• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2019-02-06 11:59:56 följande:

    Jag tror att du vet väldigt väl att det är ganska stor skillnad på att skaffa nya vänner som man INTE är dökåt på och skaffa sig en ny vän som man helst av allt skulle vilja knulla sig sanslös med eller hur?

    En vän som man INTE är kåt på innebär inte en risk för att man sabbar sin relation,. medan "vännen" som man är dökåt på absolut innebär en ganska stor risk för din relation med din man.

    Jag tror som sagt att du fattar detta ganska väl, så varför envisas du hela tiden med att dra såna argument? VILL du lösa dina problem, eller vill du bara sitta i åratal och snacka bort att du faktisk i praktiken fortsätter göra saker som du vet motarbetar en lösning bara för att du ska ha kvar din kollega i ditt liv till varje pris?

    Du säger ju att du bestämt dig för att satsa på din man inte kollegan, så varför envisas du då med att förneka att din kollega inte alls är vilken vän som helst?


    Jag har inte sagt att min kollega är en vän vilken som helst. Jag använde exemplet med vän för att förklara att mina känslor för honom inte behöver bero på att jag och min man har det dåligt. Men just den biten har jag förstått att många har svårt att acceptera, och det är ok. Det är säkert ovanligt. Men jag vet ju själv vad jag känner för min man och inte.
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-06 12:21:25 följande:
    Jag har inte sagt att min kollega är en vän vilken som helst. Jag använde exemplet med vän för att förklara att mina känslor för honom inte behöver bero på att jag och min man har det dåligt. Men just den biten har jag förstått att många har svårt att acceptera, och det är ok. Det är säkert ovanligt. Men jag vet ju själv vad jag känner för min man och inte.
    Anledningen till att många har svårt att acceptera det är för att det är irrationellt och låter mer som rationalisering och förnekelse. Och nej det är inte ovanligt att folk rationaliserar och förnekar, i stort sett alla i din situation gör likadant, men det löser sällan några problem och det är av precis den anledningen som det så ofta går åt skogen.

    Du har tex inte velat svara på hur det kommer sig att du enbart diskuterar er relation med din man när du själv vet att det inte är det verkliga problemet utan kollegan.

    Som sagt, det är upp till dig att avgöra om du vill lösa dina problem på riktigt eller om du hellre bara vill sitta och snacka bort det med en massa olika ursäkter. Men det du gör just nu är INTE att lösa problem. Ditt problem är din kollega INTE din relation, vill du göra dig av med ditt problem så är det kollegan du ska göra dig av med på riktigt inte bara lite halvvägs. Är det det verkliga problemet du vill diskutera med din man så är det din kollega ni ska diskutera inte annat.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2019-02-06 13:03:07 följande:
    Anledningen till att många har svårt att acceptera det är för att det är irrationellt och låter mer som rationalisering och förnekelse. Och nej det är inte ovanligt att folk rationaliserar och förnekar, i stort sett alla i din situation gör likadant, men det löser sällan några problem och det är av precis den anledningen som det så ofta går åt skogen.

    Du har tex inte velat svara på hur det kommer sig att du enbart diskuterar er relation med din man när du själv vet att det inte är det verkliga problemet utan kollegan.

    Som sagt, det är upp till dig att avgöra om du vill lösa dina problem på riktigt eller om du hellre bara vill sitta och snacka bort det med en massa olika ursäkter. Men det du gör just nu är INTE att lösa problem. Ditt problem är din kollega INTE din relation, vill du göra dig av med ditt problem så är det kollegan du ska göra dig av med på riktigt inte bara lite halvvägs. Är det det verkliga problemet du vill diskutera med din man så är det din kollega ni ska diskutera inte annat.
    Håller med om att kollegan är/har varit mitt problem, inte min relation. Ja, kan jag inte hantera en vanlig relation med min kollega är det klart som korvspad att jag måste bryta med honom. Jag vet det och jag förstår det. Om jag anser att jag kan ställa om, är det upp till mig. Jag har det nu på en, för mig, hanterbar nivå, utan för mkt kontakt med kollegan utom i jobb.

    Du har gjort din åsikt klar, jag håller inte med i allt och det får du helt enkelt leva med. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-06 13:43:12 följande:
    Håller med om att kollegan är/har varit mitt problem, inte min relation. Ja, kan jag inte hantera en vanlig relation med min kollega är det klart som korvspad att jag måste bryta med honom. Jag vet det och jag förstår det. Om jag anser att jag kan ställa om, är det upp till mig. Jag har det nu på en, för mig, hanterbar nivå, utan för mkt kontakt med kollegan utom i jobb.

    Du har gjort din åsikt klar, jag håller inte med i allt och det får du helt enkelt leva med. 
    Nej man behöver inte hålla med alla i diskussionstrådar, det är lite av syftet med diskussioner. Om alla håller med så finns det inget att diskutera.

    Dock undvek du återigen att svara på varför du enbart snackar om er relation med din man när du själv säger att det är inte det som är problemet utan kollegan?
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2019-02-06 13:49:07 följande:
    Nej man behöver inte hålla med alla i diskussionstrådar, det är lite av syftet med diskussioner. Om alla håller med så finns det inget att diskutera.

    Dock undvek du återigen att svara på varför du enbart snackar om er relation med din man när du själv säger att det är inte det som är problemet utan kollegan?
    Jag har svarat på det 100 ggr snart. Mina känslor för kollegan har inte med min man att göra, eller relationen mellan oss att göra. Om jag hade tagit det längre än fantasi hade det haft det i allra högsta grad, men det har jag inte. Så nej. jag ser fler nackdelar för min man och mitt förhållande (han blir bara sårad, till ingen nytta då inget hänt och jag inte kommer att göra något) än fördelar med att jag ska berätta vad jag tänkt på. Det är mitt beslut och där jag står idag. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-06 13:53:00 följande:
    Jag har svarat på det 100 ggr snart. Mina känslor för kollegan har inte med min man att göra, eller relationen mellan oss att göra. Om jag hade tagit det längre än fantasi hade det haft det i allra högsta grad, men det har jag inte. Så nej. jag ser fler nackdelar för min man och mitt förhållande (han blir bara sårad, till ingen nytta då inget hänt och jag inte kommer att göra något) än fördelar med att jag ska berätta vad jag tänkt på. Det är mitt beslut och där jag står idag. 
    Har det inte? Så om du ligger med kollegan så har det ingenting med din relation till din man att göra menar du? Och att du gå omkring och är kåt/kär i kollegan påverkar inte din relation till din man på något sätt menar du?

    Är det din man eller är det dig själv som du skyddar? Jag har för mig att du skrivit att du tror att din man hade velat veta, men ändå anser du att du skyddar honom genom att inte säga som det är, hur får du ihop det där? 
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    TS jag beundrar ditt tålamod att svara på frågor som det redan finns svar på om man bara bemödar sig med att läsa tråden. Fortsätt nu bara på inslagen väg ; )

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (Ingen kul jul igen) skrev 2019-02-06 15:11:10 följande:

    TS jag beundrar ditt tålamod att svara på frågor som det redan finns svar på om man bara bemödar sig med att läsa tråden. Fortsätt nu bara på inslagen väg ; )


    Tack. Jag börjar undra hur otydlig jag är, tycker att jag svarat på vissa saker till samma personer hur många ggr som helst snart.
  • Tecum
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-06 16:25:32 följande:
    Tack. Jag börjar undra hur otydlig jag är, tycker att jag svarat på vissa saker till samma personer hur många ggr som helst snart.
    Det är så på FL, vissa skribenter tycks sakna förmåga till elementär läsförståelse. Eller så vill de bara hamra in sina åsikter fast de låter som en papegoja för oss andra.

    Du är väldigt tydlig och har formulerat dig bra om vad du känner och vad som hänt/händer. Fortsätt att uppdatera oss. Respekt!
  • Anonym (man)
    Tecum skrev 2019-02-06 16:46:12 följande:
    Det är så på FL, vissa skribenter tycks sakna förmåga till elementär läsförståelse. Eller så vill de bara hamra in sina åsikter fast de låter som en papegoja för oss andra.

    Du är väldigt tydlig och har formulerat dig bra om vad du känner och vad som hänt/händer. Fortsätt att uppdatera oss. Respekt!
    Säger du det? Och det råkar inte bara sammanfalla med att du också tyckte att TS man inte behövde veta nåt trotts att du medgav att han förmodligen ville veta eller hur Tecum?

    Så på vilket sätt menar du att jag saknar elementär läsförståelse? Du skriver ju själv att hennes man förmodligen vill veta sanningen, men både du och TS verkar tycka att han ändå ska hållas utanför "för hans eget bästa". På vilket sätt menar du att hans bästa är att gå mot det han själv vill? Förklara gärna, du som verkar ha fattat allt?

    På vilket sätt menar du att TS känslor för den andra mannen och att hon under 1 års tid haft dejter och ensammöten INTE påverkar deras gemensamma relation? För en GEMENSAM relation antar jag att även han har något att säga till om eller?

    Och kan du förklara vad som är poängen med att diskutera deras relation med sin man och utelämna sina känslor för kollegan när TS själv säger att problemet INTE är i relationen?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift