• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Inga bekymmer
    Anonym (man) skrev 2018-11-10 03:00:55 följande:

    Vad har ägarskap med saken att göra öht? Förstår du skillnaden mellan att äga och att komma överens öht?

    Vem fan har sagt att man KRÄVER exklusivitet? Det är ett gemensamt beslut som BÅDA är överens om när de går in i förhållande. Eller tror du den ene klubbar ner den andre och släpar in personen i ett monogamt förhållande och sen håller personen där fastspännd i en brits?

    Är du verkligen så naiv att du på fullt allvar tror att precis varenda kotte som springer omkring och knullar andra än sin partner är pollyamorös och skulle acceptera att hans / hennes partner gjorde likdant?

    Har tanken aldrig slagit dig att personen kanske smyger med sitt knullande just för att partnern inte ska kunna få göra likdant?


    Ja, suck alltså!! Att prata om ägarskap för att man inte vill ha ett öppet förhållande.... Det är fasiken ett STORT HÅN mot de som lever eller har levt i sådana relationer där partnern tror och beter sig som att de äger den andra. Tycker jag!!

    Man upphör inte förvånas över hur vissa tänker.... Skrattretande

    Är det verkligen sååå svårt att tänka sig att det kan vara så att man faktiskt pratat om det och kommit överens och att båda vill samma sak?

    Jahaja, nähä.. man kanske ska sluta leva som BÅDA vill då, bara för att andra inte tycker det är poppis... Jomen tjena, det låter väl som bra ide..
  • Inga bekymmer
    Anonym (man) skrev 2018-11-09 17:18:56 följande:

    Snacka om totalförvirring. Jag blir ärligt talat förundrad över hur du kan vara i ett förhållande öht när du ser på saker ur ett sånt "jag är centrum i universum" perspektiv.

    1) Man får ligga med vem man vill OM man är singel eller OM man lever i ett öppet förhållande INTE om man lever i ett exklusivt förhållande och har kommit överens med sin partner om att man ska vara exklusiva

    2) Att skita kan också vara en härlig känsla, med det betyder inte att man kan göra det var som helst, normala människor tar med i beräkningen vad deras handlingar innebär för andra. DJUR både skiter och gör lite allt möjligt var som helst när som helst eftersom de saknar förmåga att tänka längre än sina drifter. Människor har den förmågan och bör använda den.

    3) Att förvänta sig att ens partner ska hålla sig till det man KOMMIT ÖVERENS OM är inte svartsjuka det är en självklarhet och gäller i alla slags förhållanden.

    4) Ingen fängslar någon, man kommer överens om saker. Och man kan alltid ändra på saker men då måste BÅDA vara överens, precis som allt annat i ett civiliserat samhälle. Bara för att man har behov så betyder det inte att man kan göra som man vill mot vem man vill..man förväntas ändå ta hänsyn till andra även när det pirrar i trosan eller spänner i kallingarna

    5) Bara för att man inte vill leva i ett öppet förhållande så betyder det inte att det är ett dåligt förhållande. Allt som inte just du gillar är inte nödvändigtvis dåligt. Olika människor har olika smaker och önskemål.

    6) Va bra att du fick lov av din man men fick den andre mannen lov av sin fru? 

    7) Människor gör stor sak av sex NÄR det sker bakom ryggen på sin partner för då innebär det ett svek och utnyttjande av sin partners förtroende eftersom det är jävligt svinaktigt att göra så mot människor som älskar och litar på dig. Sex med andra som singel eller med sin partners medgivande gör man inte stor sak av. Och jag tror faktiskt att svek och lögner inte är välkomna i ett öppet förhållande heller. Det är nog snarare du som har lite svårt att skilja på sex med andra MED sin partners medgivande och sex med andra UTAN sin partners medgivande.


    Hahahaha!! Så bra skrivet, jag skrattade mer än en gång. Du verkar va en vettig man:)

    Om du minns Joy 66 så bevisade han att han var ett äckel på riktigt, genom att skriva privata meddelanden till den aggressiva, svartsjuka mannen som borde söka hjälp...
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-09 17:02:48 följande:

    Det jag lutar åt nu, är att faktiskt prata med honom. 
    Förklara att jag känner att det börjar gå för långt och att jag inte vill vara otrogen mot min man och vi därför måste sluta innan det går för långt.


    Man kan inte säga "jag vill inte otrogen mot min man" utan att samtidigt säga "jag vill vara otrogen med dig".
    Man kan inte säga "Vi måste sluta innan det går för långt" utan att samtidigt säga "vi har börjat på något som kan gå för långt".
    Man kan inte prata om känslor för varann utan att samtidigt per definition inleda ett förhållande, eftersom vänner/kollegar inte pratar om känslor för varann.
    Att prata med honom kommer alltid att vara hopplöst självmotsägande. Det enda som kommer att hända är att han svarar med samma dubbla budskap att han både vill och inte vill. 
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2018-11-10 16:46:55 följande:

    Man kan inte säga "jag vill inte otrogen mot min man" utan att samtidigt säga "jag vill vara otrogen med dig".

    Man kan inte säga "Vi måste sluta innan det går för långt" utan att samtidigt säga "vi har börjat på något som kan gå för långt".

    Man kan inte prata om känslor för varann utan att samtidigt per definition inleda ett förhållande, eftersom vänner/kollegar inte pratar om känslor för varann.

    Att prata med honom kommer alltid att vara hopplöst självmotsägande. Det enda som kommer att hända är att han svarar med samma dubbla budskap att han både vill och inte vill. 


    Det är uppenbarligen bra att jag rådfrågar här - jag får ju fler perspektiv. Det är nog helt riktigt som du skriver. Jag bör alltså bara distansera mig, och inte prata om det m honom.
  • Anonym (Varit i samma sits)

    Jag tror också att det kan förvärra situationen att prata så konkret med honom om det. Om du vill avdramatisera så är det med din man du ska prata, men även det kan vara väldigt knepigt förstås.

  • Inga bekymmer
    Anonym (6a på!!!) skrev 2018-11-09 20:22:56 följande:

    Jag tycker det är fel på dem som vill äga sin partners sexualitet och hur den kommer till uttryck. Så gör man inte om man älskar någon! Om man älskar någon förstår man att man inte är allt för en annan person även om man vill vara det. Man kliver ner från sin piedestal och inser att man är en vanlig människa som inte räcker till allt och som inte alltid kan dyrkas av en partner. Man inser och respekterar varandras önskemål i livet och man ställer inte krav som får någon att göra avkall på sina grundläggande behov som människa.

    Det här är det största anledningen till depressioner och skilsmässa. Det finns miljoner människor i det här landet som mår dåligt för att de lever i förhållanden med "rätt att kräva" som du uttrycker det.

    Det spelar ingen roll om man känner sig sårad, kräver man exklusivitet som om man vore den enda exklusiva och viktiga människan i världen är man fruktansvärt egoistisk. Då kretsar det verkligen runt det egna jaget. Då är man nästan sjuk, kanske till och med narcissistisk.

    Man har inte rätt att kräva exklusivitet som partner. Man kan göra slut om man inte får det. Men man har verkligen inte rätt att kräva det.

    Det är inte ansvarslöst att ha sex med olika människor, det är fullt normalt mänskligt beteende. Finns för övrigt hos alla däggdjur...


    Jag vet inte om jag orkar alltså... Vad sägs om att titta på lite andra faktorer med? Uppväxt och anknytningsmönster tex, känner du till sådana begrepp? Depressioner beror på exklusiva förhållanden där man kräver saker säger du... Goda relationer där man känner sig trygg och bryr sig om varann kan också vara rätt så välgörande så att man löper mindre risk för depressioner!

    Nej, jag äger inte min partners sexualitet eller kropp och han äger inte min! Alltså gör vi inget mot varandras vilja och tjatar inte till oss sex!

    Oh my alltså, tänk om alla problem kunde lösas med sex...

    Känner du att du måååste sexa runt massor för att livet känns tomt och jobbigt annars... Ja då råder jag dej att läsa definitionen för sexmissbruk och se om du känner igen dig...
  • Kirenaj68

    Börjar få lite mytomanvibbar angående den här tråden och de säger mig att det är en ensam stackare som sitter vid datorn och skapar sig en fantasivärld för att få uppmärksamhet. Det är förståeligt om det stämmer. Ensamhet kan vara en tung börda för många.

  • Inga bekymmer
    Kirenaj68 skrev 2018-11-11 04:39:37 följande:

    Börjar få lite mytomanvibbar angående den här tråden och de säger mig att det är en ensam stackare som sitter vid datorn och skapar sig en fantasivärld för att få uppmärksamhet. Det är förståeligt om det stämmer. Ensamhet kan vara en tung börda för många.


    Jasså! Själv har jag väl i åtanke att folk kan vara oärliga såklart, men jag brukar inte utgå ifrån att folk hittar på och ljuger för att få uppmärksamhet även om jag vet att en del gör så. Gör du det när du läser en trådstart eller ett inlägg?
  • Inga bekymmer
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-10 08:03:58 följande:

    Tack. Det där behövde jag höra (även om jag vet att ni redan skrivit det tusen ggr). Jag hoppas att det löser sig mellan dig och din man!


    Tack så mycket! Det hoppas jag med men det är lång väg kvar och kommer krävas mycket jobb från båda.
  • Anonym (6a på!!!)
    Anonym (Ingen kul jul) skrev 2018-11-09 20:30:26 följande:

    Vi har fattat vad du tycker om detta men huvuddelen som skrivit i denna tråd  tycker motsatsen aven TS som vi vill stötta. En bra relation är värd att vårda och en dålig ska avslutas utan att någon tar onödig skada - anser jag.


    Så allt är svartvitt? En relation är antingen bra. Eller så är den dålig. Är det verkligen så?

    Den kan inte ha vissa kvaliteter som är värda att värna om och så brister som man kan få tillgodosedda på annat håll?

    Med ditt tänk blir all kärlek villkorad mot ett ultimatum: antingen tillfredsställer du mig på alla plan eller så drar jag...

    Nä fy, så behandlar man inte någon man älskar.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift