• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Avdramatisera)

    En fundering är vad ts man räknar som otrohet?

    Vet ts var gränsen går?

    Är den överskriden redan?

    Var går ts gräns för vad som är ok?

  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-14 23:02:47 följande:
    Just nu tänker jag på den andra när jag onanerar. Men inte när jag har sex med min man.

    Just nu känns det som att min man kan få ett frikort bara jag får detta...
  • Anonym (Villmenfårinte)

    [quote=79194399][quote-nick]Anonym (FYI) skrev 2018-11-06 16:33:05 följande:[/quote-nick][/quote]

    Ja men det är ju så jag känner just nu när jag är mitt uppe i det. Sen är jag fullt medveten om hur oförnuftigt det är.

  • Anonym (Villmenfårinte)

    Ok. Vi har fortfarande inte sagt nåt om nåt. Men idag skrev han till mig på eftm ?har inte vi ett skitviktigt möte nu i tre timmar?? och så bokade han upp ett konfa-rum. Vi hade inget att ha möte om. Sen har vi suttit där en timme nu på eftm och bara snackat och tagit en kaffe. Bara pratat om väder och vind, men ändå.

    Jag tror inte jag behöver undra mer om han också är ute på hal is. Vem gör så annars??

    Nu måste jag fan ta mig i kragen och undvika honom om inte det här ska gå åt helvete. Oavsett om vi inte sa nåt om nåt så är det för nära. För mkt hal is.

    Fyfan. Stålbad. (Nej det är inte synd om mig.)

  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-06 16:48:32 följande:

    Ok. Vi har fortfarande inte sagt nåt om nåt. Men idag skrev han till mig på eftm ?har inte vi ett skitviktigt möte nu i tre timmar?? och så bokade han upp ett konfa-rum. Vi hade inget att ha möte om. Sen har vi suttit där en timme nu på eftm och bara snackat och tagit en kaffe. Bara pratat om väder och vind, men ändå.

    Jag tror inte jag behöver undra mer om han också är ute på hal is. Vem gör så annars??

    Nu måste jag fan ta mig i kragen och undvika honom om inte det här ska gå åt helvete. Oavsett om vi inte sa nåt om nåt så är det för nära. För mkt hal is.

    Fyfan. Stålbad. (Nej det är inte synd om mig.)


    Och du bara lallade med...????
    Nä, snacka med gubben din. Han borde få ha ett ord i spelet.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-06 16:48:32 följande:

    Ok. Vi har fortfarande inte sagt nåt om nåt. Men idag skrev han till mig på eftm ?har inte vi ett skitviktigt möte nu i tre timmar?? och så bokade han upp ett konfa-rum. Vi hade inget att ha möte om. Sen har vi suttit där en timme nu på eftm och bara snackat och tagit en kaffe. Bara pratat om väder och vind, men ändå.

    Jag tror inte jag behöver undra mer om han också är ute på hal is. Vem gör så annars??

    Nu måste jag fan ta mig i kragen och undvika honom om inte det här ska gå åt helvete. Oavsett om vi inte sa nåt om nåt så är det för nära. För mkt hal is.

    Fyfan. Stålbad. (Nej det är inte synd om mig.)


    Men varför ska du undvika han, är det inte bättre att säga att du vill inte vara otrogen och det kommer aldig bli nåt mellan oss så det är lika bra att vi slutar hålla på med fjantiga lekar för att bygga upp knullstämning. DET är ett ståldbad.
    Det du håller på med nu är en massa konstiga sätt att gå runt ett definitivt beslut. Du drar bara ut på det för att du egentligen vill ha både och.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2018-11-06 17:19:38 följande:

    Men varför ska du undvika han, är det inte bättre att säga att du vill inte vara otrogen och det kommer aldig bli nåt mellan oss så det är lika bra att vi slutar hålla på med fjantiga lekar för att bygga upp knullstämning. DET är ett ståldbad.

    Det du håller på med nu är en massa konstiga sätt att gå runt ett definitivt beslut. Du drar bara ut på det för att du egentligen vill ha både och.


    Ja. Det har du helt rätt i.
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Anonym (Claire) skrev 2018-11-06 09:26:45 följande:
    Rent faktabaserat har du inte längre någon garanti för att inte få sexuellt överförbara sjukdomar från din partner om hen har sex med andra. Det är en ganska stor negativ konsekvens som jag inte skulle acceptera.

    Rent känslomässigt är det ju just vid sex som många knyter an till varandra. En oöverlagd ons på fyllan är förvisso ett svek, men går kanske att förlåta (vet ej, har inte upplevt det), men att ta steget från en harmlös förälskelse och fantasier, till att faktiskt börja ligga med den man har fantiserat om, det är upplagt för katastrof för minst en av alla berörda individer, om man lever i ett för övrigt exklusivt och monogamt förhållande.
    I min fråga förutsatte jag allt annat lika = inga sjukdomar. Det är ju ganska självklart eftersom både TS och den andre mannen är gifta så är risken i princip obefintlig. Upplysningsvis finns det också ett skydd som kallas kondom...

    Rent faktabaserat, varför måste det nödvändigtvis leda till katastrof om det inte kommer fram?
    TS skulle ju kunna vara en av de personer som klarar av att bära på en sådan hemlighet?

    (På förekommen anledning upprepar jag till Man, FYI m fl:
    Jag har aldrig givit som råd till TS eller någon annan att vara otrogen. Till den som frågar mig så vidhåller jag att det rent generellt är bättre att inte vara otrogen.)
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Anonym (Kär) skrev 2018-11-06 12:14:21 följande:

    Jag höll på som du i ett tag. Känslorna var enbart att jag ville ligga med honom. Kände att jag var TVUNGEN att ligga med honom!!!

    Jag fick 2 chanser men fegade ur. Istället började vi smyga runt på jobb, kyssas i smyg. Inte mer.

    Det blev sen att vi möttes utanför ICA på kvällen när vi skulle handla och satt i bilen och prata och höll varann i handen.

    Så höll vi på i ett år.

    Tillslut var det inte bara att ?få det ur systemet?, utan jag VILLE HA hela honom!!

    Från början var jag helt jävla kåt och ville bara ligga med honom sen skulle jag sluta träffa honom.

    Men desto mer vi umgicks så gick det över till att vi blev kära i varann.

    Han hade fru och 2 barn. Jag hade sambo sedan 6 år.

    Vi beslutade att vi skulle vara tillsammans, jag och kollegan.

    Han sa till sin fru att han ville separera, jag sa till min sambo.

    Idag 2 år senare är jag och denna man sambos och fortfarande väldigt kära i varann.

    Jag har två bonusbarn.

    Helt ärligt så kan jag säga att trots att jag älskar denna man så ångrar jag mitt beslut.

    Hans ex är helt förstörd och mitt ex med.

    Jag har två barn som inte är mina.

    Jag skulle vårdat min relation som jag hade och tagit rejält med avstånd från min kollega!!


    Jag förstår att du har ett behov av att berätta din historia och berätta att du ångrar dig.

    Men det är ju inte särskilt relevant när TS säger att hon vill leva resten av sitt liv med sin man och att hon älskar honom.
    Så vitt jag kan se så har inte TS ens för en sekund tänkt lämna sin make för kollegan. Tvärtom fastslår hon tydligt att det inte är aktuellt att lämna sin make.

    Det är många här som skriver om sina egna känslor och utgår från sina egna historier.
    Flera verkar känna behov av att hitta på egna fruktansvärda skräckhistorier.
    Men av dessa verkar ingen ha förmåga beakta de fakta som TS har skrivit i sin inledning.
  • mittilivet

    Du verkar ju ha känslor för maken, och har inget intresse av att bryta upp. Samvete verkar du vara utrustad med också, så i det läget är det bästa i min värld att avbryta det flirtande du håller på med på jobbet. Se till att hålla kontakten på en professionell nivå och undvik kontakt när det är möjligt. Och fråga inte vad han känner för dig, svarar han att han har känslor gör du det bara svårare för dig själv.

    Ger du efter och inleder nåt med kollegan är risken stor att du mår skit efteråt i bästa fall, eller att du finner dig singel och i vårdnadstvist i värsta. Räkna med att maken får reda på det förr eller senare.

    Jag har provat och det är inte så kul som det kanske verkar...

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift