• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    412437 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    412437

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Gör inget)
    Äldre 16 Oct 21:47
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 21:37:57 följande:

    Jag tror inte att min man skulle uppskatta det nej. Men han skulle uppskatta om ett sånt samtal ledde till att vi la ner nåt innan det startade.


    Lägg ner idén på att prata om det med kollegan. Det kommer inte föra till något gott. Det kommer att ta er steget närmre varandra, och vad du behöver är att komma bort. Du gjorde rätt i att inte svara på hans hint om firmafesten. Fortsätt med att hålla det nere så. Tid, tid och åter tid är vad du behöver ta dig igenom.
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 21:47
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 21:37:57 följande:
    Jag tror inte att min man skulle uppskatta det nej. Men han skulle uppskatta om ett sånt samtal ledde till att vi la ner nåt innan det startade.
    Och du tror på allvar att ta ett steg närmare sex kommer leda till att du blir mindre kåt på kollegan? Du vet ju redan att det är besvarat varför låtsats som att du inte vet det och dra slutsatsen att bara för att du får höra det du redan vet högt kommer leda till att kåtheten minskar? 
  • Anonym (Gör inget)
    Äldre 16 Oct 21:49
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 21:32:27 följande:

    Tack. Och jag vet innerst inne att du har helt rätt i det. Jag vill egentligen att det ska släppa / sluta kännas.


    Du kommer ta dig dit. Håll det max på dagens nivå, och försök gärna med att hålla trevlighet mot honom på samma nivå som trevlighet mot andra. Ta tidigare/senare luncher, så att ni råkar på varandra mindre.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 21:51
    Anonym (Gör inget) skrev 2018-10-16 21:47:15 följande:

    Lägg ner idén på att prata om det med kollegan. Det kommer inte föra till något gott. Det kommer att ta er steget närmre varandra, och vad du behöver är att komma bort. Du gjorde rätt i att inte svara på hans hint om firmafesten. Fortsätt med att hålla det nere så. Tid, tid och åter tid är vad du behöver ta dig igenom.


    Tack. Du har rätt. Det är spänningen i mig som vill veta vad han eg tänker.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 21:53
    Anonym (Gör inget) skrev 2018-10-16 21:49:15 följande:

    Du kommer ta dig dit. Håll det max på dagens nivå, och försök gärna med att hålla trevlighet mot honom på samma nivå som trevlighet mot andra. Ta tidigare/senare luncher, så att ni råkar på varandra mindre.


    Vi äter iaf inte lunch m varann, men brukar ta en kaffe på tu man hand. Jag måste hålla mig borta från det. Hur kul vi än har ihop. Jävla fan..
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 21:56
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 21:51:42 följande:
    Tack. Du har rätt. Det är spänningen i mig som vill veta vad han eg tänker.
    Precis, och en spänning byggs ofta upp av bekräftelse. Och vad mer bekräftande att få höra att han är lika kåt på dig som du på honom? Lägg ihop två och två och räkna ut vad den bekräftelsen kommer göra för spänningen?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 21:58
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 21:56:46 följande:

    Precis, och en spänning byggs ofta upp av bekräftelse. Och vad mer bekräftande att få höra att han är lika kåt på dig som du på honom? Lägg ihop två och två och räkna ut vad den bekräftelsen kommer göra för spänningen?


    Jag inser det.
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 22:06
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-16 21:58:20 följande:
    Jag inser det.
    Bra!
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 16 Oct 22:12
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 21:44:23 följande:
    Mmm men om du läser TS inlägg så ser du kanske att hon skriver att hon vill bli ifrågasatt "det du kallar för dömd" för att kanske komma på bättre tankar. Så du kan droppa din "knight in shining armor" spel, för ingen går på den. Framför allt inte när du sitter och propagerar för att TS ska riskera att fimpa sitt förhållande och fucka upp livet för sina barn för några knull.

    Jag menar, att råda någon till något så urbota korkat är ju knappast empatiskt varken mot henne själv eller hennes man och barn. Man kan ju nästa tro att du bakom dina fina ord och "knight in shining armour" fasad vill både TS och hennes familj illa. Varför annars sitta och råda henne att göra något som riskerar att göra dem alla illa?
    Återigen visar du ditt sanna jag, du bär dig riktigt svinaktigt åt.

    Sakfel av dig.
    Visa var någonstans jag skulle ha propagerat för eller gett råd till TS att riskera att fimpa sitt förhållande och fucka upp livet för sina barn.
    VAR någonstans?

    Däremot har jag gjort precis tvärtemot dina lögner!
    Fakta och sanning; här kommer några citat av vad jag skrivit i tråden:
    "OBS: Jag har aldrig sagt att otrohet är något bra och det är inget jag rekommenderar. Om man kan undvika det så är det nog oftast både bäst och enklast."
    "Jag rekommenderar inte otrohet och om man kan undvika det så är det nog oftast både bäst och enklast."
    "OBS: Jag säger inte att otrohet är bra eller att jag skulle rekommendera det rakt av i TS fall eller i något annat fall. "
    "Jag har ingenstans ursäktat otrohet."

    Gör åtminstone ett försök att någorlunda hålla dig till sanningen!

    Om du inte klarar av eller vågar svara, så reflektera åtminstone en stund för din egen och andras skull över följande frågor:
    Att du får någon sorts känslomässig kortslutning verkar ju tydligt, men vad beror det på att du tillåter dig känna så?
    Vad menar du att hon faktiskt har gjort för fel och hur drabbar det dig?

    På vilket sätt anser du att hennes/lust vilja motiverar att du tycker du har rätt att gå till personangrepp mot henne?
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 22:31
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-16 22:12:40 följande:
    Återigen visar du ditt sanna jag, du bär dig riktigt svinaktigt åt.

    Sakfel av dig.
    Visa var någonstans jag skulle ha propagerat för eller gett råd till TS att riskera att fimpa sitt förhållande och fucka upp livet för sina barn.
    VAR någonstans?

    Däremot har jag gjort precis tvärtemot dina lögner!
    Fakta och sanning; här kommer några citat av vad jag skrivit i tråden:
    "OBS: Jag har aldrig sagt att otrohet är något bra och det är inget jag rekommenderar. Om man kan undvika det så är det nog oftast både bäst och enklast."
    "Jag rekommenderar inte otrohet och om man kan undvika det så är det nog oftast både bäst och enklast."
    "OBS: Jag säger inte att otrohet är bra eller att jag skulle rekommendera det rakt av i TS fall eller i något annat fall. "
    "Jag har ingenstans ursäktat otrohet."

    Gör åtminstone ett försök att någorlunda hålla dig till sanningen!

    Om du inte klarar av eller vågar svara, så reflektera åtminstone en stund för din egen och andras skull över följande frågor:
    Att du får någon sorts känslomässig kortslutning verkar ju tydligt, men vad beror det på att du tillåter dig känna så?
    Vad menar du att hon faktiskt har gjort för fel och hur drabbar det dig?
    På vilket sätt anser du att hennes/lust vilja motiverar att du tycker du har rätt att gå till personangrepp mot henne?
    Ja, det är väl bra att en av oss visar sitt sanna jag istället för som du gör sitter och propagerar för otrohet och sen påstår att du inte rekommenderar det?

    Självklart säger du det inte rakt ut, det är du alldeles för luttrad för, istället lägger du fram alla positiva delar med otrohet och hur negativt det är att inte bajaka det. Men jag tror knappast någon har undgått att förstå vad du vill ha fram.

    Kalla det kortslutning eller vad du vill, jag föredrar klartext istället för cynism.

    Om TS tycker jag går till personangrepp på henne så är hon fullt kapabel att säga det själv, vad du tycker om min konversation med henne får stå för dig.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift