• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    427252 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    427252

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 06:16
    Plupp73 skrev 2018-11-07 22:24:08 följande:

    Min allra bästa vän har ett i grunden bra äktenskap, och i mitt tycke en fantastisk man. De har varit gifta i +20 år, ihop i nästan 30 år.

    Ändå började hon flirta med en kollega. De klickade verkligen, och han fick henne att se andra sidor hos sig själv än hon sett med sin man. De såg till att jobba ihop, tog extrapass osv. Tillslut blev flirten en vedertagen "sanning" på jobbet. Det var så uppenbart. Hon blev hög av honom och av dem, hon kunde, men ville inte sluta. Tillslut hade hon mist kontrollen, och hon blev förälskad på riktigt i honom - och började tänka på att lämna man och barn för honom.

    Men hon blev feg, klarade inte att möta makens och familjens besvikelse. Tillslut drog den andre mannen sig bort från deras magiska glasbubbla, troligen ledsen. Gick tillbaka till den fru han lämnat.

    Hon lever kvar med sin man, men kan fortfarande idag storgråta över att hon saknar sin kollega, deras samtal och allt hon var med honom.

    Snälla, se nu till att inte hamna där!


    Tack för att du delar den historien. Jag vill ju inte hamna där.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 06:20
    Anonym (Sad) skrev 2018-11-07 23:44:28 följande:

    Har din man märkt något, tycker att det verkar lysa igenom att du går lite på moln?

    Det verkar som du befinner dej på ett sluttande plan som blir brantare o brantare och risken är att du ramlar dit.

    Du skrev att det inte var aktuellt att lämna din man, vad sker om du ligger med den andre?

    Tycker att du ska berätta för din man att du har starka känslor för den andre, men att det inte har hänt något.

    Kan kanske vara så att han "bestämmer" hur ert förhållande ska bli i framtiden, kan inte vara kul att vara/bli den andra mannen på listan.

    Om du ligger med den andre hoppas att du har gjort slut med din man innan, antar att han är värd det innan du sviker honom.


    Ja, det känns som om att jag är på ett sluttande plan. Min man har märkt att jag är mer tystlåten än vanligt, och det är ju för att så mycket tankar snurrar. Jag vaknar vid 05 på morgnarna etc. Jag inser ju mer och mer att jag inte har samvetet att leva med om jag skulle göra nåt, om det är såhär redan nu.
  • Äldre 8 Nov 07:21
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 06:20:00 följande:

    Ja, det känns som om att jag är på ett sluttande plan. Min man har märkt att jag är mer tystlåten än vanligt, och det är ju för att så mycket tankar snurrar. Jag vaknar vid 05 på morgnarna etc. Jag inser ju mer och mer att jag inte har samvetet att leva med om jag skulle göra nåt, om det är såhär redan nu.


    Problemet är att du inte tar ansvar för situationen. Om du blir upptäckt kan allting du haft rinna dig ur händerna inom loppet av en sekund.

    Jag får påminna min bästa vän regelbundet fortfarande om att inte försätta sig i situationer där hon blir ensam med den andre mannen. De har fortfarande en del med varandra att göra avs jobbet. Idag väljer hon bort alla tillfällen som innebär möten på enskilt rum osv, men det smärtar en del. Hon älskar sin man.
  • Anonym (man)
    Äldre 8 Nov 08:46
    Diversifierat skrev 2018-11-07 23:57:43 följande:

    Samma princip oavsett vilken otrohet jag får reda på. Låt säga att jag vet att två kollegor pippade på jobbfesten och att de båda är gifta. Inte i helvete skulle jag som utomstående då ta kontakt med de bedragna för att informera om den otrohet som inträffat?! Hur orimligt låter inte ett sånt beteende på en skala, vilken sadistisk och respektlös människa skulle göra nåt sånt?!


    Hur menar du sadistisk och respektlös?
    Det är väl inte personens fel att de pippat sönder sitt förhållande?

    Personligen är jag evigt tacksam till den som berättade för mig att mitt ex pippade någon annan så jag slapp gå omkring som en idiot och inte ha en aning om vad som pågick bakom min rygg. Alla fega jävlar som vetat men valt att inte säga något sade jag upp bekantskapen med.
  • Anonym (man)
    Äldre 8 Nov 08:58
    Anonym (Claire) skrev 2018-11-07 23:49:05 följande:
    Jag fattar inte riktigt hur du tänker. Vadå "innan firmafesten", som om du tror att något ska hända då och det ens är ett alternativ att du ska agera på dina känslor på något sätt?? Om han tar dig till ett konferensrum och börjar hångla upp dig på bordet, då är du helt med på noterna eller? Och du stoppar honom inte heller när han börjar klä av dig utan går honom till mötes - eller vänta, är det det du egentligen hoppas på ska ske? Skärp dig.
    tror jag med, hon säger ju själv att anledningen till att hon gick med på ett enskilt "möte" var för spänningen. Klart som fan att det är likadant med firmafesten och aw. Att det inte kommer hända nåt för det finns andra på festen är ju en ganska klen ursäkt. Vill man så går det alltid att hitta sätt. Fattar inte hur man kan vara så vårdslös med sin familj. Ingen fest eller aw är värd nåt sånt. Och jag tror knappast det hade varit så himla viktigt att gå på det om det inte varit för att den andra snubben kommer vara där.

    Trotts allt snack om att hon förstår så tar hon i praktiken ett steg åt fel hål gång på gång. Tror det är rätt kört för TS om hon fortsätter såhär.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 09:05
    Plupp73 skrev 2018-11-08 07:21:28 följande:

    Problemet är att du inte tar ansvar för situationen. Om du blir upptäckt kan allting du haft rinna dig ur händerna inom loppet av en sekund.

    Jag får påminna min bästa vän regelbundet fortfarande om att inte försätta sig i situationer där hon blir ensam med den andre mannen. De har fortfarande en del med varandra att göra avs jobbet. Idag väljer hon bort alla tillfällen som innebär möten på enskilt rum osv, men det smärtar en del. Hon älskar sin man.


    Jag håller med. Jag borde ta ansvar och förflytta mig från situationen.

    Vi möttes vid kaffemaskinen nu. Han pratade i tel men pekade och undrade om vi skulle sätta oss, jag tog en kaffe och skakade på huvudet och gick. Myrsteg.
  • Äldre 8 Nov 09:26
    Diversifierat skrev 2018-11-07 23:47:59 följande:

    Till att börja med så har jag inte varit otrogen, och det som hände i mitt fall som gränsade till otrohet fick också min sambo veta genom att jag själv berättade.

    För det andra så har jag aldrig haft några synpunkter på hur vännerna till TS man bör agera om de skulle få reda på en otrohet. Förmodligen lär de berätta för mannen eftersom de känner sig moraliskt skyldiga att göra det, i egenskap av vän. Det jag hade synpunkter på var att den bedragna frugan skulle ?skvallra? för den bedragne mannen i det andra förhållandet. Ett sådant beteende är bara småaktigt och helt omotiverat. Varför börja härja i nån annans förhållande för att ENS EGET förhållande brakat samman pga ENS EGEN partner. Jag skulle hålla alla mina tummar för att det åtminstone stannar vid ett trasigt förhållande istället för två. Och jag skulle VERKLIGEN inte vilja vara med att bidra till ett drama som jag inte har något med att göra alls.

    Sämre dager eller inte - i mitt fall blev resultatet att jag inte kunde välja eller hantera situationen och på olika sätt såg till att relationerna med båda personerna gick förlorade, jag tänkte vid ett avgörande skede att ?det här fixad jag inte, jag får offra mig själv för jag kan inte klara av att offra eller tillgodose någon av de två alternativen?. Alla tre i dramat har såklart tagit skada men jag är den som fick ta störst konsekvenser både rent praktiskt och känslomässigt/ensamhetsmässigt. Med det sagt så kan jag också framhålla att jag på intet sätt är nöjd med min dysfunktionella hantering av situationen, men till slut såg jag inget annat alternativ än att hoppa rakt ut i tomma intet i ett försök att få lite andrum.


    Ett drama som du inte har att göra med alls tycker jag är en sanning med modifikation i ett sådant läge..Men jag förstår hur du tänker:)

    Din berättelse låter onekligen väldigt ledsam och sorglig. Jag känner medkänsla för dig i din berättelse för jag vet också hur det är att ha gjort saker som man kunnat göra annorlunda... (Dock ej otrohet.)

    Men tyvärr kan man inte vrida tillbaka tiden... Och livet är ju så, ibland är man inte kapabel till att tänka sunt, rätt och agera på ett sätt som blir bra för en i det långa loppet och det måste man förlåta sig själv för om man ska orka gå vidare! Jag vet inte hur du hade det med din sambo i ert förhållande men jag tänker mig att det var en stor förlust för dig och just att ingen fick bli lycklig ändå i slutändan när det kommer till kärleken:(

    Det viktiga är vad man lär sig och hur man gör för att utvecklas och göra bättre val i framtiden. Och söka hjälp om det behövs.

    En ganska stor skillnad mellan dig och TS är (än så länge) ändå att du hade samvete nog att inte vilja bedra din sambo och att du var lojal och modig nog att berätta om dina känslor för din sambo innan det går så långt som i TS fall.

    Vissa dagar ångrar jag mitt val av partner som jag valde att gifta mig med och skaffa 3 barn med..men så länge kampen är mödan värd och hoppet finns kvar så kommer jag fortsätta kämpa, inte minst för mina barn som skulle få ett mycket sämre liv om vi går isär, vilket inte heller är aktuellt än på länge pga praktiska skäl... och att jag inte är där än.

    Älskar min man, men rent känslomässigt och samvetsmässigt så skulle jag kunna kära ner mig i nån annan.. Lojaliteten från honom mot mig har inte varit den bästa direkt... MEN två fel gör inte ett rätt så jag kommer inte välja att föda en ev crusch på nån annan så länge jag väljer att fortsätta med min man, för det leder inte till något gott!! Och jag skulle också få sjukt dåligt samvete eftersom jag till viss del är så mycket mer medveten och känner mig själv väldigt bra, så det skulle va väldigt elakt om man agerar utifrån sådana känslor.

    I framtiden hoppas jag på ett lyckligare och mer harmoniskt äktenskap ungefär som när vi haft våra bästa år hittills, fast med tillit inom alla plan! Med det är en lång och tung väg att gå.. Jättelång...!

    Så jag får leva lite mer i nuet och suga åt mig så mycket jag bara kan av allt jag ändå har att glädjas åt. <3
  • Anonym (Ingen kul jul)
    Äldre 8 Nov 10:05

    Tror också på en familjetragedi lagomt till jul om detta fortsätter. Gör ont i mig då jag tänker på de oskyldiga barnen och mannen. Ts verkar ju iövrigt vettig men att sätta ett lyckligt familjeliv på spel känns svinaktigt, som hon också inledde tråden med.

  • Äldre 8 Nov 11:04
    Anonym (man) skrev 2018-11-08 08:46:42 följande:

    Hur menar du sadistisk och respektlös?

    Det är väl inte personens fel att de pippat sönder sitt förhållande?

    Personligen är jag evigt tacksam till den som berättade för mig att mitt ex pippade någon annan så jag slapp gå omkring som en idiot och inte ha en aning om vad som pågick bakom min rygg. Alla fega jävlar som vetat men valt att inte säga något sade jag upp bekantskapen med.


    Det är väl lite av en trend i samhället va? Man ska inte lägga sig i nån annans liv. Sköt dig själv och ditt och skit i andra!! Så fungerar inte riktigt jag.. Men jag vill hellre hjälpa än stjälpa!

    Det kan ju aldrig va ett fullt ut lyckligt och harmoniskt förhållande om man väljer att söka nån annanstans om man tydligt deklarerat att otrohet är fel och tagit ställning för det och kommit överens om gränser? Då det väl bättre att sanningen kommer fram så har man valet att bryta det destruktiva flyktbeteendet och börja jobba med sig själv båda två och sin relation, om det är det båda vill? Så tänker jag. Och det är fan inte upp till den otrogna partnern att fatta ett sånt beslut över mitt huvud och utan min vetskap!!!! Det där att man inte ska berätta för att det man inte vet har man inte ont av, det är nånting man säger, generellt sätt, för att man är för feg för att stå för det man har gjort!!! Man intalar sig själv att man gör det av omtanke men det är ren lögn.

    Var det många som VISSTE men inte sa nånting? För man vill ju inte heller spinna iväg och skapa misstankar i onödan liksom. Men vet man och känner paret så är det ju en helt annan sak. Eller om man starkt misstänker så kan man ju ställa lite frågor ev... Jag vet att alla mina nära vänner skulle informera mig om de skulle råka få veta att nånting pågår bakom min rygg iaf!! De känner mig så pass väl att de iaf vet att jag skulle vilja veta!!
  • Äldre 8 Nov 11:15
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 09:05:36 följande:

    Jag håller med. Jag borde ta ansvar och förflytta mig från situationen.

    Vi möttes vid kaffemaskinen nu. Han pratade i tel men pekade och undrade om vi skulle sätta oss, jag tog en kaffe och skakade på huvudet och gick. Myrsteg.


    Bra! Fortsätt så och utsätt dig INTE för situationer eller sammanhang där du kan komma att falla och gå helt emot dina egna principer. Kom ihåg som sagt att fantasin är mycket bättre än det blir i verkligheten!
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift