinklar på det hela och inte behöva hålla det helt för sig själv.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 15:24:43 följande:
    Jag vet inte egentligen. Jag inser att jag bara borde låta allt rinna ut i sanden. Jag vill bara att det ska gå över..
    Kan du få en paus från honom på nåt vis? Jag tänker ut och resa med din familj i en månad, och blocka honom från mobilen på nåt vis? Så kanske du glömmer honom?
  • Anonym (man)
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-16 14:03:15 följande:
    TS du får själv ta ett eget ansvar för att försöka efter bästa förmåga avgöra vad som är bäst i just din situation. Man får gå på magkänsla och även att sakligt försöka komma överens med sig själv på bästa möjliga sätt.

    Du TS vet garanterat bättre vad som är bäst i ditt fall än vad Anonym Man m fl här någonsin kan veta. Vissa som skriver här framställer sig själva som rabiata.

    Det din man inte vet mår han inte dåligt av.
    Men detta självfallet under förutsättning att du själv kan hantera det på ett sådant sätt, både känslomässigt och rent praktiskt, att det inte påverkar någonting i övrigt. 
    Då behöver ju inte en tillfällig otrohet och eventuella konsekvenser vara så himla dramatiskt. Man kan ändå aldrig äga en annan människa och man kan inte heller hindra sin partner från att vara otrogen. 

    Varför anses det som så fruktansvärt dramatiskt att ha sex med en annan? Eller att tillåta sig en tillfällig blixtförälskelse? Förälskelse är ju ett underbart tillstånd och en ynnest att få uppleva, gärna lite då och då i livet.
    Man behöver absolut inte älska sin make/fru mindre för det.
    Visst är många så svartsjuka och missunnsamma så de tillåter sina egna känslor göra att de blir helt vansinniga. Men varför ska man tillåta dessa känslor att storma fram? Om man tittar faktabaserat, varför är det så dramatiskt med lite sex eller förälskelse?
    Rent faktabaserat finns det tusenfalt värre saker att utsätta sin partner för.

    Hur som helst, särskilt ovanligt är det ju inte med otrohet.

    OBS: Jag rekommenderar inte otrohet och om man kan undvika det så är det nog oftast både bäst och enklast.
    Men strikt egoistiskt för en själv kan det ju självfallet medföra en fantastisk upplevelse och mycket positiva konsekvenser.
    Utan att det överhuvudtaget på verkar ens make/fru.

    Om min fru älskar mig men har sex med en annan man, om hon kan sköta det på ett sådant sätt att jag inte påverkas och jag behöver inte misstänka, så vill jag absolut inte veta.
    Och vem är jag att förbjuda henne att få ha en sådan upplevelse? Om det är hennes önskan, varför skulle jag vilja beröva henne detta, om jag älskar henne?
    Du verkar ju vara mer förvirrad än TS. Och vad som är värre är att TS åtminstone verkar fatta att hon är förvirrad och inte tänker klart medan du verkar ha noll koll.

    TS skriver klart och tydligt i en massa inlägg att hon är jävligt förvirrad och vet varken till eller från, men av det drar du slutsatsen att hon är bäst lämpad att ta ett beslut.... det är ju förfan lika korkat som att påstå att Berra efter en blöt kväll på stan är bäst lämpad att besluta om han ska eller inte ska ta bilen hem trotts att han precis själv sagt att han är aspackad och spytt i en buske.

    Ser att du får med alla vanliga ursäkterna för otrohet....
    Det man inte vet..... check!
    Otrohet är vanligt.... check!
    Det behöver inte vara så dramatiskt.... check!
    Det behöver inte påverka något i övrig....check!
    Det är svartsjukt och missunnsamt att inte låta frun knulla kollegan... check!
    Osv... osv....

    Men sen kommer själva kronan på verket.... där du påstår att du inte rekommenderar otrohet...alltså... det blir ju nästan komisk när du först ägnar ett långt inlägg med att på alla sätt rättfärdiga otrohet för att sen avsluta med att du inte rekommenderar det Tomte
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-16 18:18:10 följande:

    Du ger uttryck för en fruktansvärt inskränkt syn, dålig människosyn och dessutom försöker du nedvärdera och förminska TS. Varför?

    Hur hon väljer att bemöta detta med den andra mannen har ju ingenting att göra med att TS skulle skita i man, barn, hus o hem, varannan vecka med barnet, etc.

    Vad är du för människa som kommer med sådant skitsnack?

    TS har ju tvärtom berättat att hon älskar sin man. Jag kan inte någonstans se annat än att hon värnar om allt det som du försöker smutsa ned.

    Om hon skulle skita i allt så hade hon ju redan inlett ett förhållande med den andra mannen. I stället så försöker hon seriöst överväga både det ena och det andra. Men trots detta väljer du bemöta henne på ett extremt dåligt sätt.

    Jag vidhåller fortfarande mitt tidigare inlägg.

    TS vet själv bäst hur hon ska hantera detta. Sedan att hon vill ha input och råd från andra med samma eller liknande erfarenhet är något som jag tycker att man bör respektera om man väljer att skriva i tråden.

    Att bara snacka skit, nedvärdera, anklaga och försöka förminska TS tycker jag är ynkligt och säger mycket mera om dig, likväl som flera som skriver här, än vad det säger om TS.

    Respektera trådstarten i första hand.

    Därefter är det helt ok att på saklig grund berätta om sin egen uppfattning i frågan.

    Men jag tycker det är riktigt dåligt att strunta i TS frågeställningar och i stället bara kasta skit och spy ut sin egen galla över henne.

    Att inte kunna skilja på sak och person, att gå till personangrepp mot en annan människa är bara så lågt av dig och av flera i tråden!


    Tack snälla du. Och tack för att du förstår vad jag försöker få fram.
  • Anonym (man)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-10-16 18:38:04 följande:
    Lugna ner dig! Hon vill väl bara få lite andra infallsvinklar på det hela och inte behöva hålla det helt för sig själv.
    Förstår det, fast exakt vilka vinkar är det vi ska prata om? Antingen knullar hon kollegan och sabbar sitt förhållande och tillvaron för sina kids, eller så gör hon inte det och behåller sin familj. Det är egetligen de valen hon har.

    Det du kallar för infallsvinklar är väl mer att TS (med hjälp av några) ska sitta och komma på den ena efter den andra ursäkten för varför det är en bra ide att knulla kollegan ändå... och så ska vi försöka motargumentera just den idén..

    TS: Men om vi vänder på det såhär då, blir det bättre då....? 
    Vi: Nej. det är fortfarande ett svek
    TS: Men om vi vrider det åt det där håller då?
    Vi: Sorry, fortfarande svek...
    TS: Men ponera att vi strör på lite konfetti och vänder upp och ner på det?
    Vi: Japp, fortfarande svek....

    Osv.. osv....
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-10-16 18:38:04 följande:

    Lugna ner dig! Hon vill väl bara få lite andra infallsvinklar på det hela och inte behöva hålla det helt för sig själv.


    Precis så är det. Jag behöver prata om det / säga det högt och vrida och vända för att själv komma fram till hur jag ska göra. Och jag har fått massor av hjälp redan att börja sortera mina tankar.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 18:52:38 följande:
    Tack snälla du. Och tack för att du förstår vad jag försöker få fram.
    Förstår att du gillar hans inlägg, han säger ju precis det den där lilla djävulen på ena axeln vill höra. Hans första inlägg var ju mer eller mindre ett enda lång försvarstal för otrohet... Drömmer
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 18:53:36 följande:

    Förstår det, fast exakt vilka vinkar är det vi ska prata om? Antingen knullar hon kollegan och sabbar sitt förhållande och tillvaron för sina kids, eller så gör hon inte det och behåller sin familj. Det är egetligen de valen hon har.

    Det du kallar för infallsvinklar är väl mer att TS (med hjälp av några) ska sitta och komma på den ena efter den andra ursäkten för varför det är en bra ide att knulla kollegan ändå... och så ska vi försöka motargumentera just den idén..

    TS: Men om vi vänder på det såhär då, blir det bättre då....? 

    Vi: Nej. det är fortfarande ett svek

    TS: Men om vi vrider det åt det där håller då?

    Vi: Sorry, fortfarande svek...

    TS: Men ponera att vi strör på lite konfetti och vänder upp och ner på det?

    Vi: Japp, fortfarande svek....

    Osv.. osv....


    Men om just det vridandet och vändandet får mig att tänka klarare - det är just det som är svårt nu när jag står mitt i stormen och ska välja väg, varför får jag inte göra det då? Ingen behöver svara, och tycker du bara att det är menlöst så lämna tråden då?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift