• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411829 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411829

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 5 Nov 16:54
    Anonym (Erfarenhetjagvet) skrev 2018-11-05 16:39:04 följande:
    Se svar..
    Nej, jag håller inte med.
    Även i TS fall så tycker jag att mitt resonemang är helt relevant, åtminstone i huvudsak.
    Självfallet känner hon lust, åtrå och längtan, annars finns ju ingen anledning?

    Ja, det kräver lite medvetenhet och planering, särskilt om hon vill att det inte ska avslöjas.
    Nej, jag tycker inte att du kan förutsätta att hon kommer bli förälskad och förvirrad, det vet vi inte. Men även om hon skulle bli lite förälskad så måste det inte medföra att hennes känslor till sin egen man förändras, eller hur?

    Ja, för att få uppleva hett sex. Varför skulle hon eller någon annars göra det?
    Men varför måste det tvunget medföra några negativa konsekvenser för hennes fasta förhållande?
    Det finns ju faktiskt en chans att det även skulle kunna medföra positiva effekter.
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 5 Nov 17:05
    Anonym (Avdramatisera) skrev 2018-11-05 16:39:10 följande:
    En otrohet är dramatisk för att tilliten i ett förhållande krossas totalt. För att någon ska ha varit otrogen måste en gräns, som båda parter i förhållandet satt, överskridits. Alltså kan du inte längre lita på din partner. Enligt mig vill jag kunna lita på alla i min omgivning, vänner, släktingar, grannar men framförallt på min partner. Att någon har ett öppet förhållande för att det ger mer liv i den egna sängkammaren är inte otrohet.

    För övrigt har jag svårt att se att man skulle kunna vara otrogen mot sin partner utan att det märks på något sätt om man verkligen älskar den. Möjligen med någon form av känslomässig störning.
    Nej, om jag inte får reda på det så har tilliten inte överhuvudtaget påverkats något alls. Jag fortsätter lita på min partner på exakt samma sätt som tidigare och det finns ingen som helst dramatik.

    Här kan det ju vara på sin plats påpeka att man aldrig kan förhindra sin partner från att vara otrogen.
    Det är ett faktum som alla känner till när man går in i en relation (inlåsning eller mord är ju liksom inte gångbara lösningar...).
    Hur man väljer att lita på folk och på sin partner är ju alltid helt upp till en själv att avgöra.

    Öppet förhållande kan nog vara bra för ett litet fåtal men jag tror absolut inte att det är en för båda parter ömsesidigt bra lösning för särskilt många par.

    Jag respekterar att du har svårt att se detta. Men glöm inte att man alltid utgår från sig själv.
    Andra har sannolikt inte alls har så svårt att se detta?
    Jag håller absolut inte med dig om att alla som inte blir avslöjade måste ha en känslomässig störning.
    I så fall skulle jag väl på motsvarande vaga grunder kunna tro att du har någon form av känslomässig störning?
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 5 Nov 17:11
    Inga bekymmer skrev 2018-11-05 16:44:56 följande:
    Din inställning är alltså att man tar en AW med polarna för att slippa ifrån förhållandet man har för en stund? Det låter inte som ett bra förhållande om man tar AW, går på dans eller ägnar sig åt olika aktiviteter för att slippa ifrån sitt förhållande!

    Personligen om jag tar en AW med en vän så gör jag det för att jag gillar att träffa mina vänner och värdesätter mina vänskapsrelationer! Om jag ägnar mig åt ett intresse så är det inte heller för att slippa från mitt förhållande utan för att aktiviteten ger mig glädje och energi i sig och det kan ju förvisso även tillföra något i förhållandet eftersom jag kanske är gladare om jag får utöva mitt intresse. Men om du behöver dessa olika grejer och AW med polarna för att slippa från ditt förhållande så kan jag förstå det, eftersom du inte verkar trivas..
    Jag har inte refererat till mig själv och till mitt eget förhållande, om du nu trodde det?

    Du kan alltså gå i god för att inga personer tar en AW med polarna (eller någon annan aktivitet) för att slippa från sitt förhållande en stund?
    I så fall tror jag att du har en ovanligt naiv syn på detta.

    Vad som är dina personliga bevekelsegrunder för att ta en AW med polarna har jag ingen kommentar till, annat än att det där låter ju bra.
    Men hur kan du med säkerhet fastslå att ditt sätt gäller för alla?
  • Anonym (Erfar­enhetj­agvet)
    Äldre 5 Nov 17:24
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-11-05 17:11:19 följande:

    Jag har inte refererat till mig själv och till mitt eget förhållande, om du nu trodde det?

    Du kan alltså gå i god för att inga personer tar en AW med polarna (eller någon annan aktivitet) för att slippa från sitt förhållande en stund?

    I så fall tror jag att du har en ovanligt naiv syn på detta.

    Vad som är dina personliga bevekelsegrunder för att ta en AW med polarna har jag ingen kommentar till, annat än att det där låter ju bra.

    Men hur kan du med säkerhet fastslå att ditt sätt gäller för alla?


    Jag tolkar det som så, han menar att om ena partnern har ett sexuellt intresse i en annan person, kan detta likaställas med en typ aktivitet som tex ridning, golf eller aw med polarna.
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 5 Nov 17:41
    Anonym (Erfarenhetjagvet) skrev 2018-11-05 17:24:40 följande:
    Jag tolkar det som så, han menar att om ena partnern har ett sexuellt intresse i en annan person, kan detta likaställas med en typ aktivitet som tex ridning, golf eller aw med polarna.
    Du får tolka det precis som du vill.

    Men det är anmärkningsvärt att du ens skriver ett enda inlägg i en sådan här tråd om din läsförståelse är så låg.
    För att du inte skulle misstolka så gjorde jag tom en extra notering inom parentes, som var direkt riktad till dig och några fler. De flesta andra ansåg nog min extra förklaring som onödig men tydligen behövdes den ändå...

    I positiv andra gör jag ändå ett försök att hjälpa dig förstå genom att citera exakt det jag skrev:
    Citat:
    "Många tar en AW med polarna för att slippa från vardagen och sitt förhållande en liten stund. Eller spelar golf, går till hästarna, danskurs, fiskar, eller vad man nu hittar på...
    (Det är exempel på några olika aktiviteter, men ingen jämförelse i övrigt mellan sex och andra aktiviteter!)" Slut citat.

    Hoppas mitt citat har ökat dina chanser att förstå åtminstone något?
    Observera gärna den extra info inom parentes som var direkt avsedd för dig.
    Men du får självfallet fortsätta tolka det som något helt annat om du vill.
  • Anonym (Erfar­enhetj­agvet)
    Äldre 5 Nov 18:08
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-11-05 17:11:19 följande:

    Jag har inte refererat till mig själv och till mitt eget förhållande, om du nu trodde det?

    Du kan alltså gå i god för att inga personer tar en AW med polarna (eller någon annan aktivitet) för att slippa från sitt förhållande en stund?

    I så fall tror jag att du har en ovanligt naiv syn på detta.

    Vad som är dina personliga bevekelsegrunder för att ta en AW med polarna har jag ingen kommentar till, annat än att det där låter ju bra.

    Men hur kan du med säkerhet fastslå att ditt sätt gäller för alla?


    Stämmer!
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 5 Nov 18:19
    Inga bekymmer skrev 2018-11-05 08:46:39 följande:

    Vad smart av er att ni hörs på instagram och inte via meddelanden eller messenger som vore mer normalt om man inte har saker att dölja. Såklart mycket mindre risk att ens partner råkar se något meddelande och fattar misstankar om

    att något inte står rätt till med insta. Vem av er började höra av sig på instagram? Jag antar att ni inte skickade alla era meddelanden där från allra första början..


    Vi messar också ibland. Men ärligt har vi inte skrivit något till varann på instagram heller som jag inte skulle kunna visa upp för någon annan, eller min man. Det är inget flirtigt alls där, mer än en kanal där vi snackar. Men jag håller HELT med om att jag omedvetet hellre skickar meddelande där än på sms. Och det är ju en stark varningssignal.

    Min man vet att jag och den här kollegan är nära och umgås mycket, men inget om hur mina känslor svajjar upp och ner.
  • Äldre 5 Nov 18:23
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-11-05 16:54:00 följande:

    Nej, jag håller inte med.

    Även i TS fall så tycker jag att mitt resonemang är helt relevant, åtminstone i huvudsak.

    Självfallet känner hon lust, åtrå och längtan, annars finns ju ingen anledning?

    Ja, det kräver lite medvetenhet och planering, särskilt om hon vill att det inte ska avslöjas.

    Nej, jag tycker inte att du kan förutsätta att hon kommer bli förälskad och förvirrad, det vet vi inte. Men även om hon skulle bli lite förälskad så måste det inte medföra att hennes känslor till sin egen man förändras, eller hur?

    Ja, för att få uppleva hett sex. Varför skulle hon eller någon annars göra det?

    Men varför måste det tvunget medföra några negativa konsekvenser för hennes fasta förhållande?

    Det finns ju faktiskt en chans att det även skulle kunna medföra positiva effekter.


    Hon ÄR redan förälskad! Inte så lite heller som det verkar. Samtidigt som hon säger att hon älskar och inte vill svika sin man.
  • Anonym (Erfar­enhetj­agvet)
    Äldre 5 Nov 18:23
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-11-05 17:41:43 följande:

    Du får tolka det precis som du vill.

    Men det är anmärkningsvärt att du ens skriver ett enda inlägg i en sådan här tråd om din läsförståelse är så låg.

    För att du inte skulle misstolka så gjorde jag tom en extra notering inom parentes, som var direkt riktad till dig och några fler. De flesta andra ansåg nog min extra förklaring som onödig men tydligen behövdes den ändå...

    I positiv andra gör jag ändå ett försök att hjälpa dig förstå genom att citera exakt det jag skrev:

    Citat:

    "Många tar en AW med polarna för att slippa från vardagen och sitt förhållande en liten stund. Eller spelar golf, går till hästarna, danskurs, fiskar, eller vad man nu hittar på...

    (Det är exempel på några olika aktiviteter, men ingen jämförelse i övrigt mellan sex och andra aktiviteter!)" Slut citat.

    Hoppas mitt citat har ökat dina chanser att förstå åtminstone något?

    Observera gärna den extra info inom parentes som var direkt avsedd för dig.

    Men du får självfallet fortsätta tolka det som något helt annat om du vill.


    Det stämmer inga aktiviteter bör vara för att man vill fly hemmet, utan för att ge energi och näring till sig själv. Som i slutändan gynnar sin relation. Läsförståelsen är under all kritik, försöker multitaska här..
  • Anonym (Lukas­.)
    Äldre 5 Nov 18:28
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 18:19:50 följande:
    Vi messar också ibland. Men ärligt har vi inte skrivit något till varann på instagram heller som jag inte skulle kunna visa upp för någon annan, eller min man. Det är inget flirtigt alls där, mer än en kanal där vi snackar. Men jag håller HELT med om att jag omedvetet hellre skickar meddelande där än på sms. Och det är ju en stark varningssignal.

    Min man vet att jag och den här kollegan är nära och umgås mycket, men inget om hur mina känslor svajjar upp och ner.
    Jag har tyvärr inte varit med från början. Vilket civilstånd har din kollega?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift