• Anonym (Kaffedraken)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Kaffedraken)

    Inte så konstingt alls. Du är kär! Men du måste vara ärlig mot dig själv,vad är viktigt för mig? Vad vill jag? Vad kan jag leva med? Etc

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-27 19:10:20 följande:
    Jag ser faktiskt inte hur min man skulle må bättre av att jag berättade för honom att jag tänker på min kollega? Skulle jag vara otrogen är det en sak, men det har jag inte varit, även om jag själv tycker att jag balanserar på gränsen genom att hängamed någon jag tycker mer och mer om. Jag och min man har iaf inte lovat varandra att alltid berätta exakt allt man alltid tänker på. Skulle jag vara otrogen dock så skulle jag svika ett löfte.
    Det är väl kanske inte i första hand att din man skall må bättre som vi föreslår att du skall öppna dig för honom. Med största sannolikhet kommer han att må skit av att du har dom känslorna du har för någon annan. Men det kan ha den inverkan att det slår hål på spänningen ni har.
    Endast då kan ni ha ett konstruktivt samtal. Idag kan ni inte ha det i.o.m att han inte har en aning om vad du känner för kollegan.

    Men detta samtal med mannen måste du i så fall ha innan det går för långt. 
    Ännu behöver det inte vara någon katastrof. Det har ju inte hänt något oförlåtligt.
    Det kommer säkert vara ett jobbigt samtal, men det blir garanterat katastrofjobbigt om du och kollegan hamnar i säng med varandra.

    Det konstiga är att du säger att det samtalet kommer du att ta, men inte innan då det ännu går att lösa ???
  • Anonym (Kaffedraken)

    Inte så konstingt alls. Du är kär! Men du måste vara ärlig mot dig själv,vad är viktigt för mig? Vad vill jag? Vad kan jag leva med? Etc

  • Anonym (Kaffedraken)

    Inte så konstingt alls. Du är kär! Men du måste vara ärlig mot dig själv,vad är viktigt för mig? Vad vill jag? Vad kan jag leva med? Etc

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (FYI) skrev 2018-11-27 19:40:37 följande:

    Det är väl kanske inte i första hand att din man skall må bättre som vi föreslår att du skall öppna dig för honom. Med största sannolikhet kommer han att må skit av att du har dom känslorna du har för någon annan. Men det kan ha den inverkan att det slår hål på spänningen ni har.

    Endast då kan ni ha ett konstruktivt samtal. Idag kan ni inte ha det i.o.m att han inte har en aning om vad du känner för kollegan.

    Men detta samtal med mannen måste du i så fall ha innan det går för långt. 

    Ännu behöver det inte vara någon katastrof. Det har ju inte hänt något oförlåtligt.

    Det kommer säkert vara ett jobbigt samtal, men det blir garanterat katastrofjobbigt om du och kollegan hamnar i säng med varandra.

    Det konstiga är att du säger att det samtalet kommer du att ta, men inte innan då det ännu går att lösa ???


    Jag menar att innan det gått för långt behöver jag inte såra min man, jag ser inte att det hjälper honom om jag (för en gångs skull i den här soppan) ska tänka på honom först. Men OM jag går för långt handlar ju mitt beslut om jag kan leva med att vara ett as resten av livet, eller vara ärlig mit min man.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-27 19:26:09 följande:
    Nej. Vi missköter inte våra arbeten. Sen är det högst oproffsigt att sitta och fika i 1-2 timmar i veckan, absolut, men jag gör vad jag ska på jobbet. Han med. Och jag fikar inte direkt annars utan tar en kaffe vid datorn i övrigt.

    Jag tror, eller vet, att det är uppenbart att vi trivs ihop. Vi har fått kommentarer fr kollegor, att vi har sån sjuk synk och humor och att lyssna på oss är som att lyssna på två vänner som känt varann för alltid, och även pik att ?här kommer Mr och Mrs XX? (xx= vårt gemensamma arbetsområde). Kanske ett finare sätt att säga att det märks att vi har kemi?..Men vi gör inget annat än garvar högt.
    Du vet inte vad dom säger (och tänker) när du inte är närvarande. Kanske har någon missuppfattat er kemi. Och som du kan se här på FL så kan ämnet otrohet vara starkt polariserande.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-27 19:50:58 följande:
    Jag menar att innan det gått för långt behöver jag inte såra min man, jag ser inte att det hjälper honom om jag (för en gångs skull i den här soppan) ska tänka på honom först. Men OM jag går för långt handlar ju mitt beslut om jag kan leva med att vara ett as resten av livet, eller vara ärlig mit min man.
    I det läget att du gått för långt ar du ett as mot din man vilket som. Det vi/jag försöker övertyga dig om är att göra det rätta innan du går över gränsen.

    Som jag ser det finns det bara två alternativ om du vill göra det rätta mot din man...
    Tala med din man så han får vara med i processen.
    Avsluta/bryta med kollegan.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-27 19:14:26 följande:

    Den enda anledningen till att du vill prata med din kollega om dina och hans ev känslor är för att du är så pass insnöad på den nya att du inte kan tänka klart.

    Det finns absolut inget posetivt om du vill vara trogen med att snacka med honom om det. Det enda du ska glra är att backa ta några andetag och tänka på det du har istället.

    Du säger att du är lycklig med din man och att ni har ett bra förhållande. Har ni verkligen det? Kan inte förstå att du vill riskera att den du älskar ska bli djupt sårad. Att dina barn får växa upp med skillda föräldrar.

    Om du inte kan lägga locket på så kanske du borde ta dig en funderare på om du verkligen älskar din man och om du har så bra förhållande som du påstår. Kanske rent av ska bryta med den nuvarande. Då är ju spelfältet öppet. Som jag ser det så väntar du bara på att rätt tillfälle ska dyka upp och sen är det pang på.


    Håller med om det mesta i det här inlägget.

    Känns lite som det kanske inte är riktigt så bra hemma om kollegan har den påverkan som du beskriver
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tycker inte det finns någon anledning att såra din man i nuläget genom att prata med honom men..

    Inden riktning som du valt att styra din båt kommer du snart att få välja att antingen leva med att du har en älskare eller att berätta att du har varit otrogen. Kan inte se att det finns fler alternativ för dig än att bryta med kollegan helt eller så mycket det är möjligt för att få ordning på din kompass. Eller så kör du på som du gör och ligger tillslut i fel säng.

    Sen att du har svårt att inse detta är inte så konstigt. Du är tok kär i den nya då blir man paj i huvudet. Frågan är bara om du inser vad som är viktigt. Gräset är inte alltid grönare

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är ju uppenbart att du är upp över öronen kär i din kollega...

    Du skriver ju själv att du bara känner MER OCH MER för honom..

    DISTANS är det enda som kommer funka.

    Om du inte ser en framtid tillsammans med kollegan förstås.

    Du måste ta reda på vad du VILL

    Vill du ha kvar din man MÅSTE du bryta med kollegan, punkt.

    Går du vidare utan att snacka med din man är du elak och egoistisk.

    Det du gör nu är lite som att söka ett nytt jobb...man talar inte om det för chefen där man redan jobbar ,för får man inte det nya jobbet så blir det jobbigt att jobba kvar på det gamla och man får alla skitjobb....och nu vill du kolla med chefen på det nya jobbet för att se om chanserna att få det är stora eller små...egoism...

    Bryt! Vakna!

    Just saying...

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift