• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    412366 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    412366

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Äldre 9 Nov 11:45
    Anonym (man) skrev 2018-11-09 10:46:05 följande:

    Och priset för årets mest korkade råd går till......tadaaaaa...66Joy.....yeeeeyy!!!


    Ja verkligen!! Gick igång lite grann, det kan jag erkänna:) Men hans kommentar om att få hem lilla älsklingen fick mig faktiskt att skratta till lite.. Och det förstår du säkert varför..:)
  • Anonym (man)
    Äldre 9 Nov 12:55
    Inga bekymmer skrev 2018-11-09 11:45:09 följande:
    Ja verkligen!! Gick igång lite grann, det kan jag erkänna:) Men hans kommentar om att få hem lilla älsklingen fick mig faktiskt att skratta till lite.. Och det förstår du säkert varför..:)
    Haha, ja, om din MAN gillar andra mäns sås så kan jag absolut förstå att du skulle bli förvånad :)
  • Äldre 9 Nov 13:30
    Anonym (man) skrev 2018-11-09 12:55:05 följande:

    Haha, ja, om din MAN gillar andra mäns sås så kan jag absolut förstå att du skulle bli förvånad :)


    Hehe, ja exakt!!:)
  • Anonym (Ingen kul jul)
    Äldre 9 Nov 13:34

    Ts. Vad vet du denna man? Har du kollat med andra kvinnor på firman. När man läser mellan raderna så känns det lite som det klassiska erövrarbehovet av "ny tjej på jobbet". Han verkade ju limma på direkten. Har en polare som satt detta som ett mål att rista ett jack i kolven inom ett år med nya tänkbara. Sen berättar han glatt om detta på våra AW/pokerkvällar där också andra kollegor är med.

  • Anonym (man)
    Äldre 9 Nov 13:53
    Anonym (Ingen kul jul) skrev 2018-11-09 13:34:48 följande:

    Ts. Vad vet du denna man? Har du kollat med andra kvinnor på firman. När man läser mellan raderna så känns det lite som det klassiska erövrarbehovet av "ny tjej på jobbet". Han verkade ju limma på direkten. Har en polare som satt detta som ett mål att rista ett jack i kolven inom ett år med nya tänkbara. Sen berättar han glatt om detta på våra AW/pokerkvällar där också andra kollegor är med.


    Haha, såg en bild framför mig med en snubbe som ristar på sin "kolv".... aaaajjj!!!!

    Men jag håller med dig, väldigt vanligt att charmknutten som får någon på kontoret på fall dratt över halva firman. Och precis varenda en av tjejerna kan svära på sin mors grav att just hon är speciellast av alla för honom. 

    Men jag vet ärligt talat inte om den vetskapen hjälper, människor som är förälskade blir lite "korkade" (inget illa ment TS) och idealiserar personen de är förälskade i, blir blinda för brister. Så även om snubben dratt över halva kontoret ink huskatten så spelar det ingen roll för just HON är så mycket viktigare för honom än alla andra, hans känslor för just henne är så mycket renare och sanna än alla andra. Många ggr är det inte ens snubben man är förälskad i utan känslan av att vara förälskad. spänningen och pirret.
  • Anonym (Ingen kul jul)
    Äldre 9 Nov 14:11

    Känns bara tragiskt om TS riskerar allt för att bli en snackis. Jag vill bara henne och familjen väl i allt detta.

  • Anonym (man)
    Äldre 9 Nov 14:29
    Anonym (Ingen kul jul) skrev 2018-11-09 14:11:31 följande:

    Känns bara tragiskt om TS riskerar allt för att bli en snackis. Jag vill bara henne och familjen väl i allt detta.


    Förstår det, och det vill alla som skrivit att hon ska låta bli också.
    Och visst är det tragiskt, familjer som slås i spillror, ledsna barn, bittra föräldrar. Det är extremt destruktivt.  Så du har helt rätt.

    Det jag skrev hade inget med din text att göra, för du har rätt, ville bara fylla i lite med hur ologiskt många i TS situation tänker. När begäret går igång så flyger tyvärr allt (eller stora delar) vett ut genom fönstret.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 15:35
    Anonym (Ingen kul jul) skrev 2018-11-09 13:34:48 följande:

    Ts. Vad vet du denna man? Har du kollat med andra kvinnor på firman. När man läser mellan raderna så känns det lite som det klassiska erövrarbehovet av "ny tjej på jobbet". Han verkade ju limma på direkten. Har en polare som satt detta som ett mål att rista ett jack i kolven inom ett år med nya tänkbara. Sen berättar han glatt om detta på våra AW/pokerkvällar där också andra kollegor är med.


    Han har inte limmat på direkten. Vi har jobbat mkt ihop senaste året och han har inte varit flirtig / fysisk eller så - det är först nu typ 6-8 mån efter att jag började känna att det fanns en spänning mellan oss som han öht sagt eller skrivit ngt flirtigt. Jag har jobbat på ställen med flirtiga män, och jag upplever honom inte som en klassisk casanova. Det är han och jag som hänger för mkt, ingen av oss hänger enskilt med nån annan på det sättet (då tar man en kaffe i grupp). Hade han velat försöka eller verkligen velat flirta öppet med mig har han haft många chanser senaste halvåret - men isåfall låtit bli. Jag tror att han, om han öht har samma tankar, sitter med liknande dilemma / ångest som jag i grunden. Annars borde han vara rakare med vad han vill, när vi gått som katten runt het gröt så länge.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 9 Nov 15:41

    Han har suttit i heldagsmöten torsd-fred och gör det även månd-onsd nästa vecka. Så perfekt tillfälle för mig att få lite distans och försöka se allt nyktert. Ska göra vad jag kan för att fokusera alla mina tankar på min man i helgen. Vi hade en superbra kväll igår och jag vet ju att jag måste släppa den här förälskelsen, även om det är en fantastisk - och också fruktansvärd känsla - att gå runt och ha i kroppen.

    Wish me luck!

  • Anonym (6a på!!!)
    Äldre 9 Nov 15:46
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-10-14 21:26:58 följande:

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!


    Du får ligga med vem du vill. Det är en rättighet vi människor har. Och en frihet.

    Men jag tycker du ska vara tydlig mot din partner. Gör inget bakom ryggen för det kan uppfattas som ett svek.

    Om du känner stark förälskelse för någon (som är en positiv känsla)- varför ska du kväva den?

    Om någon annan känner svartsjuka (som är en negativ känsla som tillohcmed fått namnet -sjuka och benämns med en färg som symboliserar ondska)- är det inte bättre att den personen lägger band på sin svarta sjuka?

    Varför ska par fängsla varandra och äga varandra och förhindra varandra från att känna stark njutning av förälskelse? Förälskelse är bland det härligaste en människa kan känna och det är bara grymt att tvinga varandra att leva ett liv utan den. Förälskelse och stark sexuell attraktion känner man inte hur länge som helst för samma person. Och känslan är till råga på allt ett grundläggande mänskligt behov. Jag anser att monogama parrelationer förstör livet för många människor. Att det inte är naturligt utan en förlegad kvarleva från medeltiden. Sexualmoral. Fy!!!

    Prata med din äkta hälft, berätta helt ärligt hur du känner och berätta vad du vill. Om din partner verkligen älskar dig så vill personen inte begränsa din frihet på grund av svartsjuka och vanföreställningar om hur ett förhållande "ska" vara.

    Det kan sluta i något riktigt bra för både dig och din partner.

    Och slutar det dåligt, ja då hade ni väl inte ett så bra förhållande. Då kanske det är bästa att gå vidare i alla fall!

    Jag är i precis samma sits, har min mans tillåtelse och har berättat för den andre gifta mannen vad jag känner. Vi ska ligga och har bokat in tid och plats för att träffas. JAG SKA LIGGA!!!

    Människor gör så stor grej av att en snopp doppas i ett hål. Varför då?

    /En som ville ge sin syn på saken :)
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift