• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411892 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411892

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Äldre 8 Nov 15:21
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 14:13:57 följande:
    Jag vet att jag går på en skör lina. Men ju mer jag tänker på just firmafesten så är det inte den stora festen jag är orolig för. Det är han och jag på tu man hand jag är orolig för. Och vi kommer inte vara det på den festen.
    Inga bekymmer skrev 2018-11-08 13:43:24 följande:

    Jag förstår att du vill för att du attraheras galet mkt, att han gör dig glad och allt det där, men känner du inte lite mindre dåligt samvete när du börjat sätta gränser som du verkat göra nu iaf?

    Såvida du efter 14 år inte har ett sexliv som inte utvecklats alls.. Så lär det stämma iaf! Sen menar jag att i fantasin så kommer det ju aldrig komma fram, men i ditt fall så tror jag att det kommer göra det om du förverkligar den.. Och då följer ju ganska mkt kaos, olycka, sårade partners och barn som kommer må dåligt och känna av krisen och att allt inte står rätt till mellan mamma och pappa! Och i värsta tänkbara scenario för dig och dina barn så har de snart två hem att pendla mellan och en mamma med riktigt dåligt samvete och en pappa som kanske knappt orkar hålla ihop pga alla sårade känslor och det enorma sveket som det är.


    Än känns det bara jobbigt att inse att vi inte borde hänga alls, hur kul vi än har ihop, tills/om det här svalnar. Men lite bra att jag sa nej, absolut.

    Sexlivet hemma är bra och varierat, så det är inte det.

    Just nu är jag mer rädd att min man ska hitta den här tråden och läsa allt...
    TS. I din ts bad du om konstruktiva råd. Det har du fått i mängder. Men varje gång  är det en ny grej. Vill inte, kan inte, är rädd för, längtar så o.s.v. Den här tråden går nu bara i cirklar. Din kollega är vuxen och får ta ansvaret för sin familj, men du är ju på det klara med att du skulle svika din familj rejält och du ligger med honom. Vad mer är det vi ska säga egentligen? 
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 15:31
    Kirenaj68 skrev 2018-11-08 15:21:58 följande:

    TS. I din ts bad du om konstruktiva råd. Det har du fått i mängder. Men varje gång  är det en ny grej. Vill inte, kan inte, är rädd för, längtar så o.s.v. Den här tråden går nu bara i cirklar. Din kollega är vuxen och får ta ansvaret för sin familj, men du är ju på det klara med att du skulle svika din familj rejält och du ligger med honom. Vad mer är det vi ska säga egentligen? 


    Klart det går i cirklar efter så många inlägg/svar...ni behöver inte säga något mer om ni inte vill. Jag är tacksam för de svar och allt konstruktivt jag fått. För er är det ju över - jag är fortfarande mitt i det hela. Men självklart behöver ingen svara mer om en inte vill.
  • Anonym (FYI)
    Äldre 8 Nov 15:43
    Kirenaj68 skrev 2018-11-08 15:21:58 följande:
    TS. I din ts bad du om konstruktiva råd. Det har du fått i mängder. Men varje gång  är det en ny grej. Vill inte, kan inte, är rädd för, längtar så o.s.v. Den här tråden går nu bara i cirklar. Din kollega är vuxen och får ta ansvaret för sin familj, men du är ju på det klara med att du skulle svika din familj rejält och du ligger med honom. Vad mer är det vi ska säga egentligen? 
    Passa dig så du inte blir anklagad för att vara otrevlig och att det är önskvärt att du lämnar tråden när du säger så.
    Det blev jag för ung 100 inlägg sedan då jag också blev frustrerad av att ts inte tog åt sig något av kritiken utan bara körde med "Jag vill...Kan inte kontrollera",
    och hela tiden tar det till nästa nivå i det sluttande planet.
    Då är det som att slå huvudet i en stenvägg och då får man kanske räkna med hårda och syniska kommentarer.

    Ts vill ha konstruktiva råd som "Hur hade du känt om din man gjort likadant" o.s.v.
    Men dom råden hjälper inte..Varje vettig människa blir ledsen och känner sig sviken i en relation dom tror är bra, och som visar sig vara motsatsen. Det tror jag gäller även ts.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 15:50
    Anonym (FYI) skrev 2018-11-08 15:43:58 följande:

    Passa dig så du inte blir anklagad för att vara otrevlig och att det är önskvärt att du lämnar tråden när du säger så.

    Det blev jag för ung 100 inlägg sedan då jag också blev frustrerad av att ts inte tog åt sig något av kritiken utan bara körde med "Jag vill...Kan inte kontrollera",

    och hela tiden tar det till nästa nivå i det sluttande planet.

    Då är det som att slå huvudet i en stenvägg och då får man kanske räkna med hårda och syniska kommentarer.

    Ts vill ha konstruktiva råd som "Hur hade du känt om din man gjort likadant" o.s.v.

    Men dom råden hjälper inte..Varje vettig människa blir ledsen och känner sig sviken i en relation dom tror är bra, och som visar sig vara motsatsen. Det tror jag gäller även ts.


    Men kan du bara lägga ner. Jag har inte ens skrivit / svarat ?jag kan inte kontrollera? NÅNSTANS som invändning när jag fått konstruktiva råd. INGENSTANS i denna tråd. Jag är väldigt medveten om mitt eget ansvar i detta och har aldrig skyllt på att det bara händer etc. Och hur kan du säga att det inte hjälper? Läser du öht vad jag skriver?!

    Idag har jag sagt nej till både kaffe och möte.

    Du ÄR bara otrevlig, till skillnad från många andra i den här tråden.
  • Anonym (FYI)
    Äldre 8 Nov 15:52
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 15:50:05 följande:
    Men kan du bara lägga ner. Jag har inte ens skrivit / svarat ?jag kan inte kontrollera? NÅNSTANS som invändning när jag fått konstruktiva råd. INGENSTANS i denna tråd. Jag är väldigt medveten om mitt eget ansvar i detta och har aldrig skyllt på att det bara händer etc. Och hur kan du säga att det inte hjälper? Läser du öht vad jag skriver?!

    Idag har jag sagt nej till både kaffe och möte.

    Du ÄR bara otrevlig, till skillnad från många andra i den här tråden.
    Se där...Drömmer
  • Äldre 8 Nov 17:57
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 15:31:40 följande:
    Klart det går i cirklar efter så många inlägg/svar...ni behöver inte säga något mer om ni inte vill. Jag är tacksam för de svar och allt konstruktivt jag fått. För er är det ju över - jag är fortfarande mitt i det hela. Men självklart behöver ingen svara mer om en inte vill.
    Ursäkta felskrivningen. Autokorrigeringen spelar en spratt ibland. Jag menade så klart att du sviker din familj OM du ligger med honom och inget annat. Att sedan mer eller mindre skylla på insändarna för att tråden går i cirklar är felaktigt. Det är du som styr tråden med dina svar. Kom ihåg det. Dags att ta sig i kragen på riktigt nu och komma till ett beslut. Vilket inte borde vara så svårt. Du vet ju själv innerst inne vad som är det rätta att göra och du vet också vad du riskerar om du och kollegan löper lina ut: Två förstörda familjer. Vill du verkligen ha det på ditt samvete? För jag utgår ifrån att du har ett. 
  • Anonym (been therer­)
    Äldre 8 Nov 18:07

    Är kille
    Råkade för samma sak, jag kände att det fanns risk. Höll mig undan så gott jag kunde men när hon tog initiativet, så var det kört.
    6 månader av helvete och det mest underbara jag vart med om följde.
    Vi är båda kvar i våra respektive relation mest tackvare att hon bytte jobb. Annars vet jag inte hur det hade slutat.
    Vi gjorde mkt som i efterhand känns som ren galenskap. 
    Kan säga att relationen hemma efter det är inte samma längre. Inget är som förr.

    Det började som ett prassel, äventyr etc, men känslorna kom och det fanns inget stopp. och jag tror vi båda önskar att det aldrig hade hänt.


    Vi har fortfarande kontakt men ses inte längre.
     

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 18:23
    Kirenaj68 skrev 2018-11-08 17:57:57 följande:

    Ursäkta felskrivningen. Autokorrigeringen spelar en spratt ibland. Jag menade så klart att du sviker din familj OM du ligger med honom och inget annat. Att sedan mer eller mindre skylla på insändarna för att tråden går i cirklar är felaktigt. Det är du som styr tråden med dina svar. Kom ihåg det. Dags att ta sig i kragen på riktigt nu och komma till ett beslut. Vilket inte borde vara så svårt. Du vet ju själv innerst inne vad som är det rätta att göra och du vet också vad du riskerar om du och kollegan löper lina ut: Två förstörda familjer. Vill du verkligen ha det på ditt samvete? För jag utgår ifrån att du har ett. 


    Du missförstod mig nog - jag menade inte alls att skylla på insändarna, bara förklara att det är klart att det är klart att det går i cirklar (det är just det det gör hos mig, om och om igen). Jag vet innerst inne vad som är rätt och fel, och vad vi båda riskerar. Jag kan bara inte se klart. Jag har ingen annan att skylla än mig själv.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 18:31
    Anonym (been therer) skrev 2018-11-08 18:07:50 följande:

    Är kille

    Råkade för samma sak, jag kände att det fanns risk. Höll mig undan så gott jag kunde men när hon tog initiativet, så var det kört.

    6 månader av helvete och det mest underbara jag vart med om följde.

    Vi är båda kvar i våra respektive relation mest tackvare att hon bytte jobb. Annars vet jag inte hur det hade slutat.

    Vi gjorde mkt som i efterhand känns som ren galenskap. 

    Kan säga att relationen hemma efter det är inte samma längre. Inget är som förr.

    Det började som ett prassel, äventyr etc, men känslorna kom och det fanns inget stopp. och jag tror vi båda önskar att det aldrig hade hänt.

    Vi har fortfarande kontakt men ses inte längre.

     


    Känslorna för mig är redan här. Jag inser det. Men jag ser ju själv att det du beskriver är vägen som väntar om jag inte klarar dra i bromsen innan. Inget blir annars som förr. Jag vet inte ens om det kan bli som förr redan nu. Hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle sätta mig i den här situationen.
  • Äldre 8 Nov 18:54

    Din man vill inte vara med dig och andra i sängen?Något ni provat?

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift