• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411282 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411282

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 19:20
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-27 19:14:26 följande:

    Den enda anledningen till att du vill prata med din kollega om dina och hans ev känslor är för att du är så pass insnöad på den nya att du inte kan tänka klart.

    Det finns absolut inget posetivt om du vill vara trogen med att snacka med honom om det. Det enda du ska glra är att backa ta några andetag och tänka på det du har istället.

    Du säger att du är lycklig med din man och att ni har ett bra förhållande. Har ni verkligen det? Kan inte förstå att du vill riskera att den du älskar ska bli djupt sårad. Att dina barn får växa upp med skillda föräldrar.

    Om du inte kan lägga locket på så kanske du borde ta dig en funderare på om du verkligen älskar din man och om du har så bra förhållande som du påstår. Kanske rent av ska bryta med den nuvarande. Då är ju spelfältet öppet. Som jag ser det så väntar du bara på att rätt tillfälle ska dyka upp och sen är det pang på.


    Kanske du har rätt i att jag även vill veta vad kollegan tänker, att det är en del i det hela - såklart. Men om han INTE känner som jag så borde det göra att det lägger sig snabbare för mig tänker jag. Men jag förstår att ni tycker att det är att gripa efter halmstrån.

    Sen vet jag att du har rätt i att jag bara borde klippa. Jag skulle ge samma råd till någon annan i samma sits. Jag älskar ju min man och vill leva med honom. Men jag är förälskad i kollegan inser jag ju. Jag kan inte heller förstå varför det är så jävla svårt. Reptilhjärnan uppenbarligen.
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 27 Nov 19:21

    Problemet är ju inte att du har en manlig kollega som du trivs med på jobbet. Problemet är ju att du är kär och vill ligga med honom.

    Hade det bara varit en god vän hade du ju kunnat sitta och prata med honom hur mycket du vill. Men så är du ju inte och du vet ju att om detta fortsätter så trillar du ju dit. Du gör ju verkligen allt flr att det ska bli så också.

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 19:26
    Anonym (felix) skrev 2018-11-27 19:15:27 följande:

    Låter som om TS og kollegan missköter både deras arbete och sina respektive relationer. Dom andra kollegerna är kanske inte helt blinda för vad som sker. Sånt kan få konsekvenser.


    Nej. Vi missköter inte våra arbeten. Sen är det högst oproffsigt att sitta och fika i 1-2 timmar i veckan, absolut, men jag gör vad jag ska på jobbet. Han med. Och jag fikar inte direkt annars utan tar en kaffe vid datorn i övrigt.

    Jag tror, eller vet, att det är uppenbart att vi trivs ihop. Vi har fått kommentarer fr kollegor, att vi har sån sjuk synk och humor och att lyssna på oss är som att lyssna på två vänner som känt varann för alltid, och även pik att ?här kommer Mr och Mrs XX? (xx= vårt gemensamma arbetsområde). Kanske ett finare sätt att säga att det märks att vi har kemi?..Men vi gör inget annat än garvar högt.
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 27 Nov 19:26

    Men varför är det så viktigt att veta vad han tycker? Det enda du måste veta är vad du vill och vad som är viktigt för dig. (Din man).

    Om han besvarar dina känslor vad händer då. Jag tror ärligt inte du klarar av att motstå då. Jag tror att du intalar dig själv att du vill prata med honom för att han ska neka och att ni ska kunna vara vänner. Men om du är ärlig mot sig själv så vill du ju enbart få bollen i rullning.

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 19:29
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-27 19:21:45 följande:

    Problemet är ju inte att du har en manlig kollega som du trivs med på jobbet. Problemet är ju att du är kär och vill ligga med honom.

    Hade det bara varit en god vän hade du ju kunnat sitta och prata med honom hur mycket du vill. Men så är du ju inte och du vet ju att om detta fortsätter så trillar du ju dit. Du gör ju verkligen allt flr att det ska bli så också.


    Ja. Ungefär exakt det som är problemet. Jag gör visserligen dock allt för att det ska bli så - då hade det inte gått 8-9 månader utan att något hänt. Men jag gör inte vad jag borde för att sätta punkt, jag vet det.
  • Anonym (Ingen kul jul igen)
    Äldre 27 Nov 19:29

    Det är som om konsekvenserna inte går in.
    Om kollegan är värd  det du satsar ta då upp det med din man och stå för det innan fysisk otrohet sker - det är bara en tidsfråga.
    Vad än konsekvenserna blir så blir er framtida relation bättre än om du kör och avslöjas ni har ju barn att ta hand om. Jag tror också att du är en bättre människa än att du vill leva med ett sånt svek mot dina barns far.

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 19:32
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-27 19:26:29 följande:

    Men varför är det så viktigt att veta vad han tycker? Det enda du måste veta är vad du vill och vad som är viktigt för dig. (Din man).

    Om han besvarar dina känslor vad händer då. Jag tror ärligt inte du klarar av att motstå då. Jag tror att du intalar dig själv att du vill prata med honom för att han ska neka och att ni ska kunna vara vänner. Men om du är ärlig mot sig själv så vill du ju enbart få bollen i rullning.


    Det är väl inte så konstigt att jag vill veta vad han tycker? Sen hoppas jag ju att han ska säga att han ser mig som en asbra tjejkompis och så blir det mindre laddat. Men ja, visst håller jag med om att om han säger att han känner samma sak så gör det inte saken lättare.

    Ok. Ja. Jag griper efter halmstrån. Jag hör er.
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 27 Nov 19:34

    Sen det där med att du ska prata med din man. Det tycker inte jag du ska göra. Inte förrens du gått förlångt. Det du ska göra är att sluta uppmuntra din kollega. Sluta att tramsa. Det finns ingen anledning till att såra din man innan du gått förlångt. Därimot borde du fundera på varför du helt plötsligt blivit bixt kär i nån annan,nått fattas dig uppenbarligen. Kanske ska gå i par terapi

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 27 Nov 19:37
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-27 19:34:06 följande:

    Sen det där med att du ska prata med din man. Det tycker inte jag du ska göra. Inte förrens du gått förlångt. Det du ska göra är att sluta uppmuntra din kollega. Sluta att tramsa. Det finns ingen anledning till att såra din man innan du gått förlångt. Därimot borde du fundera på varför du helt plötsligt blivit bixt kär i nån annan,nått fattas dig uppenbarligen. Kanske ska gå i par terapi


    Vi reser bort över jul, jag tror att det bli bra - både för mig och min man och att jag får distans till kollegan några veckor.

    Jag håller med dig. Det är sjukt tramsigt och så jävla jävla dumt. Jag förstår att ni undrar hur fan jag är funtad när jag trots att jag inser det, ändå umgås m kollegan.

    Jag blir trött på mig själv.
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 27 Nov 19:38

    Nej jag tycker inte det är konstigt alls att du vill veta det. Men jag tror inte att du är ärlig mot dig själv varför du vill veta. Om du vill att ni enbart ska vara vänner så vad har det då för betydelse. Det är ju bara dina känslor som du behöver bekymra dig med eller? Om han sen är kär i dig eller vill ligga hör inte hit. Om du inte vill gå i säng med honom vill säga

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift