• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    412424 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    412424

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Peter Gabrie­l.)
    Äldre 16 Oct 19:40
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 19:26:19 följande:
    VILL vill jag ju. Det är ju det som är problemet. Men ju mer jag vrider och vänder på det reder jag ut fler och fler förvirrade tankar och känner - iaf just idag - att du med fler har helt rätt. Jag ska försöka undvika honom om det inte krävs att vi har kontakt i jobbfrågor. Jag ska iaf försöka. Vi hade möte ihop senast idag han och jag, men vi har inget nytt inbokat och jag ska försöka iaf.
    Vad vill du göra med honom sexuellt i fantasin?
  • Anonym (Samma sits)
    Äldre 16 Oct 19:43
    Anonym (Funderar) skrev 2018-10-16 19:38:16 följande:

    Kan du inte berätta för honom hur du känner och säga att du inte vill att det blir något för du vill inte riskera förstöra något med din familj?


    Fast då är ju risken att han berättar att känslorna är besvarade och då blir det ännu svårare att motstå?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 19:47
    Anonym (Funderar) skrev 2018-10-16 19:38:16 följande:

    Kan du inte berätta för honom hur du känner och säga att du inte vill att det blir något för du vill inte riskera förstöra något med din familj?


    Anonym (man) skrev 2018-10-16 18:56:11 följande:

    Förstår att du gillar hans inlägg, han säger ju precis det den där lilla djävulen på ena axeln vill höra. Hans första inlägg var ju mer eller mindre ett enda lång försvarstal för otrohet... 


    Detta är ett av mina dilemman - eftersom vi de facto inte sagt något rakt ut. Om det är bättre att försöka göra det eller inte.
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 20:07
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 19:47:55 följande:

    Detta är ett av mina dilemman - eftersom vi de facto inte sagt något rakt ut. Om det är bättre att försöka göra det eller inte.


    Den frågan har du redan ställt och fått svar på längre upp. ..du vet det där med att hälla bensin på eld och förvänta sig att den slocknar?

    Det är ju bara ett steg till mot en otrohet. Är det din plan? Iställer för att hoppa i säng på en gång så gör du det i små små steg istället?

    Vad blir nästa steg?

    En lite kram gör väl inget?

    En liten kyss?

    Lite petting? Vadå bara man behåller kläderna på så är det väl inte otrohet?

    Sex med kondom? Vadå det var ju en kondom emellan då räknas det väl inte som otrohet?

    Det finns ett väldigt enkelt sätt att sticka hål på alla självlögner som kan tänkas ploppa upp. Och det är att du ställer dig frågan. ..är det här något min man skulle uppskatta?

    Låt oss sätta det på prov. ..tror du din man skulle uppskatta att du och kollegan sitter och diskuterar hur kåta ni är på varandra?
  • Anonym (felix­)
    Äldre 16 Oct 20:13

    Tycker det är lite löjligt av TS att låtsas som att hon inte vet hennes känslor är besvarade av kollegan. Naturligtvis vet båda parter att vad dom håller på med inte längre kan kallas flirt, utan att dom klart har passerat gränsen till otrohet som än så länge är emotionell men som båda parter vet kommer att sluta med sex. Det är ett långt pirrande förspel dom håller på med. Tycker också att det är lätt att förutsäga vad kollegan kommer att säga om han blir konfronterad med TS känslor för honom. Han kommer att komma med ett dubbelt budskap, som säger att hans familj är det viktigaste och att han inte vill riskera något, samtidigt som att sänder ut en inbjudan till mera intimitet i en obestämd framtid. 

  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 16 Oct 20:18
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 19:29:52 följande:
    Äh, larv, sluta dra på TS en offerkofta, det räcker bra med den du har på dig.

    Nej , det är väl klart att ingen VILL fucka upp sin familj, men jag tror de flesta utom möjligen du och nån till är ganska överens om att det är precis det hon riskerar att göra om hon väljer att vara otrogen.

    Resten av dina ursäkter för otrohet tänker jag inte ens besvara, de är så klassiska att det är nästan ett stående skämt.

    Inget av det du kläckt ur dig har öht någon koppling till fakta, så att diskutera fakta här vore lite som att diskutera filosofi med en fiskmås.
    Det är du som är larvig och uppträder fruktansvärt tarvligt när du dömer en annan person som du inte ens känner. 

    Du påstod och förutsatte att TS faktiskt skulle fucka upp sin familj.
    Om du hade pratat om TS vilja så hade det varit en helt annan sak, liksom om du på ett vettigt sätt redogör för att det enligt din uppfattning finns en risk.

    Men fortfarande anser jag att du är skyldig TS och alla andra, i denna tråden och i alla andra sammanhang, att skilja på sak och person.
    Du har ingen som helst rätt att gå till personangrepp!

    Jag har ingenstans ursäktat otrohet.
    Jag har bara redogjort för vad som är sant och med verkligheten överensstämmande.
    Men att du och andra tillåter era känslor att skapa en katastrof bara för att TS eller någon annan kanske känner sig dragen till, känner lust eller kanske tom vill vara otrogen, har ju ingenting att göra med vad som faktiskt har hänt!
    Vem är du att fördöma någon för att hon känner sig sugen att vara otrogen?
    Du uppför dig ju som att hon faktiskt redan skulle ha varit otrogen.
    Och du uttalar dig på så sätt som om det i så fall var du som var drabbad av hennes otrohet.
    Hur f_n tänker du människa?

    Förklara gärna så att jag med förstånd som en fiskmås kan förstå (så kanske du själv också klarar av att förstå?):
    Vad är det som faktiskt är så fruktansvärt allvarligt för dig med att TS vill/har lust att vara otrogen?
    Att du får någon sorts känslomässig kortslutning verkar ju tydligt, men vad beror det på att du tillåter dig känna så? Vad menar du att hon faktiskt har gjort för fel och hur drabbar det dig?
    På vilket sätt anser du att hennes/lust vilja motiverar att du tycker du har rätt att gå till personangrepp mot henne?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 20:22
    Anonym (felix) skrev 2018-10-16 20:13:48 följande:

    Tycker det är lite löjligt av TS att låtsas som att hon inte vet hennes känslor är besvarade av kollegan. Naturligtvis vet båda parter att vad dom håller på med inte längre kan kallas flirt, utan att dom klart har passerat gränsen till otrohet som än så länge är emotionell men som båda parter vet kommer att sluta med sex. Det är ett långt pirrande förspel dom håller på med. Tycker också att det är lätt att förutsäga vad kollegan kommer att säga om han blir konfronterad med TS känslor för honom. Han kommer att komma med ett dubbelt budskap, som säger att hans familj är det viktigaste och att han inte vill riskera något, samtidigt som att sänder ut en inbjudan till mera intimitet i en obestämd framtid. 


    Men vi har inte sagt något rakt ut, nån av oss. Jag kan inte med 100% säkerhet veta vad han tänker - vi har inte sagt att vi gillar varann eller vad vi vill, varken han eller jag. Men stämningen i rummet är det som talar. Men vi har inte sagt nåt och inte rört varann, inte ens en kram. Så nej, jag anser inte att jag passerat gränsen för otrohet för det. Att jag här väljer att tänka högt är för att få hjälp att reda ut mina förvirrade tankar. Jag vill inte att han ska lämna sin familj heller. Jag är bara förälskad i en man jag inte får, samtidigt som jag älskar min man. Jag begär inte att nån ska förstå, jag berättar bara vad jag känner.

    Men du nog rätt i att risken är att stämningen byggs upp mer om någon av oss sätter ord på det.
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 16 Oct 20:34

    Ang trådstarten, On Topic:

    1. Ja, jag har levt ett långt, innehållsrikt och omväxlande liv.
    Flera gånger har jag känt något liknande, såväl enbart kåthet men också förälskelse tillsammans med kåthet.
    Vid några fåtal tillfällen har jag tagit steget och gjort det. Även fått det ur systemet och levt vidare, ibland omgående och ibland efter en tid.
    I mitt fall har det aldrig slutat i kaos, inte för någon av de inblandade.

    2. Om du är intresserad på riktigt, och om du inte fattar beslutet att med alla medel avstå, så ska du självfallet fråga honom vad han känner.
    Visst kan du också fråga för att ta 50/50 chansen att han inte känner samma och på så sätt kan du kanske "slippa" problemet. Men om du är ärlig så kanske chansen att han känner något liknande kanske hellre är typ 80 för och 20 mot? Du måste vara mycket väl förberedd på svaret, för i så fall har du ju kommit mycket närmare att göra det.

    Jag har i andra inlägg redogjort för vad jag tycker och tänker. Men här har jag försökt begränsa mig till On Topic och till TS frågor i trådstarten.

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 20:41
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-16 20:34:03 följande:

    Ang trådstarten, On Topic:

    1. Ja, jag har levt ett långt, innehållsrikt och omväxlande liv.

    Flera gånger har jag känt något liknande, såväl enbart kåthet men också förälskelse tillsammans med kåthet.

    Vid några fåtal tillfällen har jag tagit steget och gjort det. Även fått det ur systemet och levt vidare, ibland omgående och ibland efter en tid.

    I mitt fall har det aldrig slutat i kaos, inte för någon av de inblandade.

    2. Om du är intresserad på riktigt, och om du inte fattar beslutet att med alla medel avstå, så ska du självfallet fråga honom vad han känner.

    Visst kan du också fråga för att ta 50/50 chansen att han inte känner samma och på så sätt kan du kanske "slippa" problemet. Men om du är ärlig så kanske chansen att han känner något liknande kanske hellre är typ 80 för och 20 mot? Du måste vara mycket väl förberedd på svaret, för i så fall har du ju kommit mycket närmare att göra det.

    Jag har i andra inlägg redogjort för vad jag tycker och tänker. Men här har jag försökt begränsa mig till On Topic och till TS frågor i trådstarten.


    Tack. Det var bra råd.
  • Anonym (Peter Gabrie­l.)
    Äldre 16 Oct 20:46
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 20:41:53 följande:
    Tack. Det var bra råd.
    Tänker du på honom mest hela tiden?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift