• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    412127 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    412127

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Nyfikn­e
    Äldre 8 Nov 19:35
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 18:57:39 följande:
    Får jag fråga hur det gick till när ni gick över gränsen? Och hur lyckades ni få ett slut på det mer konkret?
    kom på att PM kanske inte går om man är anonym :)
  • Anonym (Avdra­matise­ra)
    Äldre 8 Nov 21:09

    Grattis till dina myrsteg ts! Keep up the good work!

    Hur känns det att börja ta distans till kollegan?

    Får det dig att må bra och känna dig lite stolt över dig själv och dina val?

  • Anonym (Avdra­matise­ra)
    Äldre 8 Nov 21:12

    Eller får det dig att känna dig deppig nere?

  • Äldre 8 Nov 21:28
    Anonym (man) skrev 2018-11-08 13:36:36 följande:

    Haha, ja det var en riktigt snaskig historia a la jerry springer 

    Det som hände var att min dåvarande fru blev riktigt osams med en av sina "väninnor" (en av dem som visste). Och som hämnd berättade hennes man för mig vad som pågick. Hela historien är så jävla låg som den kan bli, riktig WT stuk på det hela. Är så jäkla glad att jag slipper umgås med alla dessa personer längre för de är fan i en klass för sig. 

    Ja hon vet om att det var de som berättade eftersom han gjorde det framför näsan på henne. Vart ett jäkla liv mellan dem efter det. De är inte längre vänner kan man väl säga :)

    Men för min del så spelar det ingen roll vad han hade för motiv med att berätta, huvudsaken är att jag fick reda på det och jag är honom evigt tacksam för att han berättade. 


    Oh my... Hahaha förlåt att jag skrattar, men du verkar ha distans till det absurda i det och kan se det tragikomiska i hela situationen också sådär i efterhand...

    Alltså om man ska spekulera lite... så kan det ju ha varit så att mannen tyckte lite synd om dig men "inte fick" berätta för sin fru... och sen när de blev ovänner så tog han sin chans. Men det var minst sagt ett konstigt och riktigt okänsligt sätt att berätta det på och jag förstår att ditt ex sade upp bekantskapen där med..
  • Äldre 8 Nov 21:39
    66Joy skrev 2018-11-08 19:32:35 följande:

    En trygghet det för dig då,kommer ju att vara tyst om ert sexande han med.


    Lägg bara av!!!!!!! Läs i tråden och ta till dig en del kloka inlägg och om du har någon som helst förmåga att tänka som en normal människa... så kanske du kan utvecklas i någon mån istället för att komma med lögnaktiga påståenden och förstöra. Du kanske är mannen som TS vill ligga med?
  • Äldre 8 Nov 21:43

    Vilken onödig aggresivitet. Sök hjälp.Här är fritt att orda som man tycker.

  • Äldre 8 Nov 21:43

    Vilken onödig aggresivitet. Sök hjälp.Här är fritt att orda som man tycker.

  • Äldre 8 Nov 22:00
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-08 14:13:57 följande:

    Jag vet att jag går på en skör lina. Men ju mer jag tänker på just firmafesten så är det inte den stora festen jag är orolig för. Det är han och jag på tu man hand jag är orolig för. Och vi kommer inte vara det på den festen.Än känns det bara jobbigt att inse att vi inte borde hänga alls, hur kul vi än har ihop, tills/om det här svalnar. Men lite bra att jag sa nej, absolut.

    Sexlivet hemma är bra och varierat, så det är inte det.

    Just nu är jag mer rädd att min man ska hitta den här tråden och läsa allt...


    Varför är du rädd för det? Såvida han inte skulle slå sönder huset eller dig eller nät annat sånt våldsamt så vore det ev bra tror jag om han hittar den. Då kommer det ta stopp!

    I början så skrev du att du bara ville ligga med honom, att du måste bara få ligga med honom, att det kanske kunde få honom ur systemet. Fast.. .om sexlivet med din man är bra och varierat.. Varför skulle det då vara så viktigt att ligga med en annan?

    Sanningen är ju att du är förälskad i den här mannen.. Därför du inte kan känna dig så lättad eller att du har mindre dåligt samvete just nu. Men rent logiskt så kan du förstå att det ÄR det enda rätta TROTS dina känslor.

    Har du tänkt på nåt mer om det jag skrev om att lägga tid på din och din mans relation och kanske åka bort nån helg väldigt snart??
  • Äldre 8 Nov 22:16
    66Joy skrev 2018-11-08 21:43:23 följande:

    Vilken onödig aggresivitet. Sök hjälp.Här är fritt att orda som man tycker.


    Ja just det.. Fritt ord:) Om du efter många hundra inlägg plötsligt dyker upp frän ingenstans och utan att läsa nånting av allt TS skrivit och börjar ge såna råd så verkar du på riktigt rätt så korkad....
  • Anonym (felix­)
    Äldre 8 Nov 22:29
    66Joy skrev 2018-11-08 19:32:35 följande:

    En trygghet det för dig då,kommer ju att vara tyst om ert sexande han med.


    Murphy´s lag gäller alltså också för otrogna. Det finns ingen gräns för hur illa det kan gå på bara fem minuter genom tillfälligheter.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift