• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    411303 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    411303

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (FYI)
    Äldre 2 Dec 00:52
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-12-01 18:44:53 följande:
    Det ÄR fel med otrohet. Det tycker jag också. Att jag ens tänker på det när jag har det bra med min man, ja det är ett jävla mysterium för mig också. Jag hade aldrig drömt om att jag skulle hamna i en situation att jag även fått känslor för en annan. Så jag förstår att du undrar hur det är möjligt, och hur det inte bara är att kamma sig, lägga ner och gå vidare. Jag har inget emot att diskutera med dig, jag startade tråden för att få bolla och få mothugg för att få hjälp att tänka klart (och det har jag fått) -men det blir så kontraproduktivt när varannat inlägg du gör bara är att du är så less på mig - då är det ju bättre att inte skriva mer. Ja, KÖR?s inlägg är mest äckelgubbe över det hela, håller med. Jag beklagar att du varit utsatt för otrohet, det har jag också som yngre och jag vet att det är ett fruktansvärt svek.

    Jag har inte hintat till min man om vad jag menade när jag sa att jag och kollegan hängt. Men vi pratade mkt igår om oss, vad vi båda behöver etc, vilket var ett bra samtal.

    Jag har dock inte lyckats distansera mig från kollegan än så mycket som jag vet att jag behöver för att det ska kunna gå över. Men jag kämpar med att resonera bort känslor och argumenten: vi ju har så kul ihop. Men jag kommer inte ta detta över gränsen, så känns det nu.
    Bra att du känner att inte ta det över gränsen även om jag tycker att du är farligt nära...några skulle tycka du redan gått över i.o.m att du uttalat skulle vilja ligga med kollegan i ts. Alltså inte "bara" en attraktion.

    Sen skall du inte ta mina inlägg som elaka. Jag är inte elak, och det finns absolut ingen anledning för mig att vara elak. Som sagt..vi känner förmodligen inte varandra och då faller nyttan/anledningen att vara elak.
    Däremot ifrågasätter jag dina känslor och tankar, och det beror på att jag tror att du i din situation har nytta av att utmanas, tänka ett varv till.
     
    Jag tror även att du och din man skulle behöva sätta sig ner och ta ett rejält snack om ert förhållande. Inte bara om vad ni behöver av varandra. Det ligger nämligen mycket i det som din motsvarighet i andra tråden sa. Vi män är i regel jävligt korkade när det gäller typ känslor och samförstånd. Tycker vi saker verka funka och som vi tycker känns bra, är allt bra och då lutar vi oss tyvärr tillbaka och funderar inte speciellt mycket mer. Nu talar jag naturligtvis generellt, gäller säkert inte alla.
    Men du svarade inte på frågan vad din väninna/vän svarade när du öppnade dig för hen.

    Tyckte förresten om att du svarade med lite mer text denna gången än vad du brukar.
  • Anonym (Oroli­g man)
    Äldre 2 Dec 15:19
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-12-01 18:44:53 följande:
    Det ÄR fel med otrohet. Det tycker jag också. Att jag ens tänker på det när jag har det bra med min man, ja det är ett jävla mysterium för mig också. Jag hade aldrig drömt om att jag skulle hamna i en situation att jag även fått känslor för en annan. Så jag förstår att du undrar hur det är möjligt, och hur det inte bara är att kamma sig, lägga ner och gå vidare. Jag har inget emot att diskutera med dig, jag startade tråden för att få bolla och få mothugg för att få hjälp att tänka klart (och det har jag fått) -men det blir så kontraproduktivt när varannat inlägg du gör bara är att du är så less på mig - då är det ju bättre att inte skriva mer. Ja, KÖR?s inlägg är mest äckelgubbe över det hela, håller med. Jag beklagar att du varit utsatt för otrohet, det har jag också som yngre och jag vet att det är ett fruktansvärt svek.

    Jag har inte hintat till min man om vad jag menade när jag sa att jag och kollegan hängt. Men vi pratade mkt igår om oss, vad vi båda behöver etc, vilket var ett bra samtal.

    Jag har dock inte lyckats distansera mig från kollegan än så mycket som jag vet att jag behöver för att det ska kunna gå över. Men jag kämpar med att resonera bort känslor och argumenten: vi ju har så kul ihop. Men jag kommer inte ta detta över gränsen, så känns det nu.

    Mannen från andra tråden här.
    Kan nog anta att jag har din mans perspektiv här. Tror han känner att nåt är fel, men liksom mig har han kanske ingen att prata med detta om, och då är det svårt, man vill ju inte visa sin svartsjuka sida, rädd att det kommer att sabba mer än det hjälper.
    Jag har inte hintat till min man om vad jag menade när jag sa att jag och kollegan hängt. Men vi pratade mkt igår om oss, vad vi båda behöver etc, vilket var ett bra samtal. 
    Bra att ni pratar, men det räcker nog inte med allmänt samtal här, du behöver nog adressera "elefanten i rummet". 


    Om du nu tycker att det är jobbigt att ha ett sånt samtal (jag vet), gör då en liten nödlögn och starta i stil med:
    "Du vet mannen på mitt jobb jag pratar om ibland, det börjar kännas lite konstigt, jag tror han kan ha fått känslor för mig"


    Då lär din man ställa den givna motfrågan om vad du känner....och sedan borde bollen vara i rullning.

    TS, Lös detta innan er semester, tror det kommer att gagna dig, din familj och ditt äktenskap.
     
    Lycka till nu, och lös detta!

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 2 Dec 20:10
    Anonym (Orolig man) skrev 2018-12-02 15:19:44 följande:

    Mannen från andra tråden här.

    Kan nog anta att jag har din mans perspektiv här. Tror han känner att nåt är fel, men liksom mig har han kanske ingen att prata med detta om, och då är det svårt, man vill ju inte visa sin svartsjuka sida, rädd att det kommer att sabba mer än det hjälper.

    Jag har inte hintat till min man om vad jag menade när jag sa att jag och kollegan hängt. Men vi pratade mkt igår om oss, vad vi båda behöver etc, vilket var ett bra samtal. 

    Bra att ni pratar, men det räcker nog inte med allmänt samtal här, du behöver nog adressera "elefanten i rummet". 

    Om du nu tycker att det är jobbigt att ha ett sånt samtal (jag vet), gör då en liten nödlögn och starta i stil med:

    "Du vet mannen på mitt jobb jag pratar om ibland, det börjar kännas lite konstigt, jag tror han kan ha fått känslor för mig"

    Då lär din man ställa den givna motfrågan om vad du känner....och sedan borde bollen vara i rullning.

    TS, Lös detta innan er semester, tror det kommer att gagna dig, din familj och ditt äktenskap.

     

    Lycka till nu, och lös detta!


    Tack! Jag hade ju önskat att han frågade mig OM han skulle känna att nåt är konstigt / jag beter mig annorlunda, men han är lik dig - han har aldrig varit svartsjuk och jag misstänker att han tänker som du, att han inte vill framstå som det heller. Men jag ska försöka ta till mig det du skriver, och får se om jag tar upp något själv. Jag vet bara inte vad jag ska säga, känns som upplagt för att göra honom ledsen fast han inte behöver bli det. Att han typ ?men vad vill du säga med det här, att du umgås för mycket och gillar kollegan, vad ska jag göra med informationen? liksom. Men jag ska vetkligen fundera mer på om jag ska ta upp nåt.
  • Äldre 2 Dec 20:21
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2018-12-02 20:10:47 följande:
    Tack! Jag hade ju önskat att han frågade mig OM han skulle känna att nåt är konstigt / jag beter mig annorlunda, men han är lik dig - han har aldrig varit svartsjuk och jag misstänker att han tänker som du, att han inte vill framstå som det heller. Men jag ska försöka ta till mig det du skriver, och får se om jag tar upp något själv. Jag vet bara inte vad jag ska säga, känns som upplagt för att göra honom ledsen fast han inte behöver bli det. Att han typ men vad vill du säga med det här, att du umgås för mycket och gillar kollegan, vad ska jag göra med informationen liksom. Men jag ska vetkligen fundera mer på om jag ska ta upp nåt.
    Jag förstår inte vitsen med att riskera göra din man orolig och ledsen? Vill du att han ska börja uppvakta dig igen, alltså spela ut männen mot varann? Eller ska han göra jobbet åt dig och försöka hindra att ni träffas?
    Jag tycker att du ska sköta det själv, alltså trappa ner kontakterna med den andre. Om du talar om det för din man och han inte reagerar som du förväntat eller hoppas kan du ta det som en förevändning att trappa upp med den andre istället, "buhu, min man förstår mig inte". Det som hänt eller kan hända är helt ditt ansvar och det är du som ska reda ut det!
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 2 Dec 20:45
    Tecum skrev 2018-12-02 20:21:40 följande:

    Jag förstår inte vitsen med att riskera göra din man orolig och ledsen? Vill du att han ska börja uppvakta dig igen, alltså spela ut männen mot varann? Eller ska han göra jobbet åt dig och försöka hindra att ni träffas?

    Jag tycker att du ska sköta det själv, alltså trappa ner kontakterna med den andre. Om du talar om det för din man och han inte reagerar som du förväntat eller hoppas kan du ta det som en förevändning att trappa upp med den andre istället, "buhu, min man förstår mig inte". Det som hänt eller kan hända är helt ditt ansvar och det är du som ska reda ut det!


    Håller med till 100%.

    Ärligt om du ser på detta nyktert så är det inte svårare än att du sätter dig ner och bestämmer dig för hur du ska göra. Om du bestämmer dig för att din nuvarande relation är viktigast,då är det faktiskt så enkelt som att du umgås med din kollega just som en kollega eller ännunhellre ännu mindre. Ta avstånd. Ja jag ver att det inte är lätt när du igentligen vill vill vill vara med honom. Men vänd andra kinden till.
  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 2 Dec 21:22
    Tecum skrev 2018-12-02 20:21:40 följande:

    Jag förstår inte vitsen med att riskera göra din man orolig och ledsen? Vill du att han ska börja uppvakta dig igen, alltså spela ut männen mot varann? Eller ska han göra jobbet åt dig och försöka hindra att ni träffas?

    Jag tycker att du ska sköta det själv, alltså trappa ner kontakterna med den andre. Om du talar om det för din man och han inte reagerar som du förväntat eller hoppas kan du ta det som en förevändning att trappa upp med den andre istället, "buhu, min man förstår mig inte". Det som hänt eller kan hända är helt ditt ansvar och det är du som ska reda ut det!


    Det är det jag ockdå känner. Jag ser inte vitsen med att göra honom ledsen om han inte behöver bli det. Men eftersom flera gett det rådet tänkte jag iaf överväga det. Jag är helt med på att allt är mitt ansvar.
  • Anonym (Oroli­g man)
    Äldre 3 Dec 08:25

    Var nog lite otydlig inser jag.
    Att bara prata med din man hjälper naturligtvis inte.
    Den andra komponenten är ju din kollega och så länge detta är en hemlighet så tror jag pirret fortsätter och därmed kommer du att fortsätta mata de känslor du har.....då är det stor risk att du trillar dit.

    Får känslan av att det är han som är drivande och du bara låter dig svepas med?
    Visa att DU har en vilja. DU är inte skyldig att rådfråga honom om nått för att få slut på detta. Det är DU som skall bestämma din och din familjs framtid.

    Avveckla intima möten med kollegan nu de sista veckorna innan er semester, ta sedan ett samtal med din man, säg bara vad du anser behövs sägas (du har faktiskt inte gjort nåt än). Tar du bort hemlighetsmakeriet så tror jag pirret försvinner.


     

  • Anonym (Avdra­matise­ra)
    Äldre 3 Dec 09:29
    Anonym (Orolig man) skrev 2018-12-03 08:25:39 följande:

    Var nog lite otydlig inser jag.

    Att bara prata med din man hjälper naturligtvis inte.

    Den andra komponenten är ju din kollega och så länge detta är en hemlighet så tror jag pirret fortsätter och därmed kommer du att fortsätta mata de känslor du har.....då är det stor risk att du trillar dit.

    Får känslan av att det är han som är drivande och du bara låter dig svepas med?

    Visa att DU har en vilja. DU är inte skyldig att rådfråga honom om nått för att få slut på detta. Det är DU som skall bestämma din och din familjs framtid.

    Avveckla intima möten med kollegan nu de sista veckorna innan er semester, ta sedan ett samtal med din man, säg bara vad du anser behövs sägas (du har faktiskt inte gjort nåt än). Tar du bort hemlighetsmakeriet så tror jag pirret försvinner.

     


    Problemet är att TS verkar trivas lite för bra med att gå runt i förälskelsens lyckorus..

    Hon väljer att blunda för vad som faktiskt står på spel, åtminstone från och till.
  • Anonym (man)
    Äldre 3 Dec 13:11
    Tecum skrev 2018-12-02 20:21:40 följande:
    Jag förstår inte vitsen med att riskera göra din man orolig och ledsen? Vill du att han ska börja uppvakta dig igen, alltså spela ut männen mot varann? Eller ska han göra jobbet åt dig och försöka hindra att ni träffas?
    Jag tycker att du ska sköta det själv, alltså trappa ner kontakterna med den andre. Om du talar om det för din man och han inte reagerar som du förväntat eller hoppas kan du ta det som en förevändning att trappa upp med den andre istället, "buhu, min man förstår mig inte". Det som hänt eller kan hända är helt ditt ansvar och det är du som ska reda ut det!
    Och om det är deras GEMENSAMMA förhållande och deras GEMENSAMMA barns trygghet som står på spel, hur kan man då påstå att han inte har med saken att göra? 

    Du tror inte att hennes man kommer vara mer orolig och ledsen om TS knullar kollegan?

    Är att bli orolig och ledsen det absolut värsta som kan hända en i livet eller kan man tänka sig att ibland dyker problem upp som gör en orolig och ledsen men att det är bättre ar man får reda på det i tid än när det redan gått åt helvete och det finns ingen återvändå?

    Sköta det själv låter ju jättebra i teorin... tänk va enkelt allt skulle vara om alla kunde tänka klart och göra rätt val bara av sig själva... men så ser tyvärr inte verkligheten ut. Folk verkar rätt ofta göra jävligt korkade val när de "sköter det själva". 

    Att trappa ner kontakten låter ju så enkelt, hur svår kan de vara... men bevisligen vill ju TS inte dra ner på kontakten för hade hon verkligen velat så hade hon kunna göra det när som helst. Men varför skulle hon göra det? Det finns ju inget som helst hinder för att hon ska gå omkring och suga på karameller i åratal om hon vill. Varför ska hon göra sig av med spänningen och pirret hon upplever med kollegan om det inte finns någon som helst hinder för att hon ska fortsätta med det?
  • Anonym (Ingen kul jul igen)
    Äldre 3 Dec 16:39

    TS. Hoppas du haft en bra dag på jobbet.

Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift