• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (KÖR!) skrev 2018-11-05 19:28:17 följande:

    Hur tänker du när du onanerar? Är det ens för en sekund intressant att tänka på din nuvarande man när du onnar?


    När jag ligger med min man (vilket jag gör mer än gärna) så tänker jag inte på min kollega. Jag ska erkänna att jag har försökt tänka att det var han när vi kyssts, för att känna hur det skulle kännas, men det blev bara jättekonstigt. Så när vi ligger tänker jag inte på kollegan.

    När jag onanerar tänker jag dock i allra högsta grad på kollegan.

    Min sexdrift senaste halvåret har ju ökat väldigt mycket. Jag skulle helst ha sex minst en gång om dagen. Det orkar dock inte min man. Men det går som sagt ingen nöd på honom här hemma...
  • Anonym (Eldningsförbud)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 19:03:20 följande:
    Ja, hur svårt det än är att tro så är det ungefär så. Föräldkad/kör/intresserad - jag vet inte vad jag ska sätta för etikett på det egentligen. Men ja. Jag känner mycket för honom, är galet attraherad av honom. OCH jag älskar min man. Jag är väl en enhörning eller nåt. För så är det.

    Men det där nya, okända/outforskade och spännande finns inte riktigt kvar i den relationen du lever i, vilket i sig är fullt logiskt även om det blir lite vad man gör det till/ orkar göra det till. En klassiker som är lätt att hamna i. Fokus läggs på det som är kul, spännande och energigivande mm...det andra tröskar man på med av ren vana och rutin. Inte meningen att uppfattas som raljerande här och eller högtravande. Man gör massor av val i livet, de flesta är nog bra och rätt, andra mindre genomtänkta och klarsynta.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Eldningsförbud) skrev 2018-11-05 19:48:43 följande:

    Men det där nya, okända/outforskade och spännande finns inte riktigt kvar i den relationen du lever i, vilket i sig är fullt logiskt även om det blir lite vad man gör det till/ orkar göra det till. En klassiker som är lätt att hamna i. Fokus läggs på det som är kul, spännande och energigivande mm...det andra tröskar man på med av ren vana och rutin. Inte meningen att uppfattas som raljerande här och eller högtravande. Man gör massor av val i livet, de flesta är nog bra och rätt, andra mindre genomtänkta och klarsynta.


    Ja, självklart är det mer ?spännande? med kollegan. Jag är sjukt besviken på mig själv att jag inte kan låta bli att ha så mycket kontakt med kollegan när jag ändå har det bra hemma. Kanske just det att vi egentligen inte sagt nåt till varann gör att det ÄNNU mer spännande?
  • Anonym (KÖR!)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 19:36:28 följande:

    När jag ligger med min man (vilket jag gör mer än gärna) så tänker jag inte på min kollega. Jag ska erkänna att jag har försökt tänka att det var han när vi kyssts, för att känna hur det skulle kännas, men det blev bara jättekonstigt. Så när vi ligger tänker jag inte på kollegan.

    När jag onanerar tänker jag dock i allra högsta grad på kollegan.

    Min sexdrift senaste halvåret har ju ökat väldigt mycket. Jag skulle helst ha sex minst en gång om dagen. Det orkar dock inte min man. Men det går som sagt ingen nöd på honom här hemma...


    Ok, nya mannen har gjort dig kåtare. Vad vill du att han gör med dig?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Eldningsförbud) skrev 2018-11-05 19:48:43 följande:

    Men det där nya, okända/outforskade och spännande finns inte riktigt kvar i den relationen du lever i, vilket i sig är fullt logiskt även om det blir lite vad man gör det till/ orkar göra det till. En klassiker som är lätt att hamna i. Fokus läggs på det som är kul, spännande och energigivande mm...det andra tröskar man på med av ren vana och rutin. Inte meningen att uppfattas som raljerande här och eller högtravande. Man gör massor av val i livet, de flesta är nog bra och rätt, andra mindre genomtänkta och klarsynta.


    Jag kommer dock aldrig kunna skylla på att det inte är genomtänkt om jag skulle göra något med kollegan. Att det bara hände kommer jag aldrig kunna säga. Jag har ju tänkt i över ett halvår och fått/får massa bra mothugg (och medhåll) här som gör att jag reflekterar konstant över vad jag egentligen håller på med. Väldigt tacksam för det. För när jag bara diskuterar med mig själv går det sådär...
  • Inga bekymmer
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-11-05 15:53:54 följande:

    Nej, jag har inte sagt att det är min uppfattning att man ska unna sin partner.

    Men din vinkling är mycket intressant, om man älskar sin partner över allt annat, varför ska man välja att INTE unna sin partner något?

    Ingen avundsjuka eller svartsjuka; ja, om man kan avstå från detta så menar jag att det medför enbart positiva effekter alltid och för alla.

    Varför tillåter sig så många människor låta sina känslor så totalt förmörka sitt eget och andras liv på grund av att de låter sig känna så extremt stark svartsjuka och avundsjuka?

    Det där om partnerns samvete förstår jag inte hur du menar, förklara gärna.

    Jag tror som du att många klarar av att ha en tillfällig sexuell relation med någon annan utan att det skapar några bekymmer.

    Ja, upprepat otrogna pojkvänner bör man nog i allmänhet göra slut med.

    Men väldigt många långvariga äktenskap/relationer verkar någon gång råka ut för att den ena parten har en sexuell förbindelse med någon annan. Dock verkar de flesta relationer kunna klara en sådan sak om ömsesidig kärlek råder och om båda verkligen har en önskan och strävan klara av det och gå vidare.


    Jag håller med om din sista mening där. Många verkar klara av att tids nog gå vidare och bygga upp sitt förhållande igen efter EN otrohet. Men jag tror knappast att den bedragna parten rycker på axlarna, skakar av sig det och så är det bra igen. De par jag känner som tagit sig igenom en uppdagad otrohet och valt att fortsätta tillsammans och fått det bättre har haft en riktig tuff kris i förhållandet pga detta.

    Ibland, även om otroheten i sig inte är positiv, så har förhållandet på sikt blivit bättre, eftersom paret tvingats rannsaka sitt förhållande för att förstå hur det kunde gå så fel. Ett par jag känner väl tex, de hackade jämt på varandra före otroheten och bråkade väldigt mkt säkert under ett par år, innan en av dem blev förälskad i en annan. Sen efter mkt om och men så valde de att kämpa för att hitta tillbaka till varandra. De hade väl ganska mkt att förlora. Nu har de en trevligare ton mot varann och behandlar varandra med respekt igen!
  • Inga bekymmer
    Anonym (Erfarenhetjagvet) skrev 2018-11-05 18:31:01 följande:

    Hon är attraherad och garanterat förälskad i känslan och kanske personen? svårt att veta när man är inne i det. Beror väl också på hur hon väljer att mata elden, den slocknar ju om hon/ han inte kastar in bränsle.

    Det kluriga här är att dom arbetar tillsammans och verkar träffas ofta, hur ska dom få det att svalna. Måste vara enklare om man tex har ett arbete där de möts ?nästan? aldrig, kanske tom går att undvika varandra helt.

    En annan fundering som inte framgår här, vad känner mannen? Är han bara glad att bli uppvaktad, eldar han också på? Vill han gå vidare och förstöra med sin familj?


    Jo, såklart är det svårt att veta om man är mitt i en sån sak. Men förälskad verkar hon vara iaf på sättet hon beskriver det. Nånting som växt fram över en tid är det ju så det handlar ju inte enbart om ren fysisk attraktion. TS beskriver att de har väldigt roligt ihop tex.

    Ja, den slocknar med tiden om hon slutar kasta in bränsle, men TS verkar ha svårt att bryta det fast hon säger att hon vill det, TS verkar kluven i vad hon vill. Det som började som nåt oskyldigt har resulterat i känslor som TS har svårt att styra över.

    TS skriver ju att de arbetar på olika avdelningar så jag tror inte att de behöver ses så mkt igentligen, men som jag förstår det så har de under lång tid tagit många tillfällen att ses utöver vad arbetet kräver, över en kaffe, lunch och så.

    På frågorna om mannen så är det ju just det som TS inte riktigt vet.. Eldar på gör han väl när han skickar privata meddelanden på instagram efter arbetstid? TS hade ju hållt sig från att kontakta honom under några dagar, sen hörde han av sig igen. Förstöra sin familj kanske han inte vill, men det vill ju inte TS heller. Dock tar de ju risken att göra det om de väljer att fortsätta och gå vidare.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Inga bekymmer skrev 2018-11-05 20:35:19 följande:

    Jo, såklart är det svårt att veta om man är mitt i en sån sak. Men förälskad verkar hon vara iaf på sättet hon beskriver det. Nånting som växt fram över en tid är det ju så det handlar ju inte enbart om ren fysisk attraktion. TS beskriver att de har väldigt roligt ihop tex.

    Ja, den slocknar med tiden om hon slutar kasta in bränsle, men TS verkar ha svårt att bryta det fast hon säger att hon vill det, TS verkar kluven i vad hon vill. Det som började som nåt oskyldigt har resulterat i känslor som TS har svårt att styra över.

    TS skriver ju att de arbetar på olika avdelningar så jag tror inte att de behöver ses så mkt igentligen, men som jag förstår det så har de under lång tid tagit många tillfällen att ses utöver vad arbetet kräver, över en kaffe, lunch och så.

    På frågorna om mannen så är det ju just det som TS inte riktigt vet.. Eldar på gör han väl när han skickar privata meddelanden på instagram efter arbetstid? TS hade ju hållt sig från att kontakta honom under några dagar, sen hörde han av sig igen. Förstöra sin familj kanske han inte vill, men det vill ju inte TS heller. Dock tar de ju risken att göra det om de väljer att fortsätta och gå vidare.


    Väldigt väl sammanfattat. (Vi lunchar inte ihop, jag lunchar med mina kollegor och han med sina) men han kommer förbi mig säkert tre ggr om dagen minst (han måste då gå in på min avdelning, vilket inte är nödvändigt annars, och bara mig han går till), och vi tar en kaffe (lite för länge, oftast) flera ggr i veckan. Och som sagt skriver varje dag. Mkt om jobb, men vi tar gärna ett möte om nåt som vi eg skulle kunna fixat utan ett möte.

    Jag gjorde som du skrev ett försök nu att inte höra av mig alls. Då hörde han av sig istället.

    Jag är ute på hal is. Jag känner ju det.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 19:03:20 följande:

    Ja, hur svårt det än är att tro så är det ungefär så. Föräldkad/kör/intresserad - jag vet inte vad jag ska sätta för etikett på det egentligen. Men ja. Jag känner mycket för honom, är galet attraherad av honom. OCH jag älskar min man.

    Jag är väl en enhörning eller nåt. För så är det.


    Jag tror inte du är ensam om att känna så. Jag tror många som blir förälskade i nån annan under en långvarig relation samtidigt känner att de fortfarande älskar sin man/kvinna. Annars hade väl inte så många valt den långa relationen i slutändan. Så du är nog en ganska normal människa och ingen enhörning:)
  • Canadasvensk

    TS - efter bokstavligt 100 tals svar så funderar du fortfarande på vad du vill göra!?

    Men låt oss vara lite realistiska. Du älskar din man och allt verkar faktiskt rätt bra hemma mellan er. Men spänningen mellan dig och din man har kanske mattats av lite. Inte så konstigt när man måste leva med sin bästa kompis, betala räkningar och tvätta och städa ihop. Allt sånt som är så osexigt.


    Men med din kollega så slipper du fundera på vardagliga saker. Du behöver inte fundera på om han pinkar på toalett ringen. Du behöver inte se honom släppa en brakskit framför TV:n. Du behöver inte komma på honom med att peta i näsan. Du har aldrigt kännt hans dåliga andedräkt eller behövt plocka upp hans skitiga kalsonger från golvet. Du har aldrig behövt fundera på vem av er som hämtar barnen om någon blir sen. Aldrig behövt skälla på honom för att han glömt köpa hem mjölk eller att han glömt din mammas födelsedag.

    Nä du får endast se hans absolut bästa sida. Välklädd, trevligt som fan... Håret är kammat och ansiktet renrakat. Kanske lite manlig parafym på det.

    Men för all del, spola fram bandet 5 år. Du har nu delad vådnad om dina barn. Du har bonus barn. Ditt ex bråkar och din nya mans ex vill inte veta av dig. Hur spännande blir din kollega (man) då? Trånar du lika mycket efter honom om 5 år? Eller är det då kanske dax for en ny relation?

    Mitt ex påminner om dig. Hon var förälskad (trodde hon) i den nya mannen. Han var spännande och ville leka 50 shades of gray. Sen kort efter att vi separerat så hann verkligheten ifatt henne. Hon hade lämnat den "perfekta" mannen, pappan till hennes barn. Hon hade aldrig funderat på hur det skulle kännas att bara vara mamma 50% av tiden.

    Hon hade aldrig funderat på hur det skulle kännas om hennes ex make hittade en snyggare, mer välutbildad ung kvinna än henne själv. Mitt ex hade aldrig funderat på hur det skulle kännas när den hon gav upp tog sig vidare i livet. Och inte nog med det, helt plötsligt upptäcka att den lyckligaste av dom båda var hennes ex (Jag!).

    Idag har hon gått upp ca 30 kilo och bor ihop med en man som inte respektera henne. Vad hände med hennes älskare tror du? Ja inte fan ville han bli bonus pappa. Det var ju bara roligt att få knulla med en gift tjej men så fort hon separerade från mig så försvann också spänningen. Det förbjudna frukten blev ju nu en vanlig snubbe och hon en vanlig tjej.


    Så du behöver nog inte mer information från oss. Vill du spela poker med din familj så gör det. Men kom ihåg att ?huset vinner alltid?? Skål


     

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift