• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411445 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411445

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 7 Nov 17:52

    Kära TS,
    du har så rätt, det är DU som är TS i din egen tråd.
    Du har tolkningsföreträde och ingen annan, vare sig jag eller någon annan, kan beordra dig att tycka och tänka annorlunda om det som skrivs i din tråd.
    Du har självfallet en oinskränkt rätt att tolka allt precis så som du själv väljer.

    Det är ofattbart att någon nästan på ett rabiat sätt försöker påstå att du inte skulle klara av att förstå och i stället försöker beordra dig vad du ska tycka och tänka.
    Rynkar på näsan

  • Anonym (man)
    Äldre 7 Nov 17:53
    Inga bekymmer skrev 2018-11-07 17:43:24 följande:

    Jag är av samma åsikt som du! Har man lovat varandra trohet och pratat om vilka gränser man har och är överens om dem, då tycker jag det är oerhört fräckt, svekfullt och svinigt att först inte bara svika och bedra sin partner men sen också bestämma över hens huvud att fortsätta leva tillsammans som om ingenting har hänt, trots ett väldigt stort svek! Jag är rätt så snäll, lite för.. och väldigt förlåtande. Jag är dessutom väldigt ärlig så jag tycker jag förtjänar att få ärlighet tillbaka! En otrohet skulle jag kunna förlåta och fortsätta efter beroende på olika omständigheter och situationer, men krisen att gå igenom innan man kommer ut starkare kräver att båda verkligen jobbar för det! Det allra största sveket är att inte själv få välja om jag vill ge min partner en ny chans.


    Precis och det är också så de allra flesta utan dolda motiv och skelett i garderoben resonerar. Därav skillnaderna i åsikter beroende på vilken sida av otrohet man är på.

    Men på ett forum ju allt att förvränga och vända upp och ner på moraliska värderingar som de flesta tar som självklara. Jag tror till exempel knappast man kläcker ur sig såna argument IRL där man vet att man får stå för dem. Men på virtuella mötesplatser går ju allt att förvanska.
  • Anonym (Man med egen erfare­nhet)
    Äldre 7 Nov 18:02
    Anonym (man) skrev 2018-11-07 17:44:06 följande:
    Det beror på om du tolkar hans inlägg bokstavligen eller symboliskt. Om du ser någon som är på väg att köra bil stupfull med familjen i baksätet vad tror du är bästa råd du kan ge?

    Säga att det inte är bra följt av en lång harang där du påpekar att det säkert kan gå bra ändå bara man kör försiktigt och inte gasar på allt för hårt och att det faktisk kan finnas positiva saker med att ta bilen ändå. För tänkt bara hur mycket snabbare man kommer hem jämfört med kollektivtrafiken, och det kan ju faktiskt bli lite roligt för alla med en vinglig bilfärd i 180.

    Eller...

    Förklara hur korkat och farligt det är att sätta sig i bilen öht UTAN en massa förklaringar för hur bra det kan vara att ta bilen ändå?

    Och om du väljer det andra alternativet skulle du inte fundera över varför i helvete man öht börjar prata om positiva saker med att köra onykter med familjen i baksätet? Vad man har för motiv och om man verkligen vill familjen väl?
    Var det du som tidigare sade att vi skulle hålla oss till ämnet?

    Jag förstår att du känner att du desperat måste försöka hitta på något enda exempel men tråden spårar ju ur fullständigt om vi ska debattera rattfylla och vilka andra ämnen och exempel som helst.

    Om du menar allvar med din argumentation, om du själv tror på det du säger, så måste du väl rimligen klara av att ge exempel som är relevanta? Om du vill ens försöka vara trovärdig på en enda rad så måste du väl åtminstone klara av att argumentera och exemplifiera om otrohet utan att hitta på helt andra exempel?

    Eller vill du att vi ska dra upp exempel gällande månfärder eller fotboll eller precis vad som? Var tar då tråden vägen???
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 7 Nov 18:04
    Inga bekymmer skrev 2018-11-07 17:51:02 följande:

    Du skriver vi? Jag trodde HAN bokade rummet men det var alltså ett gemensamt beslut?


    Nej. Det var han som bokade. Ordagrant:

    Han: Har inte vi ett svinviktigt möte i tre timmar nu???

    Jag: Minst!

    Han: Dåså. Jag orkar inte jobba mer.

    Han: Är du hemma och jobbar eller?

    Jag: nope.

    Han: Vilket rum ska vi va i?

    Jag: vet inte?

    Han: Hittade! (Kalenderinbjudan kom)

    Jag: jag har till och med lite jobb åt dig, kul va?

    Han: nej

    Han: Jag går till XX!! Kom! (Rummet)

    Efter vi gått, 1,5 h senare

    Jag: Så jävla produktiva människor.... Men kul! :D

    Han: Eller hur! Bästa mötet på hela dagen
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 7 Nov 18:07
    +1
    Anonym (man) skrev 2018-11-07 17:44:06 följande:

    Det beror på om du tolkar hans inlägg bokstavligen eller symboliskt. Om du ser någon som är på väg att köra bil stupfull med familjen i baksätet vad tror du är bästa råd du kan ge?

    Säga att det inte är bra följt av en lång harang där du påpekar att det säkert kan gå bra ändå bara man kör försiktigt och inte gasar på allt för hårt och att det faktisk kan finnas positiva saker med att ta bilen ändå. För tänkt bara hur mycket snabbare man kommer hem jämfört med kollektivtrafiken, och det kan ju faktiskt bli lite roligt för alla med en vinglig bilfärd i 180.

    Eller...

    Förklara hur korkat och farligt det är att sätta sig i bilen öht UTAN en massa förklaringar för hur bra det kan vara att ta bilen ändå?

    Och om du väljer det andra alternativet skulle du inte fundera över varför i helvete man öht börjar prata om positiva saker med att köra onykter med familjen i baksätet? Vad man har för motiv och om man verkligen vill familjen väl?


    Att jämföra att vara tänd på en kollega med att riskera livet på hela sin familj är ju inte relevant överhuvudtaget...
  • Anonym (felix­)
    Äldre 7 Nov 18:56

    TS verkar vara glad för att leka med ord. Det intressanta omkring mötesinvitationen var ju att du spelade med och tog ännu ett steg, inte vem som bokade i outlook. Sådan är det ju med mycket annat som TS skriver " Vi har inte sagt något¨, "det är tankar som händer i mitt huvud" osv. Dags för en reality check?


    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-07 18:04:59 följande:
    Nej. Det var han som bokade. Ordagrant:

    Han: Har inte vi ett svinviktigt möte i tre timmar nu???

    Jag: Minst! .....
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 7 Nov 19:00
    Anonym (felix) skrev 2018-11-07 18:56:54 följande:

    TS verkar vara glad för att leka med ord. Det intressanta omkring mötesinvitationen var ju att du spelade med och tog ännu ett steg, inte vem som bokade i outlook. Sådan är det ju med mycket annat som TS skriver " Vi har inte sagt något¨, "det är tankar som händer i mitt huvud" osv. Dags för en reality check?


    Jag har ju sagt att vi skriver skämtsamt/flirtigt med varann? Det har jag aldrig förnekat. Ja, jag spelade med, nåt annat har jag inte sagt? Han bokade dock ett rum. Vi har aldrig bokat ett rum utan att ha ett riktigt möte förut, vi har alltid tagit en kaffe i köket.

    Vi har dock aldrig skrivit något rakt ut, det gör vi ju inte ovan heller? utan det är på den nivån ovan. Dvs flirtigt, ja.
  • Anonym (felix­)
    Äldre 7 Nov 19:25
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-07 19:00:50 följande:
    Vi har dock aldrig skrivit något rakt ut, det gör vi ju inte ovan heller? 
    Det är symboliken som är det viktiga, inte vad som sägs. Du väljer att vara i ett enskilt lokal med en kollega, där ni båda vet att arbetsrelaterat ändamål helt saknas. Att skämta/flirta på skype är accepterat beteende på en arbetsplats och i när man är i ett förhållande. Att fika tillsammans i köket lite för länge är det också. Det ni gör är det inte och är inte längre flirt. Men det vet du ju gott själv.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 7 Nov 19:27
    Anonym (felix) skrev 2018-11-07 19:25:27 följande:

    Det är symboliken som är det viktiga, inte vad som sägs. Du väljer att vara i ett enskilt lokal med en kollega, där ni båda vet att arbetsrelaterat ändamål helt saknas. Att skämta/flirta på skype är accepterat beteende på en arbetsplats och i när man är i ett förhållande. Att fika tillsammans i köket lite för länge är det också. Det ni gör är det inte och är inte längre flirt. Men det vet du ju gott själv.


    Flirt är ju precis vad det är. Än så länge.
  • Äldre 7 Nov 19:58

    TS för helv*te, ta kommando över situationen som sagt innan du hamnar i en rejäl knipa.

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift