• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Avdramatisera)

    Helt rätt men min poäng är att varför man inte har någon anledning att berätta för sin chef är att man SJÄLV har något att förlora på det...Chefen förlorar ju inget på det eller hur?

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-27 21:21:17 följande:

    Nja, för att det vore dumt. Om jag trivs bra på mitt jobb, men blir headhuntad för ett jobb jag inte sökt och heller inte vet om jag vill ha - då vore det bara dumt att säga det till min chef att jag funderar på att ta det, innan jag bestämt mig. Dumt både för chefen och mig. Då är det bättre att jag bestämmer mig först.


    Tycker du beskriver väldigt bra här vad det är du vill och hur du tänker. Läs igenom det du skrivit här.

    Du säger att du vill ha din man och att du bara vill vsra vän med din kollega.

    Men här så tycker jag att du är väldigt ärlig mot dig själv när du skriver att du inte bestämt dig om du kommer ta det nya jobbet. I ärlighetens namn så vill du enbart ligga med din kollega och letar febrilt efter en godtagbar lösning på det. Om du är ärlig så har du ingen kraft vilja eller tanke på att avstyra det hela. Du går omkring i en kåt och kärleksbubbla och ser inte stupet framför dig. Sen undrar jag om du verkligen trivs så bra med din nuvarande man som du säger att du gör.

    Du skrev för ett tag sedan att din man märkt av att du går igenom något. Tänk på att man inte alltid är så bra på att dölja saker för sin partner som man tror att man är.

    Hoppas att det löser sig för dig.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Avdramatisera) skrev 2018-11-27 21:45:39 följande:

    Helt rätt men min poäng är att varför man inte har någon anledning att berätta för sin chef är att man SJÄLV har något att förlora på det...Chefen förlorar ju inget på det eller hur?


    Jo, chefen kan tappa förtroende i onödan för en bra anställd som väljer att stanna. Men jag anser inte att man har/ska ha en relation med sin chef som ger den skyldigheten. Det ingår i chef/anställd-relationen.

    Men skit samma - det här var ett sidospår. Jag tror att du förstår vad jag menar, och jag förstår vad du syftar på. Att man alltid, oavsett, ska sätta andra före sig själv, annars är det själviskt.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-27 21:46:36 följande:

    Tycker du beskriver väldigt bra här vad det är du vill och hur du tänker. Läs igenom det du skrivit här.

    Du säger att du vill ha din man och att du bara vill vsra vän med din kollega.

    Men här så tycker jag att du är väldigt ärlig mot dig själv när du skriver att du inte bestämt dig om du kommer ta det nya jobbet. I ärlighetens namn så vill du enbart ligga med din kollega och letar febrilt efter en godtagbar lösning på det. Om du är ärlig så har du ingen kraft vilja eller tanke på att avstyra det hela. Du går omkring i en kåt och kärleksbubbla och ser inte stupet framför dig. Sen undrar jag om du verkligen trivs så bra med din nuvarande man som du säger att du gör.

    Du skrev för ett tag sedan att din man märkt av att du går igenom något. Tänk på att man inte alltid är så bra på att dölja saker för sin partner som man tror att man är.

    Hoppas att det löser sig för dig.


    Du har helt rätt, och jag hymlar inte med att jag griper efter halmstrån för att hitta en godtagbar lösning för att ligga med kollegan. Det VILL jag ju. Ha kakan och äta den, hur omöjligt jag än inser att det är. Och jag hittar ingen godtagbar lösning. Det är ju alla mina lösningar ni slår hål på :P (vilket alltså är bra).
  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-11-27 21:37:34 följande:

    Hitta en ersättare får en chef chans att göra under en anställds uppsägningstid. Jag skulle inte råda någon att säga till sin chef att den söker nytt jobb under sökprocessen iaf, det kanske ni gör. Med det sagt tycker jag inte att det är chefen man ska sätta i första hand, jag anser inte att folk som söker jobb utan att berätta precis allt för sin nuvarande chef är egoistiska.

    I en kärleksrelation är dock parterna jämställda så där köper jag om man resonerar så. Men inte i jobbsökande.


    Om man fortsätter denna lite konstiga parallell...

    Du har redan satt igång något med din kollega...

    Blivit headhuntad så att säga...

    Om din man får reda på detta i framtiden sjunker nog tankarna om dig i hans ögon...i alla fall om du driver det vidare..

    Chefen ser dig nog inte som en lojal medarbetare om han i framtiden får reda på att du sökt annat jobb...även om du inte sade något när du sökte det...
  • Anonym (Hmm)

    Men om du ska vara ärlig. Vart tror du själv kommer hända? Va nu super ärlig! Tror du att du kommer att ligga med honom? Tror du ärligt på att ni kommer att bara vara vänner? Eller kommer du att ta dig samman och lägga ner?

    Svara ärligt och inte vad du vill sak hända eller vad du tycker är rätt. Svara ärligt.

  • Anonym (Hmm)

    Men om du ska vara ärlig. Vart tror du själv kommer hända? Va nu super ärlig! Tror du att du kommer att ligga med honom? Tror du ärligt på att ni kommer att bara vara vänner? Eller kommer du att ta dig samman och lägga ner?

    Svara ärligt och inte vad du vill sak hända eller vad du tycker är rätt. Svara ärligt.

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-11-27 21:58:48 följande:

    Men om du ska vara ärlig. Vart tror du själv kommer hända? Va nu super ärlig! Tror du att du kommer att ligga med honom? Tror du ärligt på att ni kommer att bara vara vänner? Eller kommer du att ta dig samman och lägga ner?

    Svara ärligt och inte vad du vill sak hända eller vad du tycker är rätt. Svara ärligt.


    Jag tror ärligt att det inte kommer att hända att vi ligger med varann. Jag tror att det kommer stanna i mitt (eller bådas) huvuden. Jag tror att vi kommer fortsätta småflirta fram och tillbaka ett tag till. Men - Hade han velat ta det dit hade han försökt redan tänker jag. Det har gått 8 månader. Jag kommer själv inte ta steget. MEN - ska jag vara ärlig - om han skulle försöka kyssa mig tror jag just nu ärligt inte att jag skulle dra mig undan. Men jag tror faktiskt inte att han kommer göra det.
  • Anonym (Avdramatisera)

    Ursäkta min konstiga liknelse TS, men den är ett försök att få dig att inte tänka så känslomässigt på detta...

    Om du blivit headhuntad (kärat ner dig i kollegan) och inte har något intresse för att lämna ditt vanliga jobb (din man) som du trivs med... Av vilken anledning går du på en intervju på det nya jobbet och tar reda på vad de tycker om dig (pratar med kollegan för att se vad han känner)? För att få bekräftelse!

    Mitt råd vet du...BRYT!

  • Anonym (Hmm)

    Att han vill ligga med dig kan du nog räkna med. Att han kommer att ligga med dig är en annan sak inte säkert alls.

    Det du måste bestämma dig för är följande. Är det värt att såra din man för den nya mannen. Är det värt att äventyra det du har nu för det du kanske kan få? Är det värt att förlora halva tiden med dina barn för den nya mannen.

    Vad du än säger så gör du precis allt för att få ligga med den nya eller förstöra det du har. Jag kan förstå att det är jävligt svårt att våga bryta och våga säga stopp. Särskilt när du är kär. Men du kommer att vakna upp en dag och allt som var så himmla pirrigt och roligt kanske inte är det längre. Den man du säger att du älskar (din man) vill kanske inte ha med dig att göra,ni sitter och pratar scheman för vem barnen ska bo hos vilken vecka osv. Han kommer träffa en annan tillslut. Hir kommer det kännas att se din man lycklig med en annan kvinna?

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift