• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 18:54:23 följande:
    Precis så är det. Jag behöver prata om det / säga det högt och vrida och vända för att själv komma fram till hur jag ska göra. Och jag har fått massor av hjälp redan att börja sortera mina tankar.
    Du har givetvis rätt TS, men det kan bli lite frustrerande sett från andra sida.

    Om du tänker dig en person som står på taket till ett höghus och funderar på att hoppa ner och ställer frågan, ska jag hoppa? Ett antal skriver, nej gör inte det, några skriver, ja gör det. Skulle du inte bli lite frustrerad efter ett tag?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-10-16 18:39:45 följande:

    Kan du få en paus från honom på nåt vis? Jag tänker ut och resa med din familj i en månad, och blocka honom från mobilen på nåt vis? Så kanske du glömmer honom?


    Vi har ett gemensamt ansvarsområde på jobbet, där måste vi ha kontakt. Men vi kan sluta skriva på skype och skämta med varann titt som tätt. Jag inser ju att det är det bästa - att hålladet strikt affärsmässigt och bara jobbrelaterat och inget annat. Just nu känns det helt rätt. Jag HAR lyssnat på vad ni skriver i tråden. Jag hoppas att jag är stark nog att motstå.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 19:00:34 följande:

    Du har givetvis rätt TS, men det kan bli lite frustrerande sett från andra sida.

    Om du tänker dig en person som står på taket till ett höghus och funderar på att hoppa ner och ställer frågan, ska jag hoppa? Ett antal skriver, nej gör inte det, några skriver, ja gör det. Skulle du inte bli lite frustrerad efter ett tag?


    Men du behöver inte läsa mer om det är frustrerande. För mig hjälper det iaf.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 18:57:42 följande:
    Men om just det vridandet och vändandet får mig att tänka klarare - det är just det som är svårt nu när jag står mitt i stormen och ska välja väg, varför får jag inte göra det då? Ingen behöver svara, och tycker du bara att det är menlöst så lämna tråden då?
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 19:00:34 följande:
    Du har givetvis rätt TS, men det kan bli lite frustrerande sett från andra sida.

    Om du tänker dig en person som står på taket till ett höghus och funderar på att hoppa ner och ställer frågan, ska jag hoppa? Ett antal skriver, nej gör inte det, några skriver, ja gör det. Skulle du inte bli lite frustrerad efter ett tag?
    Du har rätt, blir bara lite frustrerande ibland :)
    Du får ursäkta vår brist på tålamod till och från.

  • Anonym (Krispigt)

    Sitter ungefär där oxå, och varit där i ett par år nu, vet dock att skulle h*n ta sista steget så skulle det vara härligt, men inget jag skulle låta offra familjen för.

  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 18:29:46 följande:

    Fast vad finns det att bolla?
    Du vet ju redan att det är helt urbota idiotiskt att sabba din familj och fucka upp dina ungars tillvaro för några knull med kollegan? Vad mer finns att diskutera?
    Vad är det du vill få ut av din tråd?

    Att inte kunna skilja på sak och person, och att gå till personangrepp mot en annan människa är bara så lågt av dig och av flera i tråden!

    Jag kan inte se någonstans att TS avser att sabba sin familj och fucka upp sina ungars tillvaro.
    Det är ju bara något som du själv har hittat på till 100%.
    Du uppträder på ett extremt fult sätt och det säger väl allt om vilken person du är.

    Det hennes man inte vet mår han heller inte dåligt av.
    Det gäller för hennes man, barnen, för dig och alla andra människor i hela världen.

    Otrohet är inte ovanligt.
    OBS: Jag säger inte att otrohet är bra eller att jag skulle rekommendera det rakt av i TS fall eller i något annat fall.
    Men om man tittar faktabaserat på det så kan jag inte se att det måste vara så fruktansvärt dramatiskt och livsavgörande med otrohet. Känslomässigt kan det självfallet vara tufft att bli utsatt för otrohet.


    Vissa tillåter sina negativa känslor att få bli hur dramatiska som allra helst medan andra inte låter känslorna styra och påverka på samma sätt. Vilket sätt är rätt och vilket är fel? Måste samma gälla för alla och under alla olika omständigheter? Vem bestämmer vilka negativa känslor som är rätt eller fel?

    För rent faktabaserat måste inte en otrohet medföra några följder alls.
    Det vore ju skillnad om t ex otrohet alltid och självklart medförde en könssjukdom eller någon annan påföljd. Men några sådana faktiska omständigheter finns ju inte!

  • Anonym (Peter Gabriel.)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 19:01:46 följande:
    Vi har ett gemensamt ansvarsområde på jobbet, där måste vi ha kontakt. Men vi kan sluta skriva på skype och skämta med varann titt som tätt. Jag inser ju att det är det bästa - att hålladet strikt affärsmässigt och bara jobbrelaterat och inget annat. Just nu känns det helt rätt. Jag HAR lyssnat på vad ni skriver i tråden. Jag hoppas att jag är stark nog att motstå.
    Tänker att du behöver distansera dig från denna personen.

    Har du möjlighet att göra det? Om du inte vill knulla så är det inte bra att ni exponeras för varandra.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Peter Gabriel.) skrev 2018-10-16 19:20:55 följande:

    Tänker att du behöver distansera dig från denna personen.

    Har du möjlighet att göra det? Om du inte vill knulla så är det inte bra att ni exponeras för varandra.


    VILL vill jag ju. Det är ju det som är problemet. Men ju mer jag vrider och vänder på det reder jag ut fler och fler förvirrade tankar och känner - iaf just idag - att du med fler har helt rätt. Jag ska försöka undvika honom om det inte krävs att vi har kontakt i jobbfrågor. Jag ska iaf försöka. Vi hade möte ihop senast idag han och jag, men vi har inget nytt inbokat och jag ska försöka iaf.
  • Anonym (man)
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-16 19:16:04 följande:

    Att inte kunna skilja på sak och person, och att gå till personangrepp mot en annan människa är bara så lågt av dig och av flera i tråden!

    Jag kan inte se någonstans att TS avser att sabba sin familj och fucka upp sina ungars tillvaro.
    Det är ju bara något som du själv har hittat på till 100%.
    Du uppträder på ett extremt fult sätt och det säger väl allt om vilken person du är.

    Det hennes man inte vet mår han heller inte dåligt av.
    Det gäller för hennes man, barnen, för dig och alla andra människor i hela världen.

    Otrohet är inte ovanligt.
    OBS: Jag säger inte att otrohet är bra eller att jag skulle rekommendera det rakt av i TS fall eller i något annat fall.
    Men om man tittar faktabaserat på det så kan jag inte se att det måste vara så fruktansvärt dramatiskt och livsavgörande med otrohet. Känslomässigt kan det självfallet vara tufft att bli utsatt för otrohet.


    Vissa tillåter sina negativa känslor att få bli hur dramatiska som allra helst medan andra inte låter känslorna styra och påverka på samma sätt. Vilket sätt är rätt och vilket är fel? Måste samma gälla för alla och under alla olika omständigheter? Vem bestämmer vilka negativa känslor som är rätt eller fel?

    För rent faktabaserat måste inte en otrohet medföra några följder alls.
    Det vore ju skillnad om t ex otrohet alltid och självklart medförde en könssjukdom eller någon annan påföljd. Men några sådana faktiska omständigheter finns ju inte!


    Äh, larv, sluta dra på TS en offerkofta, det räcker bra med den du har på dig.

    Nej , det är väl klart att ingen VILL fucka upp sin familj, men jag tror de flesta utom möjligen du och nån till är ganska överens om att det är precis det hon riskerar att göra om hon väljer att vara otrogen.

    Resten av dina ursäkter för otrohet tänker jag inte ens besvara, de är så klassiska att det är nästan ett stående skämt.

    Inget av det du kläckt ur dig har öht någon koppling till fakta, så att diskutera fakta här vore lite som att diskutera filosofi med en fiskmås.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 19:01:46 följande:
    Vi har ett gemensamt ansvarsområde på jobbet, där måste vi ha kontakt. Men vi kan sluta skriva på skype och skämta med varann titt som tätt. Jag inser ju att det är det bästa - att hålladet strikt affärsmässigt och bara jobbrelaterat och inget annat. Just nu känns det helt rätt. Jag HAR lyssnat på vad ni skriver i tråden. Jag hoppas att jag är stark nog att motstå.
    Kan du inte berätta för honom hur du känner och säga att du inte vill att det blir något för du vill inte riskera förstöra något med din familj?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift