• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    412255 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    412255

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (man)
    Äldre 8 Nov 12:01
    Inga bekymmer skrev 2018-11-08 11:04:15 följande:
    Det är väl lite av en trend i samhället va? Man ska inte lägga sig i nån annans liv. Sköt dig själv och ditt och skit i andra!! Så fungerar inte riktigt jag.. Men jag vill hellre hjälpa än stjälpa!

    Det kan ju aldrig va ett fullt ut lyckligt och harmoniskt förhållande om man väljer att söka nån annanstans om man tydligt deklarerat att otrohet är fel och tagit ställning för det och kommit överens om gränser? Då det väl bättre att sanningen kommer fram så har man valet att bryta det destruktiva flyktbeteendet och börja jobba med sig själv båda två och sin relation, om det är det båda vill? Så tänker jag. Och det är fan inte upp till den otrogna partnern att fatta ett sånt beslut över mitt huvud och utan min vetskap!!!! Det där att man inte ska berätta för att det man inte vet har man inte ont av, det är nånting man säger, generellt sätt, för att man är för feg för att stå för det man har gjort!!! Man intalar sig själv att man gör det av omtanke men det är ren lögn.

    Var det många som VISSTE men inte sa nånting? För man vill ju inte heller spinna iväg och skapa misstankar i onödan liksom. Men vet man och känner paret så är det ju en helt annan sak. Eller om man starkt misstänker så kan man ju ställa lite frågor ev... Jag vet att alla mina nära vänner skulle informera mig om de skulle råka få veta att nånting pågår bakom min rygg iaf!! De känner mig så pass väl att de iaf vet att jag skulle vilja veta!!
    Ja det är rätt lustigt det där, varje gång frågan dyker upp så ser man samma mönster. Så gott som alla som varit otrogna tycker man inte ska berätta medan så gott som alla som inte varit otrogna eller blivit bedragna tycker man bör få veta.

    Ja det fanns flera som visste men valde att inte säga något, iof var det hennes vänner som sen blev gemensamma vänner. Så jag kan absolut förstå att de valde att stå på hennes sida och vara lojala mot henne. Men de gjorde sitt val att vara lojala mot henne och olojala mot mig, så då fick det bli så.

    Ingen av mina vänner visste, de hade garanterat informerat mig. Jag har känt alla mina vänner länge och de vet vad jag tycker och jag vet vilka slags värderingar de har och vad de går för.
  • Anonym (FYI)
    Äldre 8 Nov 12:01
    Anonym (man) skrev 2018-11-08 08:58:53 följande:
    tror jag med, hon säger ju själv att anledningen till att hon gick med på ett enskilt "möte" var för spänningen. Klart som fan att det är likadant med firmafesten och aw. Att det inte kommer hända nåt för det finns andra på festen är ju en ganska klen ursäkt. Vill man så går det alltid att hitta sätt. Fattar inte hur man kan vara så vårdslös med sin familj. Ingen fest eller aw är värd nåt sånt. Och jag tror knappast det hade varit så himla viktigt att gå på det om det inte varit för att den andra snubben kommer vara där.

    Trotts allt snack om att hon förstår så tar hon i praktiken ett steg åt fel hål gång på gång. Tror det är rätt kört för TS om hon fortsätter såhär.
    Anonym (Ingen kul jul) skrev 2018-11-08 10:05:46 följande:

    Tror också på en familjetragedi lagomt till jul om detta fortsätter. Gör ont i mig då jag tänker på de oskyldiga barnen och mannen. Ts verkar ju iövrigt vettig men att sätta ett lyckligt familjeliv på spel känns svinaktigt, som hon också inledde tråden med.


    Så sant.

    Och både firmafesten och aw:n ger det som behövs för att gå över gränsen.
    Alkohol, Tid (Ingen hemma som sitter och väntar. Utan legitimt...hon är på firmafest??)

  • Äldre 8 Nov 12:19
    Anonym (man) skrev 2018-11-08 12:01:23 följande:

    Ja det är rätt lustigt det där, varje gång frågan dyker upp så ser man samma mönster. Så gott som alla som varit otrogna tycker man inte ska berätta medan så gott som alla som inte varit otrogna eller blivit bedragna tycker man bör få veta.

    Ja det fanns flera som visste men valde att inte säga något, iof var det hennes vänner som sen blev gemensamma vänner. Så jag kan absolut förstå att de valde att stå på hennes sida och vara lojala mot henne. Men de gjorde sitt val att vara lojala mot henne och olojala mot mig, så då fick det bli så.

    Ingen av mina vänner visste, de hade garanterat informerat mig. Jag har känt alla mina vänner länge och de vet vad jag tycker och jag vet vilka slags värderingar de har och vad de går för.


    Man kan förstå dem på ett känslomässigt plan lite beroende på relationen, men beror lite på hur länge det pågick och på vilket sätt de påverkade ditt ex. Om det bara var hennes vänner som visste så blir jag ju lite nyfiken på vem som gav infon till dig? Vet ditt ex om det och är de vänner idag?
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 13:09
    Inga bekymmer skrev 2018-11-08 11:15:15 följande:

    Bra! Fortsätt så och utsätt dig INTE för situationer eller sammanhang där du kan komma att falla och gå helt emot dina egna principer. Kom ihåg som sagt att fantasin är mycket bättre än det blir i verkligheten!


    Det är nog sant att fantasin i 9 fall av 10 är bättre. Han kom förbi nyss och vi kollade på en jobbgrej som jag bad honom fixa. Han frågade med ett leende om vi skulle boka upp ett rum när vi kan bägge två och ha möte om det som i förrigår? (Det är inget vi behöver ha möte om). Jag sa att jag mailar det till honom istället. AAAAAAAA. Jag vill ju. Men jag sa ändå nej.

    Nu sitter han i kurs resten av dagen och imorgon. Nog också bra då det minimerar kontakten.
  • Äldre 8 Nov 13:19
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 13:09:41 följande:
    Det är nog sant att fantasin i 9 fall av 10 är bättre. Han kom förbi nyss och vi kollade på en jobbgrej som jag bad honom fixa. Han frågade med ett leende om vi skulle boka upp ett rum när vi kan bägge två och ha möte om det som i förrigår? (Det är inget vi behöver ha möte om). Jag sa att jag mailar det till honom istället. AAAAAAAA. Jag vill ju. Men jag sa ändå nej.

    Nu sitter han i kurs resten av dagen och imorgon. Nog också bra då det minimerar kontakten.
    Du nämnde om en firmafest. Två val där. Antingen utebli eller håll dig till alkoholfritt under hela festen. Du går på en väldigt skör lina nu........
  • Äldre 8 Nov 13:20
    Anonym (man) skrev 2018-11-08 12:01:23 följande:

    Ja det är rätt lustigt det där, varje gång frågan dyker upp så ser man samma mönster. Så gott som alla som varit otrogna tycker man inte ska berätta medan så gott som alla som inte varit otrogna eller blivit bedragna tycker man bör få veta.

    Ja det fanns flera som visste men valde att inte säga något, iof var det hennes vänner som sen blev gemensamma vänner. Så jag kan absolut förstå att de valde att stå på hennes sida och vara lojala mot henne. Men de gjorde sitt val att vara lojala mot henne och olojala mot mig, så då fick det bli så.

    Ingen av mina vänner visste, de hade garanterat informerat mig. Jag har känt alla mina vänner länge och de vet vad jag tycker och jag vet vilka slags värderingar de har och vad de går för.


    En riktigt bra vän för mig är en sån vän som kan ifrågasätta mig och säga vad de tycker och hjälpa mig att inte förstöra för mig själv, om de märker att jag är på väg åt fel håll på nåt sätt!! Inte en vän som håller mig bakom ryggen och hejar på vad jag än gör.
  • Anonym (man)
    Äldre 8 Nov 13:36
    Inga bekymmer skrev 2018-11-08 12:19:28 följande:
    Man kan förstå dem på ett känslomässigt plan lite beroende på relationen, men beror lite på hur länge det pågick och på vilket sätt de påverkade ditt ex. Om det bara var hennes vänner som visste så blir jag ju lite nyfiken på vem som gav infon till dig? Vet ditt ex om det och är de vänner idag?
    Haha, ja det var en riktigt snaskig historia a la jerry springer Flört

    Det som hände var att min dåvarande fru blev riktigt osams med en av sina "väninnor" (en av dem som visste). Och som hämnd berättade hennes man för mig vad som pågick. Hela historien är så jävla låg som den kan bli, riktig WT stuk på det hela. Är så jäkla glad att jag slipper umgås med alla dessa personer längre för de är fan i en klass för sig. 

    Ja hon vet om att det var de som berättade eftersom han gjorde det framför näsan på henne. Vart ett jäkla liv mellan dem efter det. De är inte längre vänner kan man väl säga :)

    Men för min del så spelar det ingen roll vad han hade för motiv med att berätta, huvudsaken är att jag fick reda på det och jag är honom evigt tacksam för att han berättade. 
  • Äldre 8 Nov 13:43
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 13:09:41 följande:

    Det är nog sant att fantasin i 9 fall av 10 är bättre. Han kom förbi nyss och vi kollade på en jobbgrej som jag bad honom fixa. Han frågade med ett leende om vi skulle boka upp ett rum när vi kan bägge två och ha möte om det som i förrigår? (Det är inget vi behöver ha möte om). Jag sa att jag mailar det till honom istället. AAAAAAAA. Jag vill ju. Men jag sa ändå nej.

    Nu sitter han i kurs resten av dagen och imorgon. Nog också bra då det minimerar kontakten.


    Jag förstår att du vill för att du attraheras galet mkt, att han gör dig glad och allt det där, men känner du inte lite mindre dåligt samvete när du börjat sätta gränser som du verkat göra nu iaf?

    Såvida du efter 14 år inte har ett sexliv som inte utvecklats alls.. Så lär det stämma iaf! Sen menar jag att i fantasin så kommer det ju aldrig komma fram, men i ditt fall så tror jag att det kommer göra det om du förverkligar den.. Och då följer ju ganska mkt kaos, olycka, sårade partners och barn som kommer må dåligt och känna av krisen och att allt inte står rätt till mellan mamma och pappa! Och i värsta tänkbara scenario för dig och dina barn så har de snart två hem att pendla mellan och en mamma med riktigt dåligt samvete och en pappa som kanske knappt orkar hålla ihop pga alla sårade känslor och det enorma sveket som det är.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 14:13
    Kirenaj68 skrev 2018-11-08 13:19:58 följande:

    Du nämnde om en firmafest. Två val där. Antingen utebli eller håll dig till alkoholfritt under hela festen. Du går på en väldigt skör lina nu........


    Jag vet att jag går på en skör lina. Men ju mer jag tänker på just firmafesten så är det inte den stora festen jag är orolig för. Det är han och jag på tu man hand jag är orolig för. Och vi kommer inte vara det på den festen.
    Inga bekymmer skrev 2018-11-08 13:43:24 följande:

    Jag förstår att du vill för att du attraheras galet mkt, att han gör dig glad och allt det där, men känner du inte lite mindre dåligt samvete när du börjat sätta gränser som du verkat göra nu iaf?

    Såvida du efter 14 år inte har ett sexliv som inte utvecklats alls.. Så lär det stämma iaf! Sen menar jag att i fantasin så kommer det ju aldrig komma fram, men i ditt fall så tror jag att det kommer göra det om du förverkligar den.. Och då följer ju ganska mkt kaos, olycka, sårade partners och barn som kommer må dåligt och känna av krisen och att allt inte står rätt till mellan mamma och pappa! Och i värsta tänkbara scenario för dig och dina barn så har de snart två hem att pendla mellan och en mamma med riktigt dåligt samvete och en pappa som kanske knappt orkar hålla ihop pga alla sårade känslor och det enorma sveket som det är.


    Än känns det bara jobbigt att inse att vi inte borde hänga alls, hur kul vi än har ihop, tills/om det här svalnar. Men lite bra att jag sa nej, absolut.

    Sexlivet hemma är bra och varierat, så det är inte det.

    Just nu är jag mer rädd att min man ska hitta den här tråden och läsa allt...
  • Anonym (FYI)
    Äldre 8 Nov 14:37
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 14:13:57 följande:
    Jag vet att jag går på en skör lina. Men ju mer jag tänker på just firmafesten så är det inte den stora festen jag är orolig för. Det är han och jag på tu man hand jag är orolig för. Och vi kommer inte vara det på den festen.
    Inga bekymmer skrev 2018-11-08 13:43:24 följande:

    Jag förstår att du vill för att du attraheras galet mkt, att han gör dig glad och allt det där, men känner du inte lite mindre dåligt samvete när du börjat sätta gränser som du verkat göra nu iaf?

    Såvida du efter 14 år inte har ett sexliv som inte utvecklats alls.. Så lär det stämma iaf! Sen menar jag att i fantasin så kommer det ju aldrig komma fram, men i ditt fall så tror jag att det kommer göra det om du förverkligar den.. Och då följer ju ganska mkt kaos, olycka, sårade partners och barn som kommer må dåligt och känna av krisen och att allt inte står rätt till mellan mamma och pappa! Och i värsta tänkbara scenario för dig och dina barn så har de snart två hem att pendla mellan och en mamma med riktigt dåligt samvete och en pappa som kanske knappt orkar hålla ihop pga alla sårade känslor och det enorma sveket som det är.


    Än känns det bara jobbigt att inse att vi inte borde hänga alls, hur kul vi än har ihop, tills/om det här svalnar. Men lite bra att jag sa nej, absolut.

    Sexlivet hemma är bra och varierat, så det är inte det.

    Just nu är jag mer rädd att min man ska hitta den här tråden och läsa allt...
    Ja den risken är ju överhängande om han någon gång hänger på FL
    Tråden har ju legat överst i flödet snart en vecka.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift