• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    427844 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    427844

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 5 Nov 22:18
    Canadasvensk skrev 2018-11-05 22:07:12 följande:

    TS - okej vi plockar bort "tankar" om otrohet.

    Men nu har du ju ganska mycket "tankar" om honom och du gör väldigt lite för att INTE behöva se honom. Jag skulle nog snarare säga att du gör ganska mycket för att hålla kontakten med honom.

    Talar du om för din man att du précis fick ett roligt instagram text från din kollega på en helg? Kan du ta upp telefonen och texta honom framför din man. Skulle du vara okej om din man ville låna din telephone? Har du sparat alla konversationer mellan din kollega och dig på din telefon? Vet din man om att ni brukar gå på kaffe rast, prata på jobbet osv? Svarar du ärligt på alla frågor din man har om ditt jobb?

    Svarar du "ja" på dom frågorna så håller jag med dig, du är absolut inte otrogen...


    - Nej, jag berättar/visar inte min man så fort jag får ett sms eller att nån skriver till mig, oavsett? Skulle han fråga vem det är ifrån skulle jag kunna säga att det är från honom.

    - Nja, jag skulle nog inte texta honom framför min man. Inte för att jag skriver något hemligt, men för att jag ändå känner mig skyldig pga mina tankar.

    - Ja, våra konversationer finns sparade. Skypekinversationerna skulle jag inte vilja visa, just pga flirtigt skämtsam ton. Resten ok, även om det skulle kännas lite obekvämt.

    - jag brukar inte berätta /rapportera vilka jag fikar med. Men min man vet att jag jobbar mkt m den här mannen, jag har nämnt honom flera ggr.

    - Jag svarar ärligt. Han vet om jag haft möte m den här killen under dagen erc. Han vet att vi jobbar mkt ihop m vårt gemensamma ansvarsområde, och han vet att vi har kul ihop etc.

    Om detta ovan gör mig otrogen, ja, det är väl i betraktarens öga.
  • Anonym (Jodu)
    Äldre 5 Nov 22:22
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 22:11:05 följande:

    Ja, det känns som att jag verkligen vill veta vad han tänker. DOCK - får jag veta att han vill kan det också vara just det som gör att jag backar. Då kanske bubblan försvinner när/om det blir verkligt. Nu är allt bara fantasi och tankar - om verkligheten slår till kanske jag vaknar?


    Efter orgasmen kommer verklighetens kranka blekhet. Låt det vara nåt du tar till vid en trivselstund med dig själv. Blanda inte ihop dröm med verklighet, dvs kliv inte in i drömmen.

    Jag själv har haft älskarinna och är väl inte stolt över det men ångrar mig inte. Dock var mitt äktenskap i upplösning och jag behövde en famn och krypa in i. Du har ditt på det torra.
  • Äldre 5 Nov 22:43
    Anonym (Jodu) skrev 2018-11-05 22:22:51 följande:

    Efter orgasmen kommer verklighetens kranka blekhet. Låt det vara nåt du tar till vid en trivselstund med dig själv. Blanda inte ihop dröm med verklighet, dvs kliv inte in i drömmen.

    Jag själv har haft älskarinna och är väl inte stolt över det men ångrar mig inte. Dock var mitt äktenskap i upplösning och jag behövde en famn och krypa in i. Du har ditt på det torra.


    Ja, TS hade sannolikt fått många andra mer uppmuntrande svar om hon skrivit att hennes förhållande var dåligt och att sexlivet dött ut. Men TS har gång på gång intygat att hon är lycklig i relationen med sin man och det gemensamma liv de har, så hon har stor anledning att värdesätta detta så pass att hon gör det rätta här. Det är trots allt inte alla förunnat att ha ett lyckligt äktenskap efter många år, så det är synd om man tar risken att förstöra något så fint!
  • Anonym (Känne­r igen mig)
    Äldre 5 Nov 22:48
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 22:11:05 följande:

    Ja, det känns som att jag verkligen vill veta vad han tänker. DOCK - får jag veta att han vill kan det också vara just det som gör att jag backar. Då kanske bubblan försvinner när/om det blir verkligt. Nu är allt bara fantasi och tankar - om verkligheten slår till kanske jag vaknar?


    Jag är alltså i liknande situation men utan den höga nivån av kontakt. Jag gift han singel. Osäker på om han är intresserad eller bara trevlig.

    Detta är inte den första mannen jag har haft en "crusch" på. Fantasierna om de andra har handlat en del om sex men främst gått ut på att nå fram till det där ögonblicket när bubblan spricker. Man erkänner sina känslor för varandra, kanske unnar sig en het kyss. Sedan tar man sitt förnuft till fånga och avbryter. Fattar att det kanske inte funkar så i verkligheten men som fantasi är den bra och jag tror att den tar slut på förälskelsen i längden.

    Kanske värt att prova som en tankeövning?

    Tyvärr så ser mina fantasier nu annorlunda ut, handlar om steget över till otrohet och hur det skulle vara att ha den här mannen på mitt jobb som älskare.
  • Äldre 5 Nov 22:55
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 22:11:05 följande:

    Ja, det känns som att jag verkligen vill veta vad han tänker. DOCK - får jag veta att han vill kan det också vara just det som gör att jag backar. Då kanske bubblan försvinner när/om det blir verkligt. Nu är allt bara fantasi och tankar - om verkligheten slår till kanske jag vaknar?


    Tror du på det själv? Iof kan du inte veta säkert hur du kommer reagera om han sätter ord på att han känner likadant, men sannolikheten att du vaknar för det är nog inte så stor? Du borde vara vaken nu efter alla kloka svar du fått i så fall. Du är ju som du skrivit väldigt medveten på ett plan och kan aldrig skylla på att det inte var genomtänkt om du väljer att vara otrogen på ett fysiskt plan. Om du nu måste fråga honom så gör det i skrift, då får du lite tid att tänka innan du handlar jämfört med om ni står öga mot öga...
  • Anonym (Avdra­matise­ra)
    Äldre 5 Nov 23:11
    Inga bekymmer skrev 2018-11-05 22:43:36 följande:

    Ja, TS hade sannolikt fått många andra mer uppmuntrande svar om hon skrivit att hennes förhållande var dåligt och att sexlivet dött ut. Men TS har gång på gång intygat att hon är lycklig i relationen med sin man och det gemensamma liv de har, så hon har stor anledning att värdesätta detta så pass att hon gör det rätta här. Det är trots allt inte alla förunnat att ha ett lyckligt äktenskap efter många år, så det är synd om man tar risken att förstöra något så fint!


    Håller med...
  • Äldre 6 Nov 00:30
    -1
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 22:11:05 följande:
    Ja, det känns som att jag verkligen vill veta vad han tänker. DOCK - får jag veta att han vill kan det också vara just det som gör att jag backar. Då kanske bubblan försvinner när/om det blir verkligt. Nu är allt bara fantasi och tankar - om verkligheten slår till kanske jag vaknar?
    Trots så många goda råd som du har fått här tvivlar jag på att du kommer vidare med mindre än att du faktiskt frågar honom. Du får ta ett diskret samtal med honom. Du får linda in det lite snyggt och säga typ: Jag älskar min man mer än något annat och vill inte vara otrogen, men på sistone har jag känt mig attraherad av dig och det oroar mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har du känt detsamma eller är jag helt ute och cyklar?
    Fråga honom för jösse namn inte om han vill ligga med dig. Din känsla är att han är inne på samma linje som du, men det vet du inte säkert. Han kanske säger blankt nej och det finns inga garantier för att han håller tyst om. Varför skulle han göra det? Han har ju inte gjort något fel. Du lär i så fall bli jobbets stora snackis och så småningom når det även din man öron....
    Men en diskret sondering av läget ökar chanserna att det stannar er emellan om han säger nej.
    Nu har jag naturligtvis inte läst alla dina inlägg, men av det jag har läst bedömer jag risken som stor att du kommer att löpa linan ut  om han säger ja. Den sista lyckligt gifta, men otrogna kvinnan/mannen är inte född än.
    Så jag hoppas verkligen att han säger nej. För allas skull.
  • Anonym (felix­)
    Äldre 6 Nov 07:08
    Kirenaj68 skrev 2018-11-06 00:30:54 följande:
    Trots så många goda råd som du har fått här tvivlar jag på att du kommer vidare med mindre än att du faktiskt frågar honom. Du får ta ett diskret samtal med honom. Du får linda in det lite snyggt och säga typ: Jag älskar min man mer än något annat och vill inte vara otrogen, men på sistone har jag känt mig attraherad av dig och det oroar mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har du känt detsamma eller är jag helt ute och cyklar?
    Det som här föreslås vill inte vara en fråga, utan ett dubbelt budskap. Den reella meningen vill vara att signalera "jag är klar till sex, när du är". Om TS ställer denna "fråga" kommer hon också få samma dubbla budskap som svar. Kollegan kommer också att säga att han också älskar sin familj, och vill inte vara otrogen men är också attraherad av henne. Och det är väl det TS vill. Att dom båda skall bekräfta varann att dom är fina människor som älskar deras respektive, men bara vill pröva på att ha sex med varann. För TS vet naturligtvis sedan länge att attraktionen är ömsesidig. Det kan man ju kommunikera utan ord. 
  • Anonym (felix­)
    Äldre 6 Nov 07:08
    Kirenaj68 skrev 2018-11-06 00:30:54 följande:
    Trots så många goda råd som du har fått här tvivlar jag på att du kommer vidare med mindre än att du faktiskt frågar honom. Du får ta ett diskret samtal med honom. Du får linda in det lite snyggt och säga typ: Jag älskar min man mer än något annat och vill inte vara otrogen, men på sistone har jag känt mig attraherad av dig och det oroar mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har du känt detsamma eller är jag helt ute och cyklar?
    Det som här föreslås vill inte vara en fråga, utan ett dubbelt budskap. Den reella meningen vill vara att signalera "jag är klar till sex, när du är". Om TS ställer denna "fråga" kommer hon också få samma dubbla budskap som svar. Kollegan kommer också att säga att han också älskar sin familj, och vill inte vara otrogen men är också attraherad av henne. Och det är väl det TS vill. Att dom båda skall bekräfta varann att dom är fina människor som älskar deras respektive, men bara vill pröva på att ha sex med varann. För TS vet naturligtvis sedan länge att attraktionen är ömsesidig. Det kan man ju kommunikera utan ord. 
  • Anonym (Clair­e)
    Äldre 6 Nov 09:20
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-05 18:42:47 följande:
    Jag ser det också som så, att än behöver jag inte säga nåt till min man. Vi har inte gjort något än, det bara händer väldigt mycket i mitt huvud. Och här tänker jag ju sllt högt. Men jag är JAG också, och har ingen skyldighet att berätta ALLT jag tänker, inte min man heller. Får jag över gränsen så visst, men jag ser inte att jag måste berätta det bara för att jag tänker det.
    Jag tycker att det låter som om du faktiskt har tänkt ligga med din kollega. Det tycker jag däremot är oschysst, väldigt oschysst, mot din man. Fantasier om någonting du inte har tänkt göra verklighet av, ok, men fantasier om något som du faktiskt hoppas ska hända på riktigt är en helt annan grej.

    Tycker fortfarande inte att du ska berätta för din man än, dock, men åtminstone rannsaka dig själv ordentligt. Skulle du tycka att det var ok om din man hade så här starka känslor för en kollega och dessutom gjorde verklighet av dem? Skulle du vara ok med att din man gick bakom ryggen på dig? Förväntar du dig exklusivitet i ditt förhållande, eller skulle det vara ok med dig om både din man och du själv hade andra vid sidan om ibland? Då kanske det är dags att ta upp en diskussion om ett öppet förhållande (med din man alltså).
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift