• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)

    Men herregud. Läs vad jag svarat på det ni skriver. Ni kan INTE påstå att jag BARA lyssnar på nån som säger ja. Ta mina kommentarer och läs dem samlat så ser ni attdet inte alls är så.

  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (Kär) skrev 2018-11-06 12:14:21 följande:

    Jag höll på som du i ett tag. Känslorna var enbart att jag ville ligga med honom. Kände att jag var TVUNGEN att ligga med honom!!!

    Jag fick 2 chanser men fegade ur. Istället började vi smyga runt på jobb, kyssas i smyg. Inte mer.

    Det blev sen att vi möttes utanför ICA på kvällen när vi skulle handla och satt i bilen och prata och höll varann i handen.

    Så höll vi på i ett år.

    Tillslut var det inte bara att ?få det ur systemet?, utan jag VILLE HA hela honom!!

    Från början var jag helt jävla kåt och ville bara ligga med honom sen skulle jag sluta träffa honom.

    Men desto mer vi umgicks så gick det över till att vi blev kära i varann.

    Han hade fru och 2 barn. Jag hade sambo sedan 6 år.

    Vi beslutade att vi skulle vara tillsammans, jag och kollegan.

    Han sa till sin fru att han ville separera, jag sa till min sambo.

    Idag 2 år senare är jag och denna man sambos och fortfarande väldigt kära i varann.

    Jag har två bonusbarn.

    Helt ärligt så kan jag säga att trots att jag älskar denna man så ångrar jag mitt beslut.

    Hans ex är helt förstörd och mitt ex med.

    Jag har två barn som inte är mina.

    Jag skulle vårdat min relation som jag hade och tagit rejält med avstånd från min kollega!!


    Här är en människa som var rakryggad nog att bryta upp och starta om med sin nya förälskelse, som kan vara ett alternativ.

    Men när tom HON ångrar sitt val borde det väl vara en väckarklocka... Eller?

    All heder till henne, hon saknar inte empati i alla fall...
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Avdramatisera) skrev 2018-11-06 14:09:32 följande:
    Här är en människa som var rakryggad nog att bryta upp och starta om med sin nya förälskelse, som kan vara ett alternativ.

    Men när tom HON ångrar sitt val borde det väl vara en väckarklocka... Eller?

    All heder till henne, hon saknar inte empati i alla fall...
    Rakryggad vet jag inte..men en människa som i.a.f. tagit konsekvenserna av sitt svek. Något som ts också borde tänka på.
  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (FYI) skrev 2018-11-06 14:36:04 följande:

    Rakryggad vet jag inte..men en människa som i.a.f. tagit konsekvenserna av sitt svek. Något som ts också borde tänka på.


    Tja man kan ju kanske tycka att de var otrogna innan de bröt med sina respektive men om man nu blir upp över öronen kär i någon är det ju rakryggat enligt mig att göra slut istället för att fortsätta bakom ryggen på sin partner.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Kär) skrev 2018-11-06 12:14:21 följande:

    Jag höll på som du i ett tag. Känslorna var enbart att jag ville ligga med honom. Kände att jag var TVUNGEN att ligga med honom!!!

    Jag fick 2 chanser men fegade ur. Istället började vi smyga runt på jobb, kyssas i smyg. Inte mer.

    Det blev sen att vi möttes utanför ICA på kvällen när vi skulle handla och satt i bilen och prata och höll varann i handen.

    Så höll vi på i ett år.

    Tillslut var det inte bara att ?få det ur systemet?, utan jag VILLE HA hela honom!!

    Från början var jag helt jävla kåt och ville bara ligga med honom sen skulle jag sluta träffa honom.

    Men desto mer vi umgicks så gick det över till att vi blev kära i varann.


    Anonym (Avdramatisera) skrev 2018-11-06 14:53:33 följande:
    Tja man kan ju kanske tycka att de var otrogna innan de bröt med sina respektive men om man nu blir upp över öronen kär i någon är det ju rakryggat enligt mig att göra slut istället för att fortsätta bakom ryggen på sin partner.
    Visst, men det tog över ett år bakom ryggen på respektive...Det kallar jag svek.

  • Anonym (FYI)
    Anonym (Kär) skrev 2018-11-06 12:14:21 följande:

    Hans ex är helt förstörd och mitt ex med.


    Schysst...?? (Efter två år)
  • Anonym (man)
    Anonym (Avdramatisera) skrev 2018-11-06 14:09:32 följande:
    Här är en människa som var rakryggad nog att bryta upp och starta om med sin nya förälskelse, som kan vara ett alternativ.

    Men när tom HON ångrar sitt val borde det väl vara en väckarklocka... Eller?

    All heder till henne, hon saknar inte empati i alla fall...
    Njae, att gå omkirng och kyssas och hålla hand bakom ryggen på sin partner i två år käns inte speciellt rakryggat. Det enda de inte gjorde var att ligga, de verkar ha gjort allat annat däremellan. 
  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (man) skrev 2018-11-06 15:44:54 följande:

    Njae, att gå omkirng och kyssas och hålla hand bakom ryggen på sin partner i två år käns inte speciellt rakryggat. Det enda de inte gjorde var att ligga, de verkar ha gjort allat annat däremellan. 


    Håller med om att de kunde kommit fram till vad de ville LIIIIITE tidigare....
  • Anonym (man)
    Anonym (Avdramatisera) skrev 2018-11-06 15:50:08 följande:
    Håller med om att de kunde kommit fram till vad de ville LIIIIITE tidigare....
    Japp och det är liksom det om är hela poängen med otrohet, man vill kunna känna och klämma och prova på den andra lite innan man bestämmer sig, och så har man ju alltid något att falla tillbaka till ifall det skiter sig. Äta kakan och ha den kvar... unna sig spänning och pirr med den andra och behålla alla fördelar med familjen,.. egoism helt enkelt.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-06 14:09:29 följande:

    Men herregud. Läs vad jag svarat på det ni skriver. Ni kan INTE påstå att jag BARA lyssnar på nån som säger ja. Ta mina kommentarer och läs dem samlat så ser ni attdet inte alls är så.


    Men det är det enda inlägget du bejakar. Alla andra inlägg som försöker få dig att tänka om hittar du hela tiden invändningar mot.

    Hur svårt kan det vara...?
    Bryta helt med kollegan. Svara inte på mail, SMS, eller andra sätt att få kontakt.. Alternativt prata med mannen, och det för att som sagts innan, bryta attraktionen. Det kan funka att man inte är ensam med sina tankar, och dessutom får se vad det kan ställa till med.
    Även om du inte tycker ni varit otrogna ännu har du definitivt gått en bra bit över gränsen vad din man kanske accepterar...eller inte..
    Finns bara ett sätt att ta reda på det.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift