• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411760 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411760

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 16 Oct 23:05
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 22:31:10 följande:
    Ja, det är väl bra att en av oss visar sitt sanna jag istället för som du gör sitter och propagerar för otrohet och sen påstår att du inte rekommenderar det?

    Självklart säger du det inte rakt ut, det är du alldeles för luttrad för, istället lägger du fram alla positiva delar med otrohet och hur negativt det är att inte bajaka det. Men jag tror knappast någon har undgått att förstå vad du vill ha fram.

    Kalla det kortslutning eller vad du vill, jag föredrar klartext istället för cynism.

    Om TS tycker jag går till personangrepp på henne så är hon fullt kapabel att säga det själv, vad du tycker om min konversation med henne får stå för dig.
    Ynkligt av dig inte våga erkänna att det faktiskt är sakfel av dig, när jag har bevisat det. Ibland kan vi alla göra fel sas i hastigt mod. Då är det motiverat att man medger sitt fel. Helst även att man rättar sig och när man är så kaxig som du, om man är karl nog, så bör man också be om ursäkt för sitt fel.

    Visa sakligt var jag skulle ha propagerat för otrohet och att jag skulle ha rekommenderat det.
    Visa exakt vilka positiva delar jag har lagt fram,
    och visa att detta skulle väga tyngre än mina exakta citat!

    Jag tror utan minsta tvekan att TS är kapabel.
    Men det sätt DU uttrycker dig på visar inte alls att du skulle anse henne kapabel i dina ögon.
    Men oavsett vad du eller jag anser om detta så har jag, liksom du och alla, full rätt att ha en åsikt om hur jag anser att du uttrycker dig i tråden.
    Jag tycker med fog att du uppför dig vidrigt, både mot TS och mot andra.

    Du medger din egen känslomässiga kortslutning, men vad är din egen förklaring till att du tillåter dig känna så? 
    Vad menar du att TS faktiskt har begått för allvarligt fel och hur drabbar det dig?

    På vilket sätt anser du att hennes/lust vilja motiverar att du tycker du har rätt att gå till personangrepp mot henne?
  • Anonym (man)
    Äldre 16 Oct 23:26
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-16 23:05:39 följande:
    Ynkligt av dig inte våga erkänna att det faktiskt är sakfel av dig, när jag har bevisat det. Ibland kan vi alla göra fel sas i hastigt mod. Då är det motiverat att man medger sitt fel. Helst även att man rättar sig och när man är så kaxig som du, om man är karl nog, så bör man också be om ursäkt för sitt fel.

    Visa sakligt var jag skulle ha propagerat för otrohet och att jag skulle ha rekommenderat det.
    Visa exakt vilka positiva delar jag har lagt fram,
    och visa att detta skulle väga tyngre än mina exakta citat!

    Jag tror utan minsta tvekan att TS är kapabel.
    Men det sätt DU uttrycker dig på visar inte alls att du skulle anse henne kapabel i dina ögon.
    Men oavsett vad du eller jag anser om detta så har jag, liksom du och alla, full rätt att ha en åsikt om hur jag anser att du uttrycker dig i tråden.
    Jag tycker med fog att du uppför dig vidrigt, både mot TS och mot andra.

    Du medger din egen känslomässiga kortslutning, men vad är din egen förklaring till att du tillåter dig känna så? 
    Vad menar du att TS faktiskt har begått för allvarligt fel och hur drabbar det dig?
    På vilket sätt anser du att hennes/lust vilja motiverar att du tycker du har rätt att gå till personangrepp mot henne?
    Snanare är det yynkligt att påstå att ens egna hittepåteorier är detsamma som fakta och bevis.

    Ja TS är fullt kapabel att säga vad hon tycker utan att du sätter ord i hennes mun och försöker göra dina åsikter till hennes.

    Jag medger att jag fördrar klartext framför din cynism, sen vad du vill kalla det eller dra för slutsatser av det är du fri att tycka vad du vill om.

    Personangrepp på henne blir det först när hon sagt att hon tycker så, inte när du påstår det.  Din "räddare i nöden" spel är genomskådad.för länge sen, men vill du fortsätta med en så....
  • Anonym (FYI)
    Äldre 16 Oct 23:50
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-16 23:05:39 följande:
    Ynkligt av dig inte våga erkänna att det faktiskt är sakfel av dig, när jag har bevisat det. Ibland kan vi alla göra fel sas i hastigt mod. Då är det motiverat att man medger sitt fel. Helst även att man rättar sig och när man är så kaxig som du, om man är karl nog, så bör man också be om ursäkt för sitt fel.

    Visa sakligt var jag skulle ha propagerat för otrohet och att jag skulle ha rekommenderat det.
    Visa exakt vilka positiva delar jag har lagt fram,
    och visa att detta skulle väga tyngre än mina exakta citat!

    Jag tror utan minsta tvekan att TS är kapabel.
    Men det sätt DU uttrycker dig på visar inte alls att du skulle anse henne kapabel i dina ögon.
    Men oavsett vad du eller jag anser om detta så har jag, liksom du och alla, full rätt att ha en åsikt om hur jag anser att du uttrycker dig i tråden.
    Jag tycker med fog att du uppför dig vidrigt, både mot TS och mot andra.

    Du medger din egen känslomässiga kortslutning, men vad är din egen förklaring till att du tillåter dig känna så? 
    Vad menar du att TS faktiskt har begått för allvarligt fel och hur drabbar det dig?
    På vilket sätt anser du att hennes/lust vilja motiverar att du tycker du har rätt att gå till personangrepp mot henne?
    Herrejösses, vad mycket skitsnack.
    Satt och funderade på var jag sett denna argumentationen förut... och så kom jag på det.
    Du är den som satt och propagerade i en annan tråd som avhandlade otrohet,  "den enda sanna sanningen...Det man inte vet, har man inte ont av".
    Inte sant?

    (man) om jag har rätt i ovanstående är det ingen ide att argumentera med honom/henne eftersom hen har bekanta som är experter på denna speciella fråga, och har det som profession...?? En doktorsavhandling i filosofi kanske.

    Lägg också märke till att dom enda ts blivit irriterad på och bett att sluta kommentera är dig och mig. Undrar varför? Men förmodligen för att vi är dom enda som talar klarspråk om vilken katastrof för ts familj det kan innebära om hon fullföljer sina tankar och sin lust. 

    Jag har heller inga tvivel på att ts är fullt kapabel att fatta sina egna beslut, men jag tänker också på ts man.
    Vad har han gjort, som förtjänar det som ts eventuellt kommer att utsätta honom för, oberoende om han får reda på det nu eller senare eller inte alls.
    Finns det någon som förtjänar ett sådant svek ö.h.t. av någon som man älskar och som dessutom påstår älskar honom?
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 16 Oct 23:53
    Anonym (man) skrev 2018-10-16 23:26:18 följande:
    Snanare är det yynkligt att påstå att ens egna hittepåteorier är detsamma som fakta och bevis.

    Ja TS är fullt kapabel att säga vad hon tycker utan att du sätter ord i hennes mun och försöker göra dina åsikter till hennes.

    Jag medger att jag fördrar klartext framför din cynism, sen vad du vill kalla det eller dra för slutsatser av det är du fri att tycka vad du vill om.

    Personangrepp på henne blir det först när hon sagt att hon tycker så, inte när du påstår det.  Din "räddare i nöden" spel är genomskådad.för länge sen, men vill du fortsätta med en så....
    Ja, du har rätt att ha din egen åsikt, jag har heller aldrig påstått något annat.

    Jag har också rätt att ha min egen åsikt, oavsett vad du tycker om detta.
    Du ägnar dig åt personangrepp. Du kan aldrig hindra mig från att ha en åsikt om detta eller att uttrycka min åsikt.
    Det är ynkligt av dig att inte erkänna detta, åtminstone för dig själv och att bättra dig i stället för att försöka förbjuda mig att ha en åsikt om dina personangrepp.
    Jag försöker inte rädda TS. Till skillnad från dig bedömer jag TS vara kababel. Men oavsett så tycker jag att du bär dig svinaktigt åt.

    On Topic:
    Du medger din egen känslomässiga kortslutning, men 
    vad är din egen förklaring till att du tillåter dig känna så? 
    Vad menar du att TS faktiskt har begått för allvarligt fel och hur drabbar det dig?

    På vilket sätt anser du att hennes lust/vilja motiverar att du tycker du har rätt att uttrycka dig nedsättande och att gå till personangrepp mot henne?
  • Anonym (man)
    Äldre 17 Oct 17:44
    Anonym (FYI) skrev 2018-10-16 23:50:59 följande:
    Herrejösses, vad mycket skitsnack.
    Satt och funderade på var jag sett denna argumentationen förut... och så kom jag på det.
    Du är den som satt och propagerade i en annan tråd som avhandlade otrohet,  "den enda sanna sanningen...Det man inte vet, har man inte ont av".
    Inte sant?

    (man) om jag har rätt i ovanstående är det ingen ide att argumentera med honom/henne eftersom hen har bekanta som är experter på denna speciella fråga, och har det som profession...?? En doktorsavhandling i filosofi kanske.

    Lägg också märke till att dom enda ts blivit irriterad på och bett att sluta kommentera är dig och mig. Undrar varför? Men förmodligen för att vi är dom enda som talar klarspråk om vilken katastrof för ts familj det kan innebära om hon fullföljer sina tankar och sin lust. 

    Jag har heller inga tvivel på att ts är fullt kapabel att fatta sina egna beslut, men jag tänker också på ts man.
    Vad har han gjort, som förtjänar det som ts eventuellt kommer att utsätta honom för, oberoende om han får reda på det nu eller senare eller inte alls.
    Finns det någon som förtjänar ett sådant svek ö.h.t. av någon som man älskar och som dessutom påstår älskar honom?
    Jodå, du har alldeles rätt, det är samma snubbe som i en mängd trådar försvarar otrohet och kallar att att inte veta för "den enda sanningen". Jag kände igen honom direkt på de cyniska argumenten och hans manipulativa argumentationsteknik. Det blir lite extra komiskt när han i denna tråd försöker ge sken av att han inte alls är pro otrohet 

    Kompisar med doktorsavhandlingar i filosofi eller inte så är hans argument ändå tämligen typiska och hans manipulationsknep (som att försöka utge sig för att vara någon slags försvarare av TS ära och få sina egna åsikter om andra att vara TS) ganska genomskinliga och jag tycker faktiskt det är lite underhållande att sticka hål på dem Flört

    Ang TS så reagerar hon väl som de flesta andra i hennes situation, positivt till medhåll för vad hennes begär vill och negativ till allt så gnager på ett redan ömt samvete. Men jag tycker ändå TS har varit rätt öppen för kritik och ifrågasättande och inte helt sluten och hatisk mot kritik som man sett i många andra trådar.
  • Anonym (man)
    Äldre 17 Oct 17:53
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-10-16 23:53:25 följande:
    Ja, du har rätt att ha din egen åsikt, jag har heller aldrig påstått något annat.

    Jag har också rätt att ha min egen åsikt, oavsett vad du tycker om detta.
    Du ägnar dig åt personangrepp. Du kan aldrig hindra mig från att ha en åsikt om detta eller att uttrycka min åsikt.
    Det är ynkligt av dig att inte erkänna detta, åtminstone för dig själv och att bättra dig i stället för att försöka förbjuda mig att ha en åsikt om dina personangrepp.
    Jag försöker inte rädda TS. Till skillnad från dig bedömer jag TS vara kababel. Men oavsett så tycker jag att du bär dig svinaktigt åt.

    On Topic:
    Du medger din egen känslomässiga kortslutning, men vad är din egen förklaring till att du tillåter dig känna så? 
    Vad menar du att TS faktiskt har begått för allvarligt fel och hur drabbar det dig?
    På vilket sätt anser du att hennes lust/vilja motiverar att du tycker du har rätt att uttrycka dig nedsättande och att gå till personangrepp mot henne?
    Att jag har rätt till mina åsikter och du till dina vet jag redan men det var inte det som var poängen utan att dina teorier och åsikter knappast går att kalla fakta.

    Allt skitsnack om personangrepp har jag redan svara på, och dina manipulationsknep som att försöka få dina åsikter om andra att framstå som TS genom att utse dig själv till någon slags försvarare av hennes ära är ganska genomskinliga, och faktiskt lite underhållande Flört 

    Jag har redan svarat på vad jag medgett, alla dina förvrängningar får stå för dig.

    Var har jag påstått att TS begått ett allvarligt fel och att det drabbar mig? Förklara gärna hur du tänkte där?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 18:41

    Det är klart att jag (eller mitt BEGÄR) vill ha medhåll! Jag VILL ju. Det är ju min förnuftiga del som just nu går full fight med oförståndet.

    Men - jag vill inte sabba varken min eller hans familj. Och därför behöver jag tänka högt med er, gripa efter halmstrån - och få argument emot. Jag har inte bett er alla hålla med. Jag har bett om era erfarenheter och konstruktiva råd. Tills ni/jag stuckit hål på alla kryphål mitt begär efter honom försöker hitta. Jag tycker inte att jag säger emot alla som säger nej. På er som är konstruktiva - åt bägge håll - lyssnar jag ju på.

  • Anonym (Skild och gift)
    Äldre 17 Oct 19:52
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-17 18:41:20 följande:

    Jag har bett om era erfarenheter och konstruktiva råd. Tills ni/jag stuckit hål på alla kryphål mitt begär efter honom försöker hitta. Jag tycker inte att jag säger emot alla som säger nej. På er som är konstruktiva - åt bägge håll - lyssnar jag ju på.


    Hej TS,

    I mitt "gamla liv" fick jag en gång en kanon chans att knulla en skit snygg liten blond sak. Tror hon var 21 år gammal och jag var då ca 36 och gift. Livet var ganska trist och jag sökte spänning.

    Jag var ute ock festade på ett stort event (i mitt nya land) och tjejen i fråga hade varit vår bartender. Klockan var midnatt och hon blev ledig och letade upp oss. Vibrationerna låg i luften och det var öppet mål för mig! Allt jag hade behövt göra var att ta hennes hand och gå därifrån. Lätt som en plätt! Frugan var också bortrest med jobbet och vi bodde temporärt hon hennes föräldrar.

    MEN, jag gick därifrån och åkte hem. I taxin hem råkade jag av misstag ringa mina svärföräldrar som hörde att jag pratade med någon (taxichauffören). Jag skulle sova i deras hus den natten så dom blev så oroliga att dom gick upp och väntade på mig så jag inte typ däckade på vägen.

    Dagen efter pratar jag med min (gifta) polaren som talade om att han hade haft vansinnigt bra sex med tjejen hela natten! Analt, sug, knulla you name it!

    Och vet du vad TS? Jag gick som på små moln resten av dagen. Jag var så jävla glad att det var min kompis och inte jag!  

    Tänk om jag knullat den tjejen när jag ringde svärföräldrarna? Tänk om jag var den som sen fick en könssjukdom? (Ja, min polare fick det!)

    Nu skilde jag mig ändå med frun men jag kan säga att jag har ALDRIG ångrat mitt val den natten...

    (Precis som en sann jägare aldrig grämer sig över ett skott han aldrig tog.)
     
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 20:14
    Anonym (Skild och gift) skrev 2018-10-17 19:52:54 följande:

    Hej TS,

    I mitt "gamla liv" fick jag en gång en kanon chans att knulla en skit snygg liten blond sak. Tror hon var 21 år gammal och jag var då ca 36 och gift. Livet var ganska trist och jag sökte spänning.

    Jag var ute ock festade på ett stort event (i mitt nya land) och tjejen i fråga hade varit vår bartender. Klockan var midnatt och hon blev ledig och letade upp oss. Vibrationerna låg i luften och det var öppet mål för mig! Allt jag hade behövt göra var att ta hennes hand och gå därifrån. Lätt som en plätt! Frugan var också bortrest med jobbet och vi bodde temporärt hon hennes föräldrar.

    MEN, jag gick därifrån och åkte hem. I taxin hem råkade jag av misstag ringa mina svärföräldrar som hörde att jag pratade med någon (taxichauffören). Jag skulle sova i deras hus den natten så dom blev så oroliga att dom gick upp och väntade på mig så jag inte typ däckade på vägen.

    Dagen efter pratar jag med min (gifta) polaren som talade om att han hade haft vansinnigt bra sex med tjejen hela natten! Analt, sug, knulla you name it!

    Och vet du vad TS? Jag gick som på små moln resten av dagen. Jag var så jävla glad att det var min kompis och inte jag!  

    Tänk om jag knullat den tjejen när jag ringde svärföräldrarna? Tänk om jag var den som sen fick en könssjukdom? (Ja, min polare fick det!)

    Nu skilde jag mig ändå med frun men jag kan säga att jag har ALDRIG ångrat mitt val den natten...

    (Precis som en sann jägare aldrig grämer sig över ett skott han aldrig tog.)

     


    Tycker att det låter dom ett klokt beslut! Jag har aldrig fått för mig att falla för en impuls om jag känt kemi en kväll med nån, innan detta . Det jobbiga är att det vuxit fram, från jobbrelation / vänskap och att vi har så sinnessjukt kul ihop. Det har blivit starkare (jag trodde ju att sommaren helt utan kontakt skulle göra att det försvann. Men nej) - och att vi ses mer eller mindre varje dag gör ju inte frestelsen mindre.

    Men i backspegeln om 5 år tror jag att jag kommer känna som du, om jag låter bli. För det ÄR det enda rätta. Allt annat kan ju knappast leda till nåt bra hur jag än förslker intala mig själv det...
  • Äldre 1 Nov 20:09

    Hej TS! Hur går det för dig?

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift