• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)

    Vi sågs vid kaffemaskinen imorse (av en slump) och satte oss och tog en kaffe i typ en kvart. Sen kort på skype med en jobbgrej (enbart). Sedan har vi varken hörts eller setts mer idag (bara sagt hej när vi gått förbi varann) trots att båda varit på plats hela dagen och inne på skype. Liiite bra iaf. Jaja, jag vet, myrsteg. Men iaf nåt. Igår kväll hördes vi på insta, idag ska jag låta bli. Kan vara att han känner samma - att vi igår bokade upp en konfa-rum och låtsades ha möte bara för att få sitta och snacka kändes verkligen på gränsen.

  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Anonym (man) skrev 2018-11-07 17:02:54 följande:
    Det beror nog på att alla dina "råd" går ut på att uppmuntra, rationalisera och normalisera otrohet. Och det är inte riktigt det TS behöver om hon ska låta bli att vara otrogen.
    Ja, ja, ännu ett sakfel av dig.
    Märkligt att du aldrig känner att du skämmer ut dig själv med alla dessa lögner?

    Visa tydligt att jag skulle ha gett ett enda råd som går ut på det du påstår.
    OBS: CITERA!

    Jag har citerat mitt enda råd till TS.
    Och mitt råd är bevisligen rakt det motsatta mot ditt lögnaktiga påstående.
  • Anonym (Villmenfårinte)

    Eftersom det är jag som är TS så kan jag svara att jag uppfattar inte Anonym (Man med egen erfarenhet) som att han UPPMANAR mig till att ta steget till otrohet. Men ger fler sidor att se det ifrån, beroende på vilken person jag är. Jag tolkar honom som att allt inte alltid är svart eller vitt, utifrån vissa givna situationer/personer - men att otrohet generellt är att avråda ifrån.

    Det har funnits andra i tråden som sagt KÖR! Det tycker jag är än mer uppmuntran. Och ja - såklart jag VILL höra att ?du kan äta kakan och ha den kvar!?. Såklart! Jag VILL ju liggamed den här mannen. Galet mycket. Men jag BEHÖVER höra de som säger att jag måste stoppa detta.

  • Anonym (man)
    Inga bekymmer skrev 2018-11-07 17:19:28 följande:

    Man kan se det som du gör absolut men man kan också se det från andra perspektiv. Jag hade själv velat bli informerad och velat veta även om jag trott mig vara lycklig i förhållandet! Jag skrev också med stor sannolikhet så det beror ju lite på förstås.. Vilka omständigheter som råder och lite så. Om det finns barn med i bilden tex. En gång gjorde min man några svekfulla saker som lätt hade kunnat leda till otrohet. En ytlig bekant till mig upptäckte detta och gav mig info. Så gjorde även en nära vän. Jag är oerhört tacksam att de gjorde det! Jag tycker man bör få veta om man lever i en lögn eller har problem i relationen som man inte ens vet om.


    Ja och det här är liksom ganska självklara saker som oxå visat sig väldigt tydligt varje gång frågan ställs. Samma mönster repeterar sig varje gång. Människor som inte varit otrogna eller blivit bedragna säger sig så gott som alltid vilja veta sanningen och människor som varit otrogna säger nästa alltid att det är bäst att sanningen inte kommer fram.

    Der går inte att ta miste om motiven bakom åsikterna men givetvis kommer man ju aldrig säga det öppet utan hellre linda in det i lite vackrare motiv som att man bara "skyddar" folk från sanningen
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Anonym (man) skrev 2018-11-07 17:20:22 följande:
    Mmm eller hur. Som sagt dina cyniska inlägg lurar ingen utom möjligen människor i TS situation som bara väntat på att få andras medgivamde för att göra något de redan vet är fel.

    Det räcker tyvärr inte med att bara skriva någon mening där man säger att man inte rekommenderar otrohet när resten av ens sammanlagda inlägg i varenda tråd är en enda lång rad med uppmuntrande till otrohet. Riktigt så lättlurade är inte de flesta. De allra flesta klarat liksom av att läsa mellan raderna och se tydliga mönster.

    Men visst fosätt du med dina "argument" om du vill :)
    Ja, jag förstår att du har svårt att vända din lögn till en sanning.
    Du påstår en hel massa saker om mig men du klarar inte att belägga ett enda av dina påståenden.
    Vilket tydligt visar att du ljuger.

    Ingen enda gång har jag uppmuntrat till otrohet.

    Men jag har flera gånger frågat dig enkla och högst relevanta frågor om otrohet som du inte klarar av att besvara och inte ens att reflektera över.
    Du verkar tyvärr tillåta dina egna känslor låsa dig så totalt, sannolikt din svartsjuka och avundsjuka helt förmörkar ditt sinne, så att din tankeverksamhet inte verkar klara ta in något enda litet annat intryck?
  • Inga bekymmer
    Anonym (man) skrev 2018-11-07 17:12:08 följande:

    Jag skulle vilja påstå att det är en större katastrof än att få reda på det eftersom det innebär att man lever i en lögn och fråntas möjligheten att själv välja. Till skillnad från om man får veta det så gör det ont men man får möjligheten att förhålla sig till det göra egna val.

    Att slösa bort sitt liv på en partner som inte är värt det är nog för de allra flesta klart värre än att få reda på sanningen.

    Låt dig inte luras in i "man med egen erfarenhet" förvrängda logik och manipualtionsknep. Det är lite lite av hans specialitet.


    Jag är av samma åsikt som du! Har man lovat varandra trohet och pratat om vilka gränser man har och är överens om dem, då tycker jag det är oerhört fräckt, svekfullt och svinigt att först inte bara svika och bedra sin partner men sen också bestämma över hens huvud att fortsätta leva tillsammans som om ingenting har hänt, trots ett väldigt stort svek! Jag är rätt så snäll, lite för.. och väldigt förlåtande. Jag är dessutom väldigt ärlig så jag tycker jag förtjänar att få ärlighet tillbaka! En otrohet skulle jag kunna förlåta och fortsätta efter beroende på olika omständigheter och situationer, men krisen att gå igenom innan man kommer ut starkare kräver att båda verkligen jobbar för det! Det allra största sveket är att inte själv få välja om jag vill ge min partner en ny chans.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-07 17:28:24 följande:

    Eftersom det är jag som är TS så kan jag svara att jag uppfattar inte Anonym (Man med egen erfarenhet) som att han UPPMANAR mig till att ta steget till otrohet. Men ger fler sidor att se det ifrån, beroende på vilken person jag är. Jag tolkar honom som att allt inte alltid är svart eller vitt, utifrån vissa givna situationer/personer - men att otrohet generellt är att avråda ifrån.

    Det har funnits andra i tråden som sagt KÖR! Det tycker jag är än mer uppmuntran. Och ja - såklart jag VILL höra att ?du kan äta kakan och ha den kvar!?. Såklart! Jag VILL ju liggamed den här mannen. Galet mycket. Men jag BEHÖVER höra de som säger att jag måste stoppa detta.


    Det beror på om du tolkar hans inlägg bokstavligen eller symboliskt. Om du ser någon som är på väg att köra bil stupfull med familjen i baksätet vad tror du är bästa råd du kan ge?

    Säga att det inte är bra följt av en lång harang där du påpekar att det säkert kan gå bra ändå bara man kör försiktigt och inte gasar på allt för hårt och att det faktisk kan finnas positiva saker med att ta bilen ändå. För tänkt bara hur mycket snabbare man kommer hem jämfört med kollektivtrafiken, och det kan ju faktiskt bli lite roligt för alla med en vinglig bilfärd i 180.

    Eller...

    Förklara hur korkat och farligt det är att sätta sig i bilen öht UTAN en massa förklaringar för hur bra det kan vara att ta bilen ändå?

    Och om du väljer det andra alternativet skulle du inte fundera över varför i helvete man öht börjar prata om positiva saker med att köra onykter med familjen i baksätet? Vad man har för motiv och om man verkligen vill familjen väl?
  • Anonym (Man med egen erfarenhet)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-07 17:28:24 följande:

    Eftersom det är jag som är TS så kan jag svara att jag uppfattar inte Anonym (Man med egen erfarenhet) som att han UPPMANAR mig till att ta steget till otrohet. Men ger fler sidor att se det ifrån, beroende på vilken person jag är. Jag tolkar honom som att allt inte alltid är svart eller vitt, utifrån vissa givna situationer/personer - men att otrohet generellt är att avråda ifrån.

    Det har funnits andra i tråden som sagt KÖR! Det tycker jag är än mer uppmuntran. Och ja - såklart jag VILL höra att ?du kan äta kakan och ha den kvar!?. Såklart! Jag VILL ju liggamed den här mannen. Galet mycket. Men jag BEHÖVER höra de som säger att jag måste stoppa detta.


    Tack TS.
    Jag har aldrig tvivlat på att du har förmåga att förstå och skilja på olika saker, precis så som du beskriver.
    Du har inga problem med att förstå att jag avråder dig från otrohet men att jag tycker det är intressant belysa saken ur fler vinklar och precis som du säger, de här i tråden som försöker påstå att allt är antingen svart eller vitt har faktiskt fel.

    Det finns flera här i tråden som säger att du måste stoppa detta, vissa klarar uttrycka det på kloka sätt andra på inte så särskilt kloka sätt... Även jag har sagt att mitt råd är att stoppa.
    Men jag känner inte att det behövs att jag och flera endast belyser detta ur ett enda perspektiv, som om det skulle vara det enda.

    Jag har uppfattat att vissa här har strävat efter att försöka dumförklara dig, nedvärdera och döma. Det tycker jag är ett riktigt taskigt sätt att bemöta en medmänniska.
    Men nu börjar jag misstänka att de kanske snarare jobbar målmedvetet för att dumförklara sig själva?

    Återigen, lycka till TS och åt ditt val bli ett klokt val.

  • Inga bekymmer
    Anonym (Man med egen erfarenhet) skrev 2018-11-07 17:16:55 följande:

    I den här tråden härjar några individer som framstår som att de är så extremt avundsjuka och svartsjuka så deras hjärna klarar inte hantera sådana sunda tankar som du framför.

    De tillåter sina känslor kortsluta dem så totalt så förmågan att tänka ens ett enda litet steg längre verkar vara helt bortblåst. De blir helt slutna och det enda som existerar är deras egna interna tankar förmörkade av denna svartsjuka. Tankeverksamheten räcker endast till att spinna de egna tankarna runt i egna spiraler och de klarar inte ens reflektera över att något annat sätt faktiskt kan vara bättre för en annan medmänniska.


    Så får du gärna tro, men jag har inte problem med svartsjuka! Däremot lögner och svek kan jag och kommer aldrig acceptera. Inte samma sak som att ha problem med svartsjuka även om du tror det.
  • Inga bekymmer
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-07 17:20:31 följande:

    Vi sågs vid kaffemaskinen imorse (av en slump) och satte oss och tog en kaffe i typ en kvart. Sen kort på skype med en jobbgrej (enbart). Sedan har vi varken hörts eller setts mer idag (bara sagt hej när vi gått förbi varann) trots att båda varit på plats hela dagen och inne på skype. Liiite bra iaf. Jaja, jag vet, myrsteg. Men iaf nåt. Igår kväll hördes vi på insta, idag ska jag låta bli. Kan vara att han känner samma - att vi igår bokade upp en konfa-rum och låtsades ha möte bara för att få sitta och snacka kändes verkligen på gränsen.


    Du skriver vi? Jag trodde HAN bokade rummet men det var alltså ett gemensamt beslut?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift