• Anonym (Villm­enfåri­nte)
    Äldre 14 Oct 21:26
    427536 visningar
    2871 svar
    -16 +3
    2871
    427536

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Först­år)
    Äldre 27 Jan 19:51
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-01-27 19:41:45 följande:
    1. Jag hoppas det, och jag försöker hålla mer distans.

    2. Jag vet. Det är ju hela anledningen att låta bli, att såra de som verkligen betyder något.
    Bra, att du tänker så. Jag var gift i 10 år och vid två tillfällen blev jag helt störtförälskad, en gång i en fotograf på kontoret och en annan gång i en kursledare. Jag tänkte på dem dag och natt och kunde inte sova, det var verkligen jobbigt, betedde mig som en tonåring fast jag var 35 år. Jag tror det bara blir så ibland, man kan välja att följa sin instinkt men det är inte rätt beslut och man har en bra familj.

    Min man råkade ut för det en gång, tyvärr gick han all in och kraschade han allt, jag stod inte ut med att han vänstrat. Vi gör alla val.
  • Anonym (Oroli­g man)
    Äldre 27 Jan 20:46

    Hej TS


    Man skall väl inte dra historier  från sitt eget liv för att råda andra, men whatever.... några ord inför veckan som kommer.


    För 8 år sedan var jag i samma situation som du. Nyss börjat ett nytt jobb och efter några månader kom en kvinna tillbaka från sin mammaledighet och vi började jobba ihop.
    Insåg efter ett tag att jag saknade henne när jag inte var på jobbet, började få mycket starka känslor för henne. Misstänkte att hon nog kände nåt för mig också.


    På det var det småbarn hemma och de riktigt jobbiga åren med lite sömn och inte så mycket man & hustru.... lätt att tappa fotfästet.... 


    Efter ca 6 månader kulminerade det under en företagsfest. Efter en intensiv stund på dansgolvet fick jag ett förslag om att hoppa in i en taxi, hem till ett hus utan man och barn.
    En Tipping-point om någonsin i livet.
    Jag stod och tvekade under vad som kände som de längsta sekunderna i mitt liv, men jag valde att inte hoppa in. Evigt tacksam för det idag, annars vet jag inte hur mitt liv sett ut.
    Veckorna som följde på jobbet blev jobbiga. Slutade med att hon sade upp sig efter någon månad och bytte jobb, hon kunde inte vara kvar och nära mig enligt henne.


    Men nu till poängen. Jag springer till och från på denna kvinna några gånger per år, ibland säger vi bara hej, ibland stannar vi och växlar några ord.
    ..och TS, det har gått åtta år, åtta långa år, och fortfarande varje gång jag träffar henne pirrar det till och jag känner att de gamla fantasierna som legat begravda kommer tillbaka.


    Vad jag vill ha sagt med detta (och detta kommer du nog inte att gilla) är att för att du skall lyckas distansera dig till denna mannen, som du uppenbarligen är, åtminstone lite, förälskad i, kommer innebära att du behöver undvika honom på daglig basis, veckobasis etc.
    Du behöver helt enkelt hitta andra arbetsuppgifter där ni inte behöver interagera. Så länge ni ses kommer fantasierna att matas, med risk för att de växer igen.

    Att tro att ni skall kunna jobba ihop och ha nåt slags vänskapsförhållande blir nog mycket svårt, med tanke på att det nog är båda som har känslor för varann.

    För att parafrasera mäklar-jargongen, det viktigaste är "distance, distance, distance"


    Lycka till i veckan nu.

  • Anonym (Villm­enfåri­nte) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 21:12
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-01-27 20:46:31 följande:

    Hej TS

    Man skall väl inte dra historier  från sitt eget liv för att råda andra, men whatever.... några ord inför veckan som kommer.

    För 8 år sedan var jag i samma situation som du. Nyss börjat ett nytt jobb och efter några månader kom en kvinna tillbaka från sin mammaledighet och vi började jobba ihop.

    Insåg efter ett tag att jag saknade henne när jag inte var på jobbet, började få mycket starka känslor för henne. Misstänkte att hon nog kände nåt för mig också.

    På det var det småbarn hemma och de riktigt jobbiga åren med lite sömn och inte så mycket man & hustru.... lätt att tappa fotfästet.... 

    Efter ca 6 månader kulminerade det under en företagsfest. Efter en intensiv stund på dansgolvet fick jag ett förslag om att hoppa in i en taxi, hem till ett hus utan man och barn.

    En Tipping-point om någonsin i livet.

    Jag stod och tvekade under vad som kände som de längsta sekunderna i mitt liv, men jag valde att inte hoppa in. Evigt tacksam för det idag, annars vet jag inte hur mitt liv sett ut.

    Veckorna som följde på jobbet blev jobbiga. Slutade med att hon sade upp sig efter någon månad och bytte jobb, hon kunde inte vara kvar och nära mig enligt henne.

    Men nu till poängen. Jag springer till och från på denna kvinna några gånger per år, ibland säger vi bara hej, ibland stannar vi och växlar några ord.

    ..och TS, det har gått åtta år, åtta långa år, och fortfarande varje gång jag träffar henne pirrar det till och jag känner att de gamla fantasierna som legat begravda kommer tillbaka.

    Vad jag vill ha sagt med detta (och detta kommer du nog inte att gilla) är att för att du skall lyckas distansera dig till denna mannen, som du uppenbarligen är, åtminstone lite, förälskad i, kommer innebära att du behöver undvika honom på daglig basis, veckobasis etc.

    Du behöver helt enkelt hitta andra arbetsuppgifter där ni inte behöver interagera. Så länge ni ses kommer fantasierna att matas, med risk för att de växer igen.

    Att tro att ni skall kunna jobba ihop och ha nåt slags vänskapsförhållande blir nog mycket svårt, med tanke på att det nog är båda som har känslor för varann.

    För att parafrasera mäklar-jargongen, det viktigaste är "distance, distance, distance"

    Lycka till i veckan nu.


    Det är mycket möjligt att det är där dettahamnar i slutändan också, så känns det ju redan nu - vi gick över min gräns (fika utanför jobbet) och där landade jag i att detta går inte. Men även om jag bestämt mig ligger ju känslorna och lurar. Och jag försöker hålla distans, men helt där är jag inte.
  • Anonym (Gör inget)
    Äldre 27 Jan 21:39
    Anonym (Orolig man) skrev 2019-01-27 20:46:31 följande:

    Hej TS

    Man skall väl inte dra historier  från sitt eget liv för att råda andra, men whatever.... några ord inför veckan som kommer.

    För 8 år sedan var jag i samma situation som du. Nyss börjat ett nytt jobb och efter några månader kom en kvinna tillbaka från sin mammaledighet och vi började jobba ihop.

    Insåg efter ett tag att jag saknade henne när jag inte var på jobbet, började få mycket starka känslor för henne. Misstänkte att hon nog kände nåt för mig också.

    På det var det småbarn hemma och de riktigt jobbiga åren med lite sömn och inte så mycket man & hustru.... lätt att tappa fotfästet.... 

    Efter ca 6 månader kulminerade det under en företagsfest. Efter en intensiv stund på dansgolvet fick jag ett förslag om att hoppa in i en taxi, hem till ett hus utan man och barn.

    En Tipping-point om någonsin i livet.

    Jag stod och tvekade under vad som kände som de längsta sekunderna i mitt liv, men jag valde att inte hoppa in. Evigt tacksam för det idag, annars vet jag inte hur mitt liv sett ut.

    Veckorna som följde på jobbet blev jobbiga. Slutade med att hon sade upp sig efter någon månad och bytte jobb, hon kunde inte vara kvar och nära mig enligt henne.

    Men nu till poängen. Jag springer till och från på denna kvinna några gånger per år, ibland säger vi bara hej, ibland stannar vi och växlar några ord.

    ..och TS, det har gått åtta år, åtta långa år, och fortfarande varje gång jag träffar henne pirrar det till och jag känner att de gamla fantasierna som legat begravda kommer tillbaka.

    Vad jag vill ha sagt med detta (och detta kommer du nog inte att gilla) är att för att du skall lyckas distansera dig till denna mannen, som du uppenbarligen är, åtminstone lite, förälskad i, kommer innebära att du behöver undvika honom på daglig basis, veckobasis etc.

    Du behöver helt enkelt hitta andra arbetsuppgifter där ni inte behöver interagera. Så länge ni ses kommer fantasierna att matas, med risk för att de växer igen.

    Att tro att ni skall kunna jobba ihop och ha nåt slags vänskapsförhållande blir nog mycket svårt, med tanke på att det nog är båda som har känslor för varann.

    För att parafrasera mäklar-jargongen, det viktigaste är "distance, distance, distance"

    Lycka till i veckan nu.


    Å andra sidan behöver det inte vara samma i detta fallet.

    Det kan vara så att TS i långt vardagligt förhållande med barn och lite sömn varit sårbar för att bli bländad och känna spänning. En spänning som kanske fullständigt skulle dö ut om hon tog steget och hade sex, eller om hon berättade för mannen. Sinnesförvirring kan man också kalla det. För på TS låter det som om hon tycker hennes man ä4 bättre och har mer att erbjuda.

    Men hennes hjärna spelar ett spratt och hon känner smicker av uppvaktande blickarna hon får.

    Tycker däremot distans och helt klart cutta allt extrasnackande/fikande och sociala medier/sms. Tänk på hur du är mot andra kollegor på jobbet och behandla honom likadant. Ge hon9m 8nte mer.
  • Anonym (Ingen kul jul igen)
    Äldre 27 Jan 23:31

    OK TS
    Fimpa pirret slutligen och avstyr alla möten/häng i veckan.
    Lycka till!

  • Anonym (man)
    Äldre 28 Jan 13:52
    Tecum skrev 2019-01-27 18:27:15 följande:
    Rätt för bägge som läget är nu. Det är hennes ansvar att bestämma hur hon ska ha det, det ska inte hennes man göra åt henne. Och vad menar du att han ska göra? Låsa in henne? Om de har problem i relationen ska de hantera det för sig, det blir inte bättre av att blanda in en tredje part. Hon har faktiskt inte varit fysiskt otrogen än.

    Mannen vill nog veta, men är det bra för honom? För relationen?
    På vilket sätt skulle att få redan på halva sanningen vara bra för honom? Att TS tjänar på det kan man förstå. Men på vilket sätt tjänar han på bli förd bakom ljuset? Vi kan spekulera vilt kring det, men faktum är att den ende som kan avgöra det är han själv. Och som det är nu så får han inte chansen att göra det utan beslutet har tagits åt honom av TS.

    Vad han ska göra är upp till honom att avgöra men då vet han åtminstone ATT det finns en annan man med i bilden och kan förhålla sig till det.

    Vadå "ska hanteras för sig", problemet ÄR att TS blivit kåt / kär i en annan man och det påverkar deras gemensamma relation i allra högsta grad. Tredje part ÄR redan involverad för det är han som är roten till TS problem. Vad hjälper det att snacka om allt annat UTOM grundproblemet? 

    Ja, han vill nog veta, de vill de allra flesta. Vem är du, jag eller TS att avgöra vad som är bäst för honom? Det borde han väl veta bäst själv? Är det är ok att idiotförklara människor och gå mot deras vilja för att man själv anser sig veta bättre än dem? 
  • Äldre 28 Jan 13:55

    Man kan inte få allting, och vad du än tänker och vad folk än säger så kommer det ändå till detta - vill du vara en skit eller inte?

  • Anonym (FYI)
    Äldre 28 Jan 14:22
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-01-27 19:24:59 följande:

    Jag har inte varit otrogen mot min man. Jag och min man har inget problem i vår relation som jag kommer beskylla honom för, som några här verkar vilja få det till.

    Jag vill inte skiljas, jag vill inte att min kollega ska lämna sin familj. Jag förstår att jag måste minimera kontakten med min kollega eftersom jag känner mer än jag borde för honom. Men - jag tänker inte såra min man med detta när jag faktiskt inte gjort något. Jag har väldigt svårt att se att han skulle må bättre av att veta ALLT jag tänker på och fantiserar om. Jag har bara valt att vara öppen här, för att kunna bolla allt jag tänker på gällande detta.


    Men som jag nämnt innan, är det inte din sak att avgöra om du varit otrogen eller inte. Det är ju din man som vet var hans gräns går.

    Nu tror jag inte (utan att veta) om han kommer att se dina träffar och din attraktion till kollegan som otrohet...Just för att inget har hänt. Om det är som du säger har ni ju knappt rört varandra...
    Däremot tror jag att just i ert fall där det inte ligger några familjeproblem som grund för din attraktion, skulle det hjälpa dig att avsluta smusslet och den hemliga spänningen/pirret. Just för att det inte är hemligt längre. Det ligger en oerhörd spänning i hemlighetsmakeriet...Bara något mellan er...
     
    Det kan ju vara så att din man inte alls blir ledsen och orolig över detta, utan att hans tillit till dig stärks p.g.a att du är ärlig och att ni kan ha ett konstruktivt samtal om detta.

    Det som kan tala emot är väl i.s.f att du haft dessa känslorna så länge (är väl ett år snart...eller mer kanske) utan att säga något.
  • Äldre 28 Jan 14:50
    Anonym (man) skrev 2019-01-28 13:52:38 följande:
    På vilket sätt skulle att få redan på halva sanningen vara bra för honom? Att TS tjänar på det kan man förstå. Men på vilket sätt tjänar han på bli förd bakom ljuset? Vi kan spekulera vilt kring det, men faktum är att den ende som kan avgöra det är han själv. Och som det är nu så får han inte chansen att göra det utan beslutet har tagits åt honom av TS.

    Vad han ska göra är upp till honom att avgöra men då vet han åtminstone ATT det finns en annan man med i bilden och kan förhålla sig till det.

    Vadå "ska hanteras för sig", problemet ÄR att TS blivit kåt / kär i en annan man och det påverkar deras gemensamma relation i allra högsta grad. Tredje part ÄR redan involverad för det är han som är roten till TS problem. Vad hjälper det att snacka om allt annat UTOM grundproblemet? 

    Ja, han vill nog veta, de vill de allra flesta. Vem är du, jag eller TS att avgöra vad som är bäst för honom? Det borde han väl veta bäst själv? Är det är ok att idiotförklara människor och gå mot deras vilja för att man själv anser sig veta bättre än dem? 
    Det är bra för att han slipper oroa sig och vakta på TS, om det nu inte blir mer. Blir det mer, ja då hade det nog inte hjälpt vad han än gjort eller vetat.

    Problemet är inte ATT TS blivit kär i en annan, utan varför. Vad som är roten till TS´ känslor vet vi inte och tydligen inte hon själv heller, men det är ingen djärv gissning att något saknas i äktenskapet. Eller i TS` karaktär. Om hon inte blivit kär i denne man hade hon blivit det i någon annan. Han är i praktiken en bifigur, ett symptom snarare än en orsak, därför ska eventuella problem i relationen hanteras för sig.

    Jag har inte idiotförklarat någon här, vad har du fått det ifrån? Jag  påstår inte att jag vet bättre än någon annan men förstår inte heller hur situationen skulle bli bättre eller enklare om TS berättade.
  • Äldre 28 Jan 14:51
    Anonym (FYI) skrev 2019-01-28 14:22:03 följande:

    Men som jag nämnt innan, är det inte din sak att avgöra om du varit otrogen eller inte. Det är ju din man som vet var hans gräns går.

    Nu tror jag inte (utan att veta) om han kommer att se dina träffar och din attraktion till kollegan som otrohet...Just för att inget har hänt. Om det är som du säger har ni ju knappt rört varandra...

    Däremot tror jag att just i ert fall där det inte ligger några familjeproblem som grund för din attraktion, skulle det hjälpa dig att avsluta smusslet och den hemliga spänningen/pirret. Just för att det inte är hemligt längre. Det ligger en oerhörd spänning i hemlighetsmakeriet...Bara något mellan er...

     

    Det kan ju vara så att din man inte alls blir ledsen och orolig över detta, utan att hans tillit till dig stärks p.g.a att du är ärlig och att ni kan ha ett konstruktivt samtal om detta.

    Det som kan tala emot är väl i.s.f att du haft dessa känslorna så länge (är väl ett år snart...eller mer kanske) utan att säga något.


    Håller med här.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift